"You have been disconnected from the server" BF3B

Permalänk
Medlem

"You have been disconnected from the server" BF3B

Som titeln, kvittar hur jag än gör, försökt i 30 min nu men kommer inte in på en enda server!!!

Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Ta en titt i hosts-filen så du inte blockar några EA-adresser där.

Permalänk

Har också det här problemet :S

Citat:

Ta en titt i hosts-filen så du inte blockar några EA-adresser där.

Vilken fil?

Permalänk

Har ett likartat problem, kommer in på servrar, kan spela i 30 sekunder sen får jag DC - samma varje gång

Permalänk
Medlem

Har samma problem, kom in innan första server jag testade då jag installerade. Men kom upp varning som sa att jag har gamla drivers 11.7 rekommenderas (hade 11.6), spelade lite, gick ut och uppdaterade till 11.10, funkade inte, testade 11.9 nu funkar inte heller.

Kanske bara var en slump, då jag bara spelade på en server och de var kanske 5min innan jag gick ut...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Löste mitt "You were disconnected from the server" då man försöker joina en server.

Behövde bara stänga av UPnP på routern.

Sen kan det också behövs göra detta
Öppna kör och skriv in services.msc
Där stänger du av "UPnP Device Host"
och "SSDP Discovery"

Gjorde det innan men verkar som de startades igen efter omstart av dator.
Men hittade inlägg där någon sa att han behövde gå in i services och stänga av dessa...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Löste mitt "You were disconnected from the server" då man försöker joina en server.

Behövde bara stänga av UPnP på routern.

Sen kan det också behövs göra detta
Öppna kör och skriv in services.msc
Där stänger du av "UPnP Device Host"
och "SSDP Discovery"

Gjorde det innan men verkar som de startades igen efter omstart av dator.
Men hittade inlägg där någon sa att han behövde gå in i services och stänga av dessa...

Drar ett citat så jag kan hitta tillbaka

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Råkar inte vara så att det är telia's thomson skitgateway som spökar? Skulle inte bli förvånad. Har samma problem föresten.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk

Kan det mycket väl vara, jag sitter på thomson tg789vn routern som jag fått av Telia.
Har haft mäktiga problem innan med denna. Vore bra om man kunde skicka feedback till DICE angående detta.

Någon som vet hur man skickar feedback?

Permalänk
Medlem

Problemet med just den Gatewayen från Telia är att den inte vill öppna portarna även fast man säger åt den att göra det. UPnP funkar inte heller vidare bra i den.

Telia säger att dom jobbar med Thomson på en fix men dom säger inget datum. Dom allra flesta har väldigt stora problem med World of Warcraft och vissa Steam spel pga detta så det vore inte förvånande om BF3 har problem också med denna.

Förhoppningsvis kommer Telia förstå att dom kommer förlora 10 tusentals kunder om dom inte åtgärdar detta snabbt, har väntat i snart ett år nu och enda lösningen jag sitter på är att använda en VPN-tunnel men det är inte alltid så roligt att spela över VPN heller.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk

Har haft samma problem och har telia, men sedan jag stängde av UnPn i routern så fungerar det hittils mycket bättre

Visa signatur

Main: FD ARC, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Samsung SpinPoint T166 500GB, MSI P67A-GD55, Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART, Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4,3 GHz, ZOTAC GTX 470 1280Mb * 2 SLI, Corsair AX 850W 80+ GOLD, Asus Essence STX + Sennheiser PC360, Allt vattenkylt
Cdon: SWEC1112 Inet: INET

Permalänk

logga in och ur från battlelog

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Skrivet av shibby3ds:

logga in och ur från battlelog

Samma problem här, riktigt jävla irriterande. Hur stänger man av den grejen på routern då?

(är inte så bra på sånt)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har telias nya gateway skit jag med.

För att stänga av den öppna webbläsaren gå in på 192.168.1.1
Klicka på spel och program (tror jag det hette) sen konfigurera (ligger uppe till höger). Så klickar du bort bocken på Använd UnPn.

Kan skriva bättre förklaring när jag kommer hem, om du inte hittar

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Hejsan

Jag sitter med den skit Telia ger oss, Thomson TG789vn, jag också har detta problem med Battlefield 3 Betan. Ska testa att stänga av UPnP. Har försök att öppna nya portar men lyckas inte med det heller. Kanske är lite OT, men då jag klickar på "Add" efter jag valt vilken dator som ska få portarna öppnade, så uppdaterar sidan men inget läggs till i listan.

Sen undrar jag om det finns något alternativ till Thomson TG789vn?

EDIT: Att stänga av UPnP verkar fungera för mig, lyckades spela 3 rundor på en server utan några disconnect-problem.

Permalänk

För övrigt har den Thomon skitet gett mig så satans många problem i en rad olika spel. Både på PC och på PS3an. Det är de värsta möget jag fått. **** Telia och deras billiga skit, snåla helveten.

Sådär, nu fick jag ut lite av ilskan iaf...

