Permalänk
Medlem

BF3 = BC3

Tänker inte ta den tråden här, eftersom vi ville rikta oss åt ett bredare område och få genomsnittarna att lyssna. Men lite tankar iallafall...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826564...

Eftersom bara de som lirat betan kan se tråden så kopierar jag originalinlägget:

Ursäktar, hade ingen aning om det; originalinlägget av Patoraptor från det forumet:

Title is supposed to be BF3 = BC3. I cant change the title somehow

Why do they even call it BF3? First, i got this i found from another thread:

"Ok i can now confirm that the chopper controlls/physics in BF3 complete rubbish!

Controlls for jets and choppers feel like something from a console game. Everything is just optimized to be used with a controller.
The chopper did not have the trademarked feel of BF 2 and BF Vietnam. It as pretty much linear pitch, yaw & roll. Same with gravity. I did not feel it."

My own comment about this, looks like H.A.W.X. The plane is controlled like a paperplane and turns like a mofo. Not smooth, BF2 style is how it should be. This video shows how fail it is:

http://www.youtube.com/watch?v=QolujkE94p0&noredirect=1 [youtube.com]

The hud and menu looks like BC2.

The weapons are crated to use on console, if you can play the same game and aim with the same weapons on a console game. Its ported from console. If you could play BF2 on a console you wouldnt hit shit, cause its made for PC.

The spotting system is just random and far away from skilled. You spot someone and can shoot him through the whole map, i dont know how many frags i have got just by shooting on a mark that is hidden behind a big bush or smoke screen. It should be more like the BF2 spotting system. More skilled and balanced.

You have "bullets" instead of mags. This changes the gameplay alot. In the previous BF games you had magazines instead of bullets. Once again, if this is BF3, why is it so close to BC/Cod/moh?

And to answer some kid questions:
Im not saying the game sucks, the game is fun, but is far from what i expected. I wanted a BF3, and gave me a BC3. I wanted a PC game made for only PC. Not a ported game from a console.

No im not mad because i can't shoot or kill somewhone, on the opposite. Its very easy to do in this game
"It's just a beta" argument dont work here. This is how the game will be, im not mentioning any bugs here.

The best quotes on the forums so far:

"- this game is a porting from console to pc, differently of what DICE told us from the first moment!!!!!"

"Consoles are ruining and destroying the games on PC, and we are tired to buy porting console games on pc!!!"

"this game is a demo and not a beta."

"this "game" is bad company 3. bf3 doesn't exist"

Permalänk

från vad jag sett så får jag väl hålla med, har inte spelat betan än dock

Permalänk

Håller med, synd att det är såhär :S

Men är ändå positivt överraskad, det är inte COD som jag misstänkte. Ska testa lite BF2 nu och se hur det var, var längesen

Permalänk
Avstängd

arkad spel är vad det är.
men dock ett bra sådant

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Om jag var Dice och EA skulle jag istället för att göra ett nytt spel släppa BF2 i en ny kartong, då det verkar vara PC "eliten" vill ha. All hail the glorious PC gaming master race.

Förslag till reklamkampanj

Permalänk
Medlem

BC3 eller ej, det ser jävligt bra ut, gameplay är underbart, animationerna är underbara och BF2-känslan finns där. Förbokningen är befogad.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av reavpeals:

Om jag var Dice och EA skulle jag istället för att göra ett nytt spel släppa BF2 i en ny kartong, då det verkar vara PC eliten vill ha.

Förslag till reklamkampanj

Well played good sir

Permalänk
Medlem

Men för H*****e skärp er? Styrningen på jets och helikoptrarna är ju bara förbättrad? Varför ska den vara exakt likadan som i BF2? Inte dynamisk alls, mer som en jävla XY-axel, upp ner vänster & höger. Idioti, DICE vill ha realism och det är därför styrningen på flygplan/helikopter har blivit "mjukare".

Hur HUD:en ser ut spelar väl f*n ingen roll? Om den skulle sett exakt ut som BF2 så hade det sett omodernt ut och inte fallit många i smaken. http://www.widescreengaming.net/images/thumb/0/00/Battlefield2-1440.jpg/800px-Battlefield2-1440.jpg

Enligt mig så ser den nya HUD:en MYCKET bättre ut!

När det gäller 3D spotting så håller jag med DELVIS, men DICE säger att de ska ha fixat den så att den inte är lika "OP" som innan. Men tänk efter, om de hade hoppat 3D spottingen så hade de säkerligen lagt in killcams eller något liknande för BF2 var f*n inte perfekt ( Mitt favorit spel någonsin, jag är en "bf2 fan boy" (OM man bortser ifrån tLoZ : Ocarnia of time )) och det hände VÄLDIGT ofta att man blev skjuten av en krypskjytt någonstans i fjärran utan att veta vart han befann sig.. Inse fakta, 3D spotting är där för anti-camping.

Jag ser ifram emot spelet och jag tycker det är en värdig uppföljare till Battlefield 2... Är det inte bara så att ni är trångsynta efter att bara sett plutt-banan Operation Métro (Tycker att de skulle lagt in "Caspian border" i betan men förhoppningsvis så släpper de den någon gång under betan så alla kan spela!)

Permalänk

Tyckte spelet kännandes väldigt mycket som bc2 och har redan börjat tröttnat på spelet och är osäker om det änns är värt att köpa spelet när det kommer. Spelet kanske blir lite bättre när det släpps

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Förresten har ni glömt bort Back to Karkand?

Permalänk
Medlem

Jag kallar BF3 mera en MoH Mod.. samma vapen och samma stuck utav spel.. så det är inte direkt ngt nytt med BF3 i mina ögon..

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Bra spel, inte vad jag egentligen ville ha dock

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Visst är det BC3 men jag gillar det skarpt.

Är böjd att hålla med om att spotting är OP.

Permalänk

Tänkte just på att det är väldigt mycket arkadspel över BF3 tyvärr. Blir lite ledsen över det

Hoppas jag kommer uppskatta Caspian Border när de får bort alla buggar och att det kommer fler stora banor. Eller stadsbanor overall

Permalänk

Kan inte annat säga än att jag håller med. Jag har då spelat på både ps3 och PC. Det jag upplevt och fått intrycket utav hittills är att det är konsolifierat till viss del. Kanske inte på samma nivå som COD men iallafall till viss del. DICE har(tycker jag) gått ifrån det som säkerligen skulle kunnat ha varit en värdig uppföljare till det klassiska BF2(som jag förövrigt fortfarande lirar)till att försöka nå en bredare publik än den redan etablerade spelarbasen. Det är det intrycket jag får. Något som faktist verkligen suger med spelet är battlelog och origin! Bara det är en faktor som avgör tycker jag. Hypen kring spelet har ju även gjort lite falsk marknadsföring då grafiken inte är i närheten av det som visats tidigare. Fast det förväntade jag mig. Gameplayet är ganska roligt fast dock inte så roligt som det varit i BF2 till exempel. En annan liten notis som nämnts tidigare är att det endast finns 2 alternativ, campa eller bli dödad. Det är något jag faktiskt upplevt i nästan alla situationer. Sedan det att man regenererar liv är en annan konsolskada som fastnat och blivit en trend som även DICE verkar ha anammat. De har även implementerat rengenerering utav hälsa på fordon vilket genast skriker konsol och arkad. Sedan är känslan i vapnen inte helt 100 heller och extremt mycket buggar överlag och jag spår att de absolut inte hinner med att fixa allti till release som inte är alltför långt bort, vilket kommer resultera i en ojämn upplevelse och skiftande kvalité. Spelet är inte skräp men det just nu inte heller GOTY, vilket det verkligen inte förtjänar att bli även om de fixar buggarna. Sedan upplever jag inget teamwork när man spelar, inte på en enda server jag spelat på än. Battlefield 3 känns som en hybrid mellan BC2 och MV2. Jag håller med, de borde kalla det för Bad Company 3 för det är inte en värdig uppföljare till Battlefield 2.Spelet har sammanfattningsvis alltså blivit mer casual och har dessutom ett starkt fokus på att konkurrera med COD. Allt för att man som individ ska välja antingen det ena(MV3) eller det andra (BF3). Det finns andra alternativ, men det är upp till en själv att ta reda på de spelen. Därav all hype som målat spelet som en slags räddare i nöden i en framtid där konsolerna fått för stort utrymme. Men så är icke fallet. BF3 och DICE är själva offren i detta tragiska drama där de stora korporationerna(EA) på ena sidan och MV3 och InfinityWard/Activision på andra sidan. Likadant är det med allt skådespeleri/Lögner när det gäller politik. Samma princip där, de vill att du ska välja sida och försvara det system/den ideologi de använder för att kontrollera dig, ditt sätt att tänka. Nej, tacka vet jag BF2 för att det fortfarande finns att spela. Är man ute efter en "mer" realistisk upplevelse ska man titta på andra håll *host* Arma 2/3 eller RO2. Eller varför inte hederliga gamla BF2. Dock så tror jag faktiskt att BF3 kan bli bättre med lite tid då det antagligen kommer patchas ett antal gånger efter release. Sorry DICE men bättre kan ni...Nåväl, någon som fortfarande lirar BF2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRavensNest:

Kan inte annat säga än att jag håller med. Jag har då spelat på både ps3 och PC. Det jag upplevt och fått intrycket utav hittills är att det är konsolifierat till viss del. Kanske inte på samma nivå som COD men iallafall till viss del. DICE har(tycker jag) gått ifrån det som säkerligen skulle kunnat ha varit en värdig uppföljare till det klassiska BF2(som jag förövrigt fortfarande lirar)till att försöka nå en bredare publik än den redan etablerade spelarbasen. Det är det intrycket jag får. Något som faktist verkligen suger med spelet är battlelog och origin! Bara det är en faktor som avgör tycker jag. Hypen kring spelet har ju även gjort lite falsk marknadsföring då grafiken inte är i närheten av det som visats tidigare. Fast det förväntade jag mig. Gameplayet är ganska roligt fast dock inte så roligt som det varit i BF2 till exempel. En annan liten notis som nämnts tidigare är att det endast finns 2 alternativ, campa eller bli dödad. Det är något jag faktiskt upplevt i nästan alla situationer. Sedan det att man regenererar liv är en annan konsolskada som fastnat och blivit en trend som även DICE verkar ha anammat. De har även implementerat rengenerering utav hälsa på fordon vilket genast skriker konsol och arkad. Sedan är känslan i vapnen inte helt 100 heller och extremt mycket buggar överlag och jag spår att de absolut inte hinner med att fixa allti till release som inte är alltför långt bort, vilket kommer resultera i en ojämn upplevelse och skiftande kvalité. Spelet är inte skräp men det just nu inte heller GOTY, vilket det verkligen inte förtjänar att bli även om de fixar buggarna. Sedan upplever jag inget teamwork när man spelar, inte på en enda server jag spelat på än. Battlefield 3 känns som en hybrid mellan BC2 och MV2. Jag håller med, de borde kalla det för Bad Company 3 för det är inte en värdig uppföljare till Battlefield 2.Spelet har sammanfattningsvis alltså blivit mer casual och har dessutom ett starkt fokus på att konkurrera med COD. Allt för att man som individ ska välja antingen det ena(MV3) eller det andra (BF3). Det finns andra alternativ, men det är upp till en själv att ta reda på de spelen. Därav all hype som målat spelet som en slags räddare i nöden i en framtid där konsolerna fått för stort utrymme. Men så är icke fallet. BF3 och DICE är själva offren i detta tragiska drama där de stora korporationerna(EA) på ena sidan och MV3 och InfinityWard/Activision på andra sidan. Likadant är det med allt skådespeleri/Lögner när det gäller politik. Samma princip där, de vill att du ska välja sida och försvara det system/den ideologi de använder för att kontrollera dig, ditt sätt att tänka. Nej, tacka vet jag BF2 för att det fortfarande finns att spela. Är man ute efter en "mer" realistisk upplevelse ska man titta på andra håll *host* Arma 2/3 eller RO2. Eller varför inte hederliga gamla BF2. Dock så tror jag faktiskt att BF3 kan bli bättre med lite tid då det antagligen kommer patchas ett antal gånger efter release. Sorry DICE men bättre kan ni...Nåväl, någon som fortfarande lirar BF2?

