Permalänk
Medlem

Gtx 560 ti sli

hade varit kul om ni på sweclockers kunde prova å se vad 560 ti ger för prestanda

mvh niclas

Visa signatur

cpu : Intel Core i9 10900KF ::: mobo : ASUS ROG STRIX Z490-I GAMING ::: ram : Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 3,2Ghz ::: gpu : Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming OC ::: psu : Corsair RM1000e :::ssd :1 Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 ::: ssd :2 Seagate Firecuda 510 NVMe SSD 1TB ::: kylare : Corsair H170i Elite Capellix ::: Logitech Streamcam ::: Thronmax MDrill One Pro ::: Logitech PRO X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vorhees:

hade varit kul om ni på sweclockers kunde prova å se vad 560 ti ger för prestanda

mvh niclas

Instämmer! Ska beställa imorgon och hade varit riktigt kul med lite info

Permalänk
Medlem

synd att man inte hade en nyckel, för har faktiskt 2st gtx 560ti

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-560-ti-sli-review/1

Sammanfattat så ger dom som ett gtx580 +20-30%. Oftast bättre än 6870 CF, oftast sämre än 6950 CF.

Edit: jaha hehe, såg inte att tråden var i Bf forumet

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K @ Stock | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC SLI | Corsair TX 850W V2 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Intel SSD 320 120GB OEM | 2TB Seagate Barracuda Green

Permalänk
Medlem

I betan så presterar 560Ti SLI förmodligen runt 50-60 fps på Ultra (något högre än 580, och något mindre än 590)

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör 2x ASUS GTX 560 Ti DirectCU II TOP. Testade under gårdagen med klockningen orörd (fabriksklockningen på 900MHz). Min dator i övrigt är nästan identisk med Sommardatorn.

Kan återkomma med mer detaljerade siffror ikväll när jag testat vidare lite (kollat FPS, mekat med inställningar lite etc), men mitt intryck från gårdagen var att det är lite på gränsen med alla inställningar på absolut max i 1080. Fick lite smådippar vid mycket rök, supression-blur eller liknande effekter (lätt slow-motion-känsla). Det man bör tänka på är dock att vi pratar Beta av både grafikdrivrutiner och spelklient, lite mer optimering innan release och allt kommer nog flyta på fint.

Som sagt, finns intresse så kan jag försöka återkomma med mer detaljerade siffror och tester.

Permalänk
Skrivet av odd:

Jag kör 2x ASUS GTX 560 Ti DirectCU II TOP. Testade under gårdagen med klockningen orörd (fabriksklockningen på 900MHz). Min dator i övrigt är nästan identisk med Sommardatorn.

Kan återkomma med mer detaljerade siffror ikväll när jag testat vidare lite (kollat FPS, mekat med inställningar lite etc), men mitt intryck från gårdagen var att det är lite på gränsen med alla inställningar på absolut max i 1080. Fick lite smådippar vid mycket rök, supression-blur eller liknande effekter (lätt slow-motion-känsla). Det man bör tänka på är dock att vi pratar Beta av både grafikdrivrutiner och spelklient, lite mer optimering innan release och allt kommer nog flyta på fint.

Som sagt, finns intresse så kan jag försöka återkomma med mer detaljerade siffror och tester.

Intresse finns

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk

offtopic: Vad står Ti för i GTX560Ti?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Titanium? Det är vad jag vågar gissa på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonPulpito:

offtopic: Vad står Ti för i GTX560Ti?

Skickades från m.sweclockers.com

Titanium har jag för mig!=)

Visa signatur

CPU:i5 2500K 4.4Ghz|MODERKORT:Asus P8P67 Deluxe|RAM:8 GB Corsair Vengance|Grafikkort:R9 290 tri-x|NÄTAGG:Fractaldesign 1000W|CHASSI:Fractaldesign R2 Black|Windows 7 64|Rock on!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av odd:

Jag kör 2x ASUS GTX 560 Ti DirectCU II TOP. Testade under gårdagen med klockningen orörd (fabriksklockningen på 900MHz). Min dator i övrigt är nästan identisk med Sommardatorn.

Kan återkomma med mer detaljerade siffror ikväll när jag testat vidare lite (kollat FPS, mekat med inställningar lite etc), men mitt intryck från gårdagen var att det är lite på gränsen med alla inställningar på absolut max i 1080. Fick lite smådippar vid mycket rök, supression-blur eller liknande effekter (lätt slow-motion-känsla). Det man bör tänka på är dock att vi pratar Beta av både grafikdrivrutiner och spelklient, lite mer optimering innan release och allt kommer nog flyta på fint.

Som sagt, finns intresse så kan jag försöka återkomma med mer detaljerade siffror och tester.

Svar ja till intresse

Permalänk
Medlem
Skrivet av odd:

Jag kör 2x ASUS GTX 560 Ti DirectCU II TOP. Testade under gårdagen med klockningen orörd (fabriksklockningen på 900MHz). Min dator i övrigt är nästan identisk med Sommardatorn.