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Jag har också telias gateway Thomson TG784. Har aldrig fattat hur man gör när man stänger av upnp, vart man hittar routern etc.
Kan någon vara snäll att förklara

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Jag har också telias gateway Thomson TG784. Har aldrig fattat hur man gör när man stänger av upnp, vart man hittar routern etc.
Kan någon vara snäll att förklara

Skriv in 192.168.1.1 eller 192.168.1.254 i webbläsaren.

Gå in på "Spel & programdelning" under verktyg

Uppe i högra hörnet finns "Konfigurera"

Så kan du klicka bort "Använd UPnP:"

Spara genom att klicka på "Använd"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Skriv in 192.168.1.1 eller 192.168.1.254 i webbläsaren.

Gå in på "Spel & programdelning" under verktyg

Uppe i högra hörnet finns "Konfigurera"

Så kan du klicka bort "Använd UPnP:"

Spara genom att klicka på "Använd"

Sweet, tack för hjälpen.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Skriv in 192.168.1.1 eller 192.168.1.254 i webbläsaren.

Gå in på "Spel & programdelning" under verktyg

Uppe i högra hörnet finns "Konfigurera"

Så kan du klicka bort "Använd UPnP:"

Spara genom att klicka på "Använd"

Enormt tack!

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk

verkar funka att stänga av upnp i gatewayen, men då lägger utorrent av att tanka... *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik1975:

verkar funka att stänga av upnp i gatewayen, men då lägger utorrent av att tanka... *suck*

Gör en sak i taget då:)

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Niclas:

Problemet med just den Gatewayen från Telia är att den inte vill öppna portarna även fast man säger åt den att göra det. UPnP funkar inte heller vidare bra i den.

Telia säger att dom jobbar med Thomson på en fix men dom säger inget datum. Dom allra flesta har väldigt stora problem med World of Warcraft och vissa Steam spel pga detta så det vore inte förvånande om BF3 har problem också med denna.

Förhoppningsvis kommer Telia förstå att dom kommer förlora 10 tusentals kunder om dom inte åtgärdar detta snabbt, har väntat i snart ett år nu och enda lösningen jag sitter på är att använda en VPN-tunnel men det är inte alltid så roligt att spela över VPN heller.

Har också Telias router, och jag blir DC på BF3 också. Samma gäller BFBC2...

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

haha... har haft exakt samma problem, söker på Sweclockers får direkt upp en träff och vad verkar vara problemet om inte den där jävla routern . . . snart letar jag fram vedyxan...

testade att stänga av Upnp nu, fungerar fin fint men det är ju såklart inte en permanent lösning :/

Permalänk

Samma problem, funkade för mig också. Tack! (vet iofs inte vad unpn gör, har jag på något sätt stängt av brandväggen nu eller på annat sätt sänkt säkerheten?)

Visa signatur

Coffeelake - it tastes better

Permalänk
Medlem
Skrivet av westlingofsweden:

Samma problem, funkade för mig också. Tack! (vet iofs inte vad unpn gör, har jag på något sätt stängt av brandväggen nu eller på annat sätt sänkt säkerheten?)

http://sv.wikipedia.org/wiki/UPnP Förklarar det bättre och mer kortfattat än vad jag kan Förstår du inte kan jag försöka iaf

Ang att utorrent inte tankar med upnp av testa att sätt en port i utorrent och öppna den i routern

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som alla andra, har thomson telia. Men en kompis var här och lanade, han kunde spela hur mycket han ville men inte jag.

Så det är INTE fel på routern och jag har Upnp IGÅNG.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk

Jag har samma problem, jag har dock kunnat spela utan problem i flera dagar, men helt plötsligt gav spelet upp. Jag körde till och med några games idag men nu funkar det inte längre. Att notera är att jag inte heller kommer igenom matchmaking utan kan endast starta genom att välja en server själv. Sedan kan jag lira i runt 60 sek innan jag blir dc'ad. Jag har testat att stänga av UPnP men det hjälpte inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Jag har samma problem, jag har dock kunnat spela utan problem i flera dagar, men helt plötsligt gav spelet upp. Jag körde till och med några games idag men nu funkar det inte längre. Att notera är att jag inte heller kommer igenom matchmaking utan kan endast starta genom att välja en server själv. Sedan kan jag lira i runt 60 sek innan jag blir dc'ad. Jag har testat att stänga av UPnP men det hjälpte inte.

Jag har samma problem men märkte nyss att det är punkbuster som spökar. På alla punkbuster servrar kan jag köra 60sek utan att bli dcad.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Nätagg: Corsair GS700w | Moderkort: Asus P8Z68 V-Pro Gen 3 | Processor: 2500k | Grafikkort: Asus GTX580 DCII | Ram: Corsair Vengeance 16gb (4x4gb) CL9 1600Mhz | SSD: Intel 320 120gb |HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3 |

Permalänk
Skrivet av Zuow:

Jag har samma problem men märkte nyss att det är punkbuster som spökar. På alla punkbuster servrar kan jag köra 60sek utan att bli dcad.

yes, det verkar stämma, jag kan också köra på servrar utan pb