Permalänk

BF3 - Battlelog

Snabb fråga, kommer de använda battlelog i slutversionen av spelet eller är det bara för BETA-bruk? För jag avskyr det, vill ha allt samlat i en "ruta". Välja servrar etc INNE i spelet. Förövrigt, totallabil Beta-version.

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle_hakman:

Snabb fråga, kommer de använda battlelog i slutversionen av spelet eller är det bara för BETA-bruk? För jag avskyr det, vill ha allt samlat i en "ruta". Välja servrar etc INNE i spelet. Förövrigt, totallabil Beta-version.

Om man kollar på startsidan så står det Multiplayer, Co-Op och Campaign så lutar nog starkt åt att du kör allt ifrån din webbläsare, med andra ord den options meny som finns i betan är nog de enda in-game menyer vi får se. Personligen tyckte jag i början av alphan att battlelogen var lite flummig och ogillade den men nu, xx antal timmar senare, känns den riktigt stabil och funktionell. Gillar skarp att man enkelt kan skapa partys med inbyggd voicechat så man kan flytta runt och snacka med sina polare.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Tror dom kommer använda battlelog.
En grej jag tycker är lite dåligt är att man måste va i spelet för att kunna ändra saker i options, och direkt man bli ihjälskjuten så far man ut ur options och måste börja om.

Permalänk
Skrivet av Rillepille:

Tror dom kommer använda battlelog.
En grej jag tycker är lite dåligt är att man måste va i spelet för att kunna ändra saker i options, och direkt man bli ihjälskjuten så far man ut ur options och måste börja om.

Sant, sjukt dåligt!

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle_hakman:

Snabb fråga, kommer de använda battlelog i slutversionen av spelet eller är det bara för BETA-bruk? För jag avskyr det, vill ha allt samlat i en "ruta". Välja servrar etc INNE i spelet. Förövrigt, totallabil Beta-version.

Vaba??? Är inte en Firefox/Chrome tab en "ruta"? Att välja servrar inne i BC2 är segare än att välja en server i Battlelog pga av att BC2 browsern suger. BC2 måste fan *logga in* varenda gång du exitar en server och sedan måste du navigera till browsern igen, refresha den och hitta en ny server i ett extremt sunkigt interface. Battelog är ju tusen gånger smidigare och snabbare.

Permalänk
Medlem

Tycker att Battlelog är en av de bästa sakerna med BF3. Det är snyggt, enkelt och har många användningsområden.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Skrivet av murklor:

Vaba??? Är inte en Firefox/Chrome tab en "ruta"? Att välja servrar inne i BC2 är segare än att välja en server i Battlelog pga av att BC2 browsern suger. BC2 måste fan *logga in* varenda gång du exitar en server och sedan måste du navigera till browsern igen, refresha den och hitta en ny server i ett extremt sunkigt interface. Battelog är ju tusen gånger smidigare och snabbare.

Haha, sedär. Smaken är som baken tydligen Um, Jag älskar Bc2 Browsern, detta nya känns så B ? :-S Men, man vänjer sig väl!

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk
Skrivet av murklor:

Vaba??? Är inte en Firefox/Chrome tab en "ruta"? Att välja servrar inne i BC2 är segare än att välja en server i Battlelog pga av att BC2 browsern suger. BC2 måste fan *logga in* varenda gång du exitar en server och sedan måste du navigera till browsern igen, refresha den och hitta en ny server i ett extremt sunkigt interface. Battelog är ju tusen gånger smidigare och snabbare.

Skrivet av holin59:

Tycker att Battlelog är en av de bästa sakerna med BF3. Det är snyggt, enkelt och har många användningsområden.

Skrivet av Rillepille:

Tror dom kommer använda battlelog.
En grej jag tycker är lite dåligt är att man måste va i spelet för att kunna ändra saker i options, och direkt man bli ihjälskjuten så far man ut ur options och måste börja om.

Men öj, om man inte har Internet? Vad händer då? för det kan de väl knappast kräva, right?

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk

Death to battlelog!!!

Permalänk
Medlem

varför är det dåligt?...du öppnar en ruta där du har allt som behövs o lite till..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Tyckte inte om idén och gör det fortfarande inte, de har gjort det otroligt smidigt och det fungerar jättebra, men skulle nog fortfarande vilja ha det som "vanligt"

Permalänk
Medlem

Det funkar väl helt ok, men det är ju bara löjligt att man inte kan ställa in varken kontroller eller grafik eller nåt annat utan att starta spelet(joina en server alltså)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle_hakman:

Men öj, om man inte har Internet? Vad händer då? för det kan de väl knappast kräva, right?

