Kommer Battlefield 3 vara lika noobanpassat som bc2?

Permalänk
Medlem

Kommer Battlefield 3 vara lika noobanpassat som bc2?

Vi vet ju alla varför bc2 aldrig blevc någon stor hit.

Kommer det vara exakt likadant i bf3? Vi såg ju dessa problemen redan i bf2 men det löstes helt enkelt genom att inte tillåta några unlocks alls vilket var underbart.

I bc2 så är balansproblemen för stora för att lösas genom att förbjuda bara enstaka vapen eftersom det går att anpassa så mkt.

Så min fråga är, tror ni att BF3 kommer vara lika noobvänligt som bc2 har varit? Dvs att det finns en jävla massa vapen som folk lirar helt fritt i public med men sen när det är tävling så är det inte tillåtet och folk kan inte spela med riktiga vapen.

Vad säger DICE om allt detta, kommer det vara lättare för admins att reglera vapen? Kommer det vara tillåtet att inaktivera vissa vapen på rankade servrar?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Kör du rankad server är det inte tillåtet att begränsa vapen och utrustning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Vi vet ju alla varför bc2 aldrig blevc någon stor hit.

Håller med! Bara 6 miljoner sålda exemplar över 3 olika system är ju verkligen inte någon hit. Bara 1.5 miljoner fler exemplar än tex. Starcraft 2.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Håller med! Bara 6 miljoner sålda exemplar över 3 olika system är ju verkligen inte någon hit. Bara 1.5 miljoner fler exemplar än tex. Starcraft 2.

Ahh, det måste vara därför alla stora turneringar går att räkna på en hand.....

Spelet är så sjukt dåligt balanserat och anpassat för tävlingsspel, därför blev det ingen hit utöver Svensson spelaren.

Skrivet av DonPulpito:

Kör du rankad server är det inte tillåtet att begränsa vapen och utrustning.

Skickades från m.sweclockers.com

Misstänkte det Vad tråkigt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Ahh, det måste vara därför alla stora turneringar går att räkna på en hand.....

Spelet är så sjukt dåligt balanserat och anpassat för tävlingsspel, därför blev det ingen hit utöver Svensson spelaren.

Misstänkte det Vad tråkigt.

Battlefield har väll aldrig varit särskilt tävlingsanpassat ?
visst det försöker väll nu med sina squad spellägen men tidigare vettefan.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Molotov:

;11407645']Battlefield har väll aldrig varit särskilt tävlingsanpassat ?
visst det försöker väll nu med sina squad spellägen men tidigare vettefan.

bf2 var ju 100 gånger bättre när det gäller balansproblemen så där spelades det ju tävlinga rätt friskt, både stora slag och mindre inf only.

Det blev aldrig något med bc2 eftersom det var så dåligt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Lite skillnad på dåligt spel vs inte anpassat för e-sport.

Finns det något spel som är framtaget enbart för tävling? EA/DICE vill ju tjäna pengar så då gör man spel för medelsvensson, där ligger ju köpkraften.

Om det nu är så att du vill begränsa så sätt villkoren själv. Lagen kommer överens, inga handgranater får användas - klart.

Permalänk
Medlem

Det kommer nog bli mer casual än BC2 skulle jag tro, alphan kändes så i alla fall.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Det blir mer noob-anpassat. Tyvärr. Riktigt tradigt när 80% av "lag"-kamraterna sitter och kampar istället för att sköta objetives. Det är det sämsta med BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Håller med! Bara 6 miljoner sålda exemplar över 3 olika system är ju verkligen inte någon hit. Bara 1.5 miljoner fler exemplar än tex. Starcraft 2.

Vart får du dina fantasi summor ifrån? 4.5 miljoner sålde SC2 i december 2010.... du tror inte SC2 gått om eller? sedan att jämföra ett PC-exklusivt spel med något som säljs på båda konsolerna + PC = gg.

Permalänk
Medlem

Är det inte enklare att köpa CoD istället?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Är det inte enklare att köpa CoD istället?:P

cod4 pro mod är det som gäller då, allt uppåt är totalt skit..

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk

Detta kanske kan vara av intresse:

http://www.rakaka.se/?newsID=17879

Ang. om det är noobanpassat eller ej vet jag inte, då jag inte kommer lira skiten!

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Om ett spel är för dåligt balanserat så spelar det ingen roll hur många vapen man förbjuder typ, det var det som hände med bc2.

Om ett spel är dåligt gjort från början så är det svårt att göra om det till ett bra tävlingspel med egna regler.
Eftersom det tydligen inte är tillåtet att inaktivera vapen på rankade servrar så kommer ju alla vänja sig vid att spela med tex liknande (M60) och sen när det är tävling så får man helt plötsligt inte det och alla blir sura.

Sen om man tävlar mkt då och inte har någon att träna med någon dag så spelar man lite public. Då kommer man helt plötsligt att få stryk av någon noobsom spelar med ett vapen som ger en unfair advantage mot andra klasser. Det hela gör ju att spelet blir mindre och mindre skill beroende, allting beror bara på vem som spelar med vilket vapen.

