Permalänk
Medlem

noob fråga!

jag har en i5 2500k som ligger på 70c i load i bc2, kommer min processor bli varmare om jag kör ett mer krävande spel som battlefield 3?

Permalänk
Medlem

70c är ju ingen uber bra temperatur och det handlar ju helt om hur mycket du stressar din cpu du borde verkligen köra ett stress test som tex prime95
och kolla dina temperaturer med core temp och om dom stiger över 68c så borde du nog byta din kylare tror jag

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe_93:

70c är ju ingen uber bra temperatur och det handlar ju helt om hur mycket du stressar din cpu du borde verkligen köra ett stress test som tex prime95
och kolla dina temperaturer med core temp och om dom stiger över 68c så borde du nog byta din kylare tror jag

ska köpa en H80 så småningom. kan inte prime 95 paja något?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lurtsky:

ska köpa en H80 så småningom. kan inte prime 95 paja något?

Den pressar processorn. Risken är väl överhettning, vilket du i värsta fall ser i coretemp innan något händer (och kan avsluta prime).
En kompis fick 98C med stockkylare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Den pressar processorn. Risken är väl överhettning, vilket du i värsta fall ser i coretemp innan något händer (och kan avsluta prime).
En kompis fick 98C med stockkylare.

Jag ligger också på 98c på alla 4 kärnor :S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lurtsky:

Jag ligger också på 98c på alla 4 kärnor :S

Då kör du stock alltså, illa annars.
Kör på som vanligt tills du får din H80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Då kör du stock alltså, illa annars.
Kör på som vanligt tills du får din H80.

jag kollar också på typ Scythe Mugen III som är ett billigare alternativ men jag vet inte om den passar med mina Corsair 8GB VENGEANCE?

Permalänk
Inaktiv

Noctua har en kompabilitetsguide, Scythe har säkert något liknande.
Annars finns Vengeance is Low Profile, såna jag kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Noctua har en kompabilitetsguide, Scythe har säkert något liknande.
Annars finns Vengeance is Low Profile, såna jag kör.

men jag har redan dom höga så det är ingen mening att köpa nya...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lurtsky:

men jag har redan dom höga så det är ingen mening att köpa nya...

Jaha, kolla med Scythe då, annars får du köra på H80 då.