Permalänk
Medlem

Små chassin med mycket plats

Jag har gått från bärbar till stationär dator men är sugen efter ett litet chassi med mycket plats i m-atx format. Chassina jag har hittat är "Nzxt Vulcan" och "Antec mini p180" Nzxt chassit har slutat säljas och antecs chassi börjar också bli gammalt, kommer det komma några nya chassin inom denna kategori? Finns det flera alternativ? Bonus med Nzxt chassit är handtagen samt att man kan sätta vattenkylning fram som insug och ändå ha en 200mm fläkt på sidan. Finns det något som kan tävla mot det?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6904246/lian-li-pc-a04b-svart
Dessa är riktigt snygga och välplanerade inuti, enda som är lite minus är väl att det är en ganska liten läkt i baken men en stor i taket istället.
Inte så stort men ska man ha mATX så ska det ju vara litet
Tar man bort hdd buren/burarna så har man gott om plats

Permalänk

Det enda jag saknar med det chassit är en 120mm fläktplats i bakkant...

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipsfingers:

Det enda jag saknar med det chassit är en 120mm fläktplats i bakkant...

Antar att du menar Nzxt Vulcan, och varför saknar du det? finns 2x120 i toppen samt 120 fram och om man ska ha sluten vattenkylning räcker de flesta slangarna till fronten.

Permalänk
Medlem

FD Arc Mini? Lite längre, bredare och lägre än Vulcan med plats för 240 mm radiator i toppen, mATX.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz