Permalänk

problem med minnen

Hej!

Jag har otroligt mycket problem med mina minnen, sitter nu med 4gb ram och dem strular ganska mycket. Dem tjatar om att windows har fått slut på minne och måste använda virtuellt minne, att dem måste increasea page-filen. Provade att instalerra om windows till och med, men icke... Får även crashes i spel om att jag har slut på minne..

Dags att köpa nya, eller?

Permalänk
Medlem

Har du testat dina minnen med tex Memtest? Låt dom jobba under natten, får du fel är det bara att reklamera, om det går/alternativt garantin, eller helt enkelt investera i ett par nya. Värt att notera är att win7 äter nästan 1,5-2gb minne bara OS:et så satsa på 8;)

Permalänk

Får väl göra det då, tack så mycket. Dock så funkade det bra jättelänge, problemen började dyka upp för ett tag sen, men har endast blivit värre. Behöves inte mycket för att den ska börja klaga över "paging filen" och datorn kan gå otroligt segt, om jag haft på datorn under ett dygn kan det ta otroligt lång tid att alt-tabba från datorn osv.. men kör igång memtest då:P

Permalänk
Medlem

Tänk på att bränna ISO-filen till en skiva som du sen bootar. Om du känner till BIOS så kommer du förstå likheten!

Men som sagt, kör memtest och återkom snarast så får vi se hur vi kan åtgärda ditt problem!

Permalänk

Verkar som om man inte behöver bränna över det till en skiva? Denna tankade jag - http://hcidesign.com/memtest/download.html

EDIT: Nevermind, hittade det.