Kan återkomma med mer detaljerade siffror ikväll när jag testat vidare lite (kollat FPS, mekat med inställningar lite etc), men mitt intryck från gårdagen var att det är lite på gränsen med alla inställningar på absolut max i 1080. Fick lite smådippar vid mycket rök, supression-blur eller liknande effekter (lätt slow-motion-känsla). Det man bör tänka på är dock att vi pratar Beta av både grafikdrivrutiner och spelklient, lite mer optimering innan release och allt kommer nog flyta på fint.

Som sagt, finns intresse så kan jag försöka återkomma med mer detaljerade siffror och tester.

hoppas på bra siffror då har ecatkt lika dana grafikort som dig

Visa signatur

cpu : Intel Core i9 10900KF ::: mobo : ASUS ROG STRIX Z490-I GAMING ::: ram : Corsair Dominator Platinum RGB 32GB 3,2Ghz ::: gpu : Gigabyte GeForce RTX 4080 Super 16GB Gaming OC ::: psu : Corsair RM1000e :::ssd :1 Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 ::: ssd :2 Seagate Firecuda 510 NVMe SSD 1TB ::: kylare : Corsair H170i Elite Capellix ::: Logitech Streamcam ::: Thronmax MDrill One Pro ::: Logitech PRO X Superlight

Permalänk
Hedersmedlem

EDIT: Ta siffrorna nedan med en nypa salt. Efter att ha krånglat vidare lite har jag insett att inställningar inte riktigt "biter" ibland. Det verkar som att spelet kan behöva startas om mellan ändringar av inställningar, vilket kan ha fått mina siffror lite konstiga. Det finns också en del rapporter om att flera inställningar (exempelvis Tesselation) inte är igång än [1] [2], så vi får nog snällt vänta tills spelet kommer ut för att få reda på riktiga siffror.

Har mätt upp lite nu under kvällen (ingen GPU-överklockning dock). Notera att alla mätningar är från Caspian Border. Operation Métro är något tyngre för datorn (massvis med ljuseffekter mot väggar och tightare med folk och kulor som viner överallt). Hann inte fånga FPS från Operation Métro idag tyvärr. Återkommer antagligen med någon mätning imorgon

Preset-inställningar på ultra:

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 14436, 180000, 50, 150, 80.200 13149, 180000, 44, 109, 73.050 14226, 180000, 42, 160, 79.033

De inställningar jag kör med (siffrorna visar inte så stor skillnad, men jag tycker man märker av färre dippar med dessa inställningar):

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg 16136, 180000, 56, 162, 89.644 14070, 180000, 50, 137, 78.167 14322, 180000, 41, 156, 79.567 14108, 180000, 11, 154, 78.378

Inga vetenskapliga mätningar här precis, men där har ni iaf lite att gå efter.

Datorkonfiguration:

  • CPU - Intel i5 2500K

  • Grafik - 2x ASUS GTX 560 Ti DirectCU II TOP (SLI)

  • Minne - 4x Corsair 4GB DDR3 XMS3 Vengeance PC3-12800 1600MHZ CL9 (16GB)

  • Nätagg - Corsair HX 750W

  • Moderkort - ASUS P8P67 EVO

  • Kylare - Antec Kühler 620

Permalänk
Medlem

Ser rätt hyfsat ut, har inte benchat mina 460gtx soc än men brode försöka göra det nu så fort battlelog går upp igen.
Lite OT kanske men hur fan kom du in på en Caspian Border server?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av d0m1nation:

Ser rätt hyfsat ut, har inte benchat mina 460gtx soc än men brode försöka göra det nu så fort battlelog går upp igen.
Lite OT kanske men hur fan kom du in på en Caspian Border server?

Se kommentaren på min post ovan för en liten disclamer. Verkar som att siffrorna inte riktigt går att lita på än.

Ang Caspian border så läckte lösenordet först ut, sen släpptes ett nytt lösenord medvetet public, sen byttes lösenordet igen och som jag förstår det så läckte även det ut. Följ UK-forumet för senaste skvallret

Permalänk
Avstängd

560M i SLI då?
Har svårt att hitta benches på mobila kort :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av odd:

Jag kör 2x ASUS GTX 560 Ti DirectCU II TOP. Testade under gårdagen med klockningen orörd (fabriksklockningen på 900MHz). Min dator i övrigt är nästan identisk med Sommardatorn.

Kan återkomma med mer detaljerade siffror ikväll när jag testat vidare lite (kollat FPS, mekat med inställningar lite etc), men mitt intryck från gårdagen var att det är lite på gränsen med alla inställningar på absolut max i 1080. Fick lite smådippar vid mycket rök, supression-blur eller liknande effekter (lätt slow-motion-känsla). Det man bör tänka på är dock att vi pratar Beta av både grafikdrivrutiner och spelklient, lite mer optimering innan release och allt kommer nog flyta på fint.

Som sagt, finns intresse så kan jag försöka återkomma med mer detaljerade siffror och tester.

Bumpar tråden lite, har du testat att lira än? Vad har du då för fps och inställningar? funderar på att köpa princip samma dator som du med SLI asus 560 ti.
Hur fungerar det med kylning/temps? Tacksam för svar!

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

Beställde 2st GTX 560 TI idag... lär duga mer än väl

Visa signatur

^^^
@¿@
o