Corsair hydro H80 med överklockning av cpun? hjälp

Permalänk
Avstängd

Corsair hydro H80 med överklockning av cpun? hjälp

Hej köpte mig en Corsair hydro H80 idag på misco och hade en gammal ZeroTherm nirvana innan i datorn och blev grymt nöjd med denna H80 på tanke på min klock på 4.1 Ghz med 1.488 vcore stabilt enligt prime95 och går inte över 47 grader på prime95 och nu undrar jag om man vågar klocka processorn till 4.2 Ghz med denna H80 kylare. Är det värt att prova? har nämligen hört att en amd cpu får inte bli varmare än 62 grader vad jag har lärt mig. Men vad tycker ni ska jag prova att klocka den lite mer? mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Jag anser definitivt att du har förutsättningarna till att prova

Lycka till!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av limited_edition:

Jag anser definitivt att du har förutsättningarna till att prova

Lycka till!

Du menar att det är typ värt att prova eller?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Jag har själv min på 4,5Ghz med min H80, den blir inte över 65 grader så jag tycker att du ska köra på!

Permalänk
Medlem

min förra amd x6 1090t fick jag upp i 4.8ghz, dock låg den på 75grader i prime95 (h70) jag vet inte om det stämmer med det där snacket om 65grader då jag inte fick några problem... körde den i 6 månader i 4.8ghz och datorn brummade dygnet runt, nu har jag dock bytit till 980x då jag tycker intel är stabilare i högre klockfrekvenser samt mkt snabbare

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Skrivet av DeathAdder89:

Du menar att det är typ värt att prova eller?

Precis, du har förutsättningarna för att lyckas så!

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av limited_edition:

Precis, du har förutsättningarna för att lyckas så!

Tjena jag hade inga problem med att öka muultiplikatorn i bios till 4.2 ifrån 4.1 Ghz med vcore på 1512 och bra temp på load stresstesting
men hur mycket till kan man använda sig av vcore utan att cpun ska pajja eller nått går sönder då? max vcore vid amd processorer menar jag? Mvh.

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Där har du en grym tråd för att få info om klockning, använde mig själv av den när jag började klocka.
Kommer det sedan upp ett specifikt problem eller en fråga så sök efter det här på forumet. hittar du inget bra svar så starta en tråd om det

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt