Klona bilden fungerar inte i Betan?

Permalänk
Medlem

Klona bilden fungerar inte i Betan?

Tja,

Fungerar inte BF3 Betan att klona bildskärmen med? Brukar dra upp bilden på TVn för att polarna ska få se när de är över och då det fungerat bra att klona med alla andra spel så man får upp samma bild på två ställen, inklusive BF3 Alphan, verkar betan bara vilja visa den på en av dem, nämligen den som är primär. Kanske bara är en beta grej?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl inget med spelet i sig att göra, det gör du väl i catalyst contorl center och väljer att båda skärmarna ska visa samma innehåll, då har man väl ignen "primär"-skärm heller så vitt som datorn ser det.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Det är väl inget med spelet i sig att göra, det gör du väl i catalyst contorl center och väljer att båda skärmarna ska visa samma innehåll, då har man väl ignen "primär"-skärm heller så vitt som datorn ser det.

Jo då det har med spelet att göra. I Alphan körde jag precis som jag gör nu, visa samma bild på båda skärmarna och då visades spelet både på skärmen och TVn, men när man startar Betan så visas bilden bara på en utav dem. När du klonar bilden i CCC så måste en skärm vara primär och en sekundär även fast du kör samma bild på båda. Men antar det har något med faktum att det finns en option (som tydligen inte är helt implanterad än) som säger vilken skärm bilden ska visas på.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hej,

lånar tråden en sväng.

Jag tänkte göra precis samma sak som du hade problem med i betan, men min fråga är om man får prestandaförlust genom att klona eller belastningen är lika oavsett.

Tänkte göra följande;

DVI-D till 24"-dator skärm. 1920x1200
HDMI till 40" TV-skärm. 1920x1080

Tacksam för svar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt