Graffekortet slutar svara - skärm svart vid spelande

Permalänk
Medlem

Graffekortet slutar svara - skärm svart vid spelande

Mm har haft detta problem sen jag köpte datorn ungefär. Det blev dock ett "problem" nu när BF3 betan drog igång. Sitter och lirar och display drivern slutar svara / skärmen blir svart och det enda som hjälper är en reboot. Ibland fungerar det länge, kanske inte ens behöver starta om, och ibland händer det efter 10 minuter.

Specs:
Corsair SSD Force Series™ F60, 60GB
Samsung SpinPoint F3 1TB
XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 - PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, 800MHz
Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K - 3,3GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed
ASUS P8P67 LE, Socket-1155 - ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, Crossfire, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, BT, EFI
Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin
Seasonic SS-600ht 600WPSU (gammal, valde att inte uppgradera PSUn.)

Har senaste drivern.
Körde FurMark och kortet klarade att ligga på 90C i kanske 5 minuter sen blev allt svart igen. Är problemet PSUn eller kylning?

Vidare har jag även ett annat problem vid boot, booten drar igång och efter kanske 5-10 sekunder bootar den om automatiskt en gång, eventuellt 2 gånger. Sedan bootar den in i Windows. Har kört Memtest utan problem, vad kan detta bero på?

Permalänk
Medlem

Rent spontant så tycker jag du ska testa med en ny nätdel. låna av en polare eller ngt.

Visa signatur

^_^