+ att folk som spelar med vettiga vapen aldrig vill spela med public folk för att det blir sånna skillnader i vapen.
Jag vet inte hur ni känner men jag tycker det är roligare att spela om man vet att alla spelar med samma förutsättningar och ingen har en stor fördel inför varje strid.

( Och nej, argumentet "spela med samma vapen själv" fungerar inte och är bara korkat )

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Dskjono:

cod4 pro mod är det som gäller då, allt uppåt är totalt skit..

Att lira cod är som att springa runt med automatvapen i en sardinburk. srlsy, det känns lite som en mod till quake3...
Battlefield seriens styrka har alltid varit att det är ett slagfält där inte allt är 100% balanserat. Kommer det en stridsvagn bör man som infanterist inte visa sig.

Dock stör jag mig som fan på 3d spotting t ex. Varför finns det äns? Helt sjukt värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hastigt:

Vart får du dina fantasi summor ifrån? 4.5 miljoner sålde SC2 i december 2010.... du tror inte SC2 gått om eller?

Jämför försäljningsstatistik. Vad borde jag annars jämföra?

Skrivet av Hastigt:

sedan att jämföra ett PC-exklusivt spel med något som säljs på båda konsolerna + PC = gg.

Är du dum på riktigt? Det är självklart att man ska titta på hur många exemplar av ett spel har sålts och inte enbart till ett enda system. Det vi är intresserade av är hur många SPELARE som var intresserade av spelet och använda det till att tolka hur framgångsrikt det var.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

bf2 var ju 100 gånger bättre när det gäller balansproblemen så där spelades det ju tävlinga rätt friskt, både stora slag och mindre inf only.

Det blev aldrig något med bc2 eftersom det var så dåligt.

Lulwat?! BF2 var pinsamt obalanserat både för fordon och infanteri. BF2142 gjorde allt rätt igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Lulwat?! BF2 var pinsamt obalanserat både för fordon och infanteri. BF2142 gjorde allt rätt igen...

Jag måste hålla med dig om det, men jag tror att han syftar på att "Förbud" mot vapen och frodon på vissa server gjorde spelet både balanserat och esport-vänligt.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är väldigt noob-anpassat, speciellt med tanke på att de valde att ha kvar wallhack istället för UAV. Sen verkar det inte som att de lagt så stort fokus på strategi (vilket fanns i t.ex. bf2) och det för mig gör spelet ganska tråkigt. Men vem vet, det är kanske bara operation metro som är en jävligt dålig bana. Och det blir nog möjligt att stänga av wallhack i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Jag måste hålla med dig om det, men jag tror att han syftar på att "Förbud" mot vapen och frodon på vissa server gjorde spelet både balanserat och esport-vänligt.

Ja, fanns gott om vapen som var RIKTIGT obalanserade.. tex L85, G36E etc etc.

Jag spelade den sista tiden nästan bara inf only och utan unlocks, det är då man verkligen märker vilka som kan spela och vilka som inte kan.

Varför i helvete la de in att man kan spawna på alla i gruppen? Förut var det ju bara squad leadern. Sånna saker som gör att spelen blir mer och mer noob anpassade och kräver mindre och mindre taktik. Sjukt tråkigt att alla är så dumma nu

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Jag måste hålla med dig om det, men jag tror att han syftar på att "Förbud" mot vapen och frodon på vissa server gjorde spelet både balanserat och esport-vänligt.

Och vad har hindrat BC2 från att göra detsamma? Det finns tonvis med rankade sevrar där det bara får vara tex 2 snipers. Försöker du spawna som en extra, dör du.

Jag tror inte BF3 kommer vara nånting annat än "noobanpassat". Det är action med snabb tillfredställelse som DICE siktar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Och vad har hindrat BC2 från att göra detsamma? Det finns tonvis med rankade sevrar där det bara får vara tex 2 snipers. Försöker du spawna som en extra, dör du.

Jag tror inte BF3 kommer vara nånting annat än "noobanpassat". Det är action med snabb tillfredställelse som DICE siktar på.

Förbud mot en Class är inte samma sak som förbud mot vapen, att ta bort Recon från spelet hindrar ju spelarna att använda C4, De hade kunnat förbjuda VVS, GOL och den där jäkla tunga snipern jag aldrig kommer ihåg namnet på.
Bad company hade helt enkelt inte de förutsättningarna att vara en esport tävling likaså med Battlefield 2 men ändå lyckades man införa några tävlingar.
battlefield 3 är noobanpassat och jag bryr mig faktiskt inte då alla kommer klaga på nya shooter esporter och säga att CS och quake är bättre.
Det finns inget som kommer klå CS och Quake och Battlefield är ett spel där det är mindre krav på spelaren än Quake och CS.
Quake och CS är ett spel där allt verkligen handlar om strategi och kravet på spelaren.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]