Lian Li släpper portföljchassi i aluminium

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Ett ordentligt grafikkort med referensdesign samt nätagg som utblås.

Har alltid undrat, är det alltså bättre med referens design? (ps till medd chassi, H2 dvs, för det blir lätt för varmt i chassit)

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Har alltid undrat, är det alltså bättre med referens design? (ps till medd chassi, H2 dvs, för det blir lätt för varmt i chassit)

Suger ju in luft och sedan ut ur chassit, alltså stannar inte luften kvar i chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Suger ju in luft och sedan ut ur chassit, alltså stannar inte luften kvar i chassit.

Utblåsfläktar saknas på detta chassit, värmeproblem kommer nog infinna sig om man har rejäla grejer.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Hur går det ihop? Det är ett mITX eller DTX chassi, ingen av dom har mer än 2 PCI-platser.

jag menar att jag vill ha 4 pci platser för då kaan det mera rikta sig till gamers

Permalänk
Medlem

Klockrent LANchassi om de haft en topp utblås på 140mm, precis som LIAN Li har på sina andra miniITX modeller för gaming.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

ska nog bygga en sån här till barnen. Hur väl står sig den 4 kärniga Athlon i spel btw?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

ska nog bygga en sån här till barnen. Hur väl står sig den 4 kärniga Athlon i spel btw?

Låter som en fråga till ett helt annat forum. Såvitt jag vet har Athlon nackdelen i att de har väldigt ont om cacheminne, vilket straffar spelprestanda en del. Kanske duger ändå dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

ska nog bygga en sån här till barnen. Hur väl står sig den 4 kärniga Athlon i spel btw?

Dem klår q6600 och är bara lite sämre än likande phenom 2.

Permalänk
Medlem

Kan ju skippa cd läsaren och borra upp 2 hål i toppen, ett för en antec 620 rad och ett med utblås. O andra sidan att ens behöva lägga hand på ett chassi som kostar så jävla mycket, nja. Kan ju lika gärna köpa ett vanligt litet chassi och svetsa/skruva på handtag på det så tjänar man iaf 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lingonn:

Kan ju skippa cd läsaren och borra upp 2 hål i toppen, ett för en antec 620 rad och ett med utblås.

Hmm, var ska du få plats med hålen om du ska ha kvar handtaget? (fästena för handtaget ska ju hålla också)

Dessutom har du ju nätagget en bit nedanför. Trångt om plats att få dit en rad+fläkt däruppe. (Inte omöjligt dock antar jag)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Måste ju inte vara ett stort öppet hål 120mm brett, på chassit jag har nu är det borrat massa små hål i toppen, är ju bara att göra samma sak och gå runt handtaget. Kanske behöver förstärkas lite, svårt att bedömma från bilderna. Är ju inte omöjligt iallafall.

Permalänk

Jag tycker den är alldeles för tjock. Den hade varit sjukt mycket snyggare om den hade varit mer lik en portfölj...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M