Jodå det kan dom. Folk verkar inte komma ihåg att om du inte kan logga in på BC2, kan du inte spela heller. Det är väldigt enkelt eftersom kombinationerna är begränsade:

Battlelog ner, loginserver upp -> Du kan inte spela för att du inte kan logga in
Battlelog upp, loginserver ner -> Du kan inte spela för att du inte kan logga in
Battlelog ner, loginserver ner -> Du kan inte spela för att du inte kan logga in
Ditt internet funkar inte -> Du kan inte spela för att du inte kan logga in
Battlelog upp, loginserver upp -> Grattis, du kan spela!

Har du nånsin sett ett online-only spel där du kan spela utan att logga in? Det skulle ju vara intressant att köra typ WoW offline antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jodå det kan dom. Folk verkar inte komma ihåg att om du inte kan logga in på BC2, kan du inte spela heller. Det är väldigt enkelt eftersom kombinationerna är begränsade:

Battlelog ner, loginserver upp -> Du kan inte spela för att du inte kan logga in
Battlelog upp, loginserver ner -> Du kan inte spela för att du inte kan logga in
Battlelog ner, loginserver ner -> Du kan inte spela för att du inte kan logga in
Ditt internet funkar inte -> Du kan inte spela för att du inte kan logga in
Battlelog upp, loginserver upp -> Grattis, du kan spela!

Har du nånsin sett ett online-only spel där du kan spela utan att logga in? Det skulle ju vara intressant att köra typ WoW offline antar jag.

Men om du behöver battlelog för att spela campaign(singelplayer) så är det inte som i BC2 för där behöver man INTE logga in för att spela singelplayer.........

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att battleloggen är bra. Just när man joinar en server innan man är inne känns det nästan lite som ett browserspel. Jag tycker personligen att det är smidigare att joina servrar och sånt inne i spelet. Och det är lite segt att man måste köra en webbläsare i bakgrunden hela tiden. Även om man stänger webbläsaren när man spelar måste man ju ändå öppna sidan igen så fort man ska byta server eller någon sånt. Gillar inte att man måste göra inställningarna ingame heller. Allt känns bara mycket mycket smidigare med menyer eller en "lobby" inne i spelet.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Men om du behöver battlelog för att spela campaign(singelplayer) så är det inte som i BC2 för där behöver man INTE logga in för att spela singelplayer.........

Det vet vi ju inte än. Kan ju bli som med MW2 att det är två olika start filer för SP & MP.. Battlelog tar lite tid att vänja sig vid bara för att man är så van vid att ha allt ingame.. Suger dock att man måste joina en server för att ändra inställningar.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Men om du behöver battlelog för att spela campaign(singelplayer) så är det inte som i BC2 för där behöver man INTE logga in för att spela singelplayer.........

Kan ju hoppas de har en separat exe fil man kan klicka på. Men finns väl en risk att de vill att man ska logga in först för att få spel. Lite som ett DRM skydd. jävla trist om det blir så. Saknar gammla goda CS tiden med egen hostade servrar och fuskare tog man hand om själv genom att banna. Man till och med började känna igen alla man spelade mot. Inte som det är nu med en massa random namn som flyger runt.

Gissar att BF3 inte blir något LAN spel.. inte Diablo 3 heller.. vart är världen på väg.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Hedersmedlem

Förutom att man inte kan komma åt options annat än i spelet så är Battlelog hur bra som helst enligt mig. Bara möjligheten att uppdatera Battlelog istället för att rulla ut en patch till tio miljoner spelare lär vara guld värd för utvecklarna. Mindre QA = mer tid att göra ett bra spel.

Det finns många andra fördelar med Battlelog dessutom. Forum nära till hands för kritik, teknisk hjälp osv, detaljerade stats, jämföra stats, klanstöd, party-stöd, voice chat. Att ha allt samlat på ett ställe är en grym idé, och även om det är lite oslipat nu så tror jag att det kommer bli succé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

Tycker att Battlelog är en av de bästa sakerna med BF3. Det är snyggt, enkelt och har många användningsområden.

WORD!

Permalänk
Medlem

Det har klart blivit bättre senast nu på morgonen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Det svåraste har ju ofta varit att få ihop polarna till ett game. Man måste nästan vara projektledare för att få allt att funka. Tycker party join, voice-chatten och allt möjligt är väldigt bra för just detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Vadå WORD?

Microsoft WORD?

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

skulle någon av er kunna hjälpa mig att förstå?

Visa signatur

Stationära Datorn : Fractal Design R4 , I5 2500k, Asus p8z68-v pro gen3 , Gigabyte gtx 670 , Kingston DDR3 1600MHz 8GB , Cosair 650 W, 1 st 500 gb o en 320 gb i datan, 2 st externa 750 gb, 500 gb. Skärm : Lg 23.4 tum 120 hz.
Kringutrustning:Yamaha Rx- v765 2 st klipsch rf-62. RAZER ARCTOSA - RAZER LACHESIS , Hedset Logitech G35 .