Gtx 580 SLI i bf3 betan! problem med fps!

Permalänk
Konsolgrävare

Gtx 580 SLI i bf3 betan! problem med fps!

Hej!
Jag kör med dubbla gtx 580 SLI klockade till 850 MHz! min dator ser ni i SIGN, och jag undrar hur mycket fps man ska ha på en 1920x1080 skärm i tunnelbanan och i parken, jag har just nu 60-70 fps i parken och 90 fps i tunnelbanan. har sätt många som ligger på 120+ fps i tunnelbanan med dubbla gtx 580!

Jag kör allt maxat och lite maxade inställningar i Globala 3d inställningar i nvidia kontrollpanel.

Så varför har jag så låg fps? vad kan jag göra åt saken?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hej!
Jag kör med dubbla gtx 580 SLI klockade till 850 MHz! min dator ser ni i SIGN, och jag undrar hur mycket fps man ska ha på en 1920x1080 skärm i tunnelbanan och i parken, jag har just nu 60-70 fps i parken och 90 fps i tunnelbanan. har sätt många som ligger på 120+ fps i tunnelbanan med dubbla gtx 580!

Jag kör allt maxat och lite maxade inställningar i Globala 3d inställningar i nvidia kontrollpanel.

Så varför har jag så låg fps? vad kan jag göra åt saken?

dom du sett haft mycket högre fps kanske inte har kört med allt på maxxat.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av greken91:

dom du sett haft mycket högre fps kanske inte har kört med allt på maxxat.

dom har allt maxat också

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Dina värden verkar ju vara i stil med vad SWEC fick?
http://www.sweclockers.com/artikel/14532-grafikkort-i-battlef...

Känns som dom som har 120+ fps kan ha stängt av nånting?
(Även om dom har "allt maxat" så kanske dom kör nån sorts lägre settings i nvidia-kontrollpanelen?)

Kanske inte heller värt mödan att börja felsöka setup när både spel & drivrutiner fortfarande är beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hej!
Jag kör med dubbla gtx 580 SLI klockade till 850 MHz! min dator ser ni i SIGN, och jag undrar hur mycket fps man ska ha på en 1920x1080 skärm i tunnelbanan och i parken, jag har just nu 60-70 fps i parken och 90 fps i tunnelbanan. har sätt många som ligger på 120+ fps i tunnelbanan med dubbla gtx 580!

Jag kör allt maxat och lite maxade inställningar i Globala 3d inställningar i nvidia kontrollpanel.

Så varför har jag så låg fps? vad kan jag göra åt saken?

kanske är v-sync? ingen aning tbh

Permalänk

vissa säger att AA är boven testa att stänga av den och sen gå in på en ny sever med AA avstängt

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av BasseBaba:

Dina värden verkar ju vara i stil med vad SWEC fick?
http://www.sweclockers.com/artikel/14532-grafikkort-i-battlef...

Känns som dom som har 120+ fps kan ha stängt av nånting?
(Även om dom har "allt maxat" så kanske dom kör nån sorts lägre settings i nvidia-kontrollpanelen?)

Kanske inte heller värt mödan att börja felsöka setup när både spel & drivrutiner fortfarande är beta.

kan ju kolla i nvidia-kontrollpanelen

Skrivet av Keh:

kanske är v-sync? ingen aning tbh

v-sync är av

Skrivet av johanssonGBG:

vissa säger att AA är boven testa att stänga av den och sen gå in på en ny sever med AA avstängt

dom som har haft sådan hög fps har haft allt maxad till och med dom med single kort kör mer fps än mig

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

kan ju kolla i nvidia-kontrollpanelen

v-sync är av

dom som har haft sådan hög fps har haft allt maxad till och med dom med single kort kör mer fps än mig

kan vara nåt bug som gör det testa med ett kort annars för att se

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Den fps du får stämmer ju överens bra med Sweclockers test med 580 i SLI, de som fått 120fps har garanterat något avstängt, säkerligen Deffered AA och HBAO.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Kenshiin:

Den fps du får stämmer ju överens bra med Sweclockers test med 580 i SLI, de som fått 120fps har garanterat något avstängt, säkerligen Deffered AA och HBAO.

Nvm nu funkar det! hade 125-130 fps i tunnelbanan och 70 fps i parken! det får jag leva med xD LOL

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Nvm nu funkar det! hade 125-130 fps i tunnelbanan och 70 fps i parken! det får jag leva med xD LOL

Hur fixade du det då?

Permalänk
Medlem

Han skrev ju precis att det är i tunnelbanan han får högre men ingen skillnad mot förut i parken.

Permalänk
Medlem

Behöver du verkligen mer? Lär ju inte bli någon skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Behöver du verkligen mer? Lär ju inte bli någon skillnad

Behöver och behöver gör han väl inte, dock märker man definitivt skillnad från att ha 70 och att ha t.ex 100.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Lagom:

Hur fixade du det då?

det bara fixades av sig själv xD

Skrivet av wooprat:

Behöver du verkligen mer? Lär ju inte bli någon skillnad

alltså needar ju inte mera men om man kan få mera varför inte fixa det då

Skrivet av Kenshiin:

Behöver och behöver gör han väl inte, dock märker man definitivt skillnad från att ha 70 och att ha t.ex 100.

jo har också 120 hz skärm så skulle sitta fint med mera fps

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |