Permalänk
Medlem

Fungerar Joystick i BF3?

Någon som har testat och Joystick fungerar i BF3 funderar nämligen på att köpa en, tror det blir mycket smidigare och köra flygplan/Helicopter

Permalänk
Medlem

Vore ruskigt kul om det fanns ett bra stöd för det faktiskt. Ska luska lite själv också!. Eventuellt om det skulle fungera med en handkontroll åtminstonde, borde ge en mycket bättre känsla.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Undrar också detta. Det var helt underbart att flyga med joystick i BF2. Både flygplan och helikopter blev bra mycket mer känsla i när man satt med joystick.
Just grejer som att hovra, cirkelstrafe blev enklare och man gjorde helt enkelt snyggare och mer sammanhängande manövrar.

Permalänk
Medlem

Kollar man lite snabbt på forumtrådar på Officiella BF3 forum så pekar det åt att det inte kommer finnas något vidare stöd för Joystick i BF3. Bara att vänta och se antar jag.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Å andra sidan finns det i options key bindings för joystick om jag inte minns helt fel

Permalänk

Det är skandal om man inte kan använda joystick i BF3.
Faktiskt så illa att jag inte ens kommer spela det (har redan köpt det)

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av skooglund:

Det är skandal om man inte kan använda joystick i BF3.
Faktiskt så illa att jag inte ens kommer spela det (har redan köpt det)

Håller med, hur ska jag kunna upprätthålla min 3:1 Killratio ifrån BF2 i BF3 annars?!

Permalänk

omfg inget joystick stöd? Det betyder i praktiken att jag inte kommer kunna spela med vare sig helikopter eller flygplan. Okej om man måste "hacka" inställningsfilen som i BF:BC2 men jävlar vad jag kommer lacka om de inte fixar stöd för joystick på det viset heller. Hur många är på att ställa sig på plattan och demostrera om det inte kommer?

Permalänk
Medlem

Kan vi inte tillsammans skicka in en demonstration om stöd för Joystick i BF3 ?

Permalänk
Medlem

Någon som kan länka så jag kan mejla dom och se om dom har ett stöd eller ska införskaffa det?

Permalänk

Jösses vad folk hetsar upp sig. Som jag skrev så finns det alternativ för just Joystick i key bindings. Vore det inte märkligt om då inte joystick skulle funka?

Permalänk

Det är ju bara å skaffa xpadder (http://xpadder.com/)