Instämmer till fullo!.Tyvärr så blev det ett konsolskadat BC3 istället för den verkliga uppföljaren till BF2.Får väl vänta tills Tripwire reder ut alla problemen med RO2 så att man kan spela en riktigt pc-shooter.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

BF3 = BC3 ?

Spela spelet innan ni uttrycker er. Visst finns det likheter, men det är ändå 1 år emellan BC2 och BF3. Det finns ett spel som heter BF3. En helt ny spel-serie som kräver mer en aimet.

BF3 är ett tydligt exempel på hur man inte ska göra, ni som springer fram och dör det första ni gör är troligen gamla CoD nördar som inte vet hur man rör sig taktiskt på ett stridsfält.

BC2 är ett tydligt exempel på hur man gör ett spel att passa halva CoD och halva BF serien. Bad Company 2 kunde man köra "One Man Army ".

Grafiken är bättre och snyggare gjord, inte alls like stort prestanda monster som Bad Company 2 är. Ang Heli och Jets så är den bättre en i BF2. Vad vill ni göra? Rolla helikoptern och ha ett flygplan som känns som en rymdraket?

En annan skillnad är eSporten i BF3 - Jag är säker på att den kommer att lyckas, spelet ser så lätt ut men är faktiskt skill-krävande. Bad Company 2 torskade knappa veckan efter release. Ni som hänger på mIRC kan gå in på ESL's kanal ( BF3 ) där faktiskt många ibland frågar om det blir några kupper.

BF3 är och förblir BF3.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

När ni spelar de kartorna som är med i expansionspaketet Back To Karkand så får ni nog den extra känslan om ni saknar den nu. Fyra kartor omgjorda i HD, kommer endast med Limited Edition till er som tänker beställa

Strike at Karkand, Gulf of Oman, Sharqi Peninsula och Wake Island

Spelar betan nu och kan säga att jag är nöjd, dock finns det ett par saker de behöver fixa förutom de buggar som terroriserar spelet totalt.

Permalänk

Körde sönder Alpha och nu kör jag Beta. Tror jag aldrig har kört en och samma bana så mycket sen man spelade CS... Tror att problemet ligger i att många nöter samma bana om och om igen. Rush med 32 pers i ett tunnel system har sina begränsningar oavsett hur bra BF3 är.

Även fast det är Metro/rush/buggar så är BF3 bra mycket roligare än BC2 och det är något som gläder en när man håller på att bli sinnes sjuk av Metro. Man får Tom känslan att man spelar BF3 när man går i gångarna i Fridhemsplans tunnel bane station...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Entusiast

Kan ju säga att Caspian Border är som BF3 ! Inte BC3, och vadå det är anpassat för konsol ? Testa o spela lite ska ni gnällspikar få se att det minsann är ett PC-spel.
Och btw så är flygplanskontrollerna SÅ mycket bättre i det här jämfört med BF2.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Nej det är inte BC3. Kalla det vad fasen ni vill, men det är fortfarande BF3. Förutom rush på Metro så är det det enda som har något vagt gemensamt med Bad Company, allt annat har absolut inget med det att göra. Enligt mig då..

En annan sak, varför vill så många att ett spel nu ska vara som ett spel som släpptes för över 6 år sedan?

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat betan så måste jag säga att det är ett väldigt roligt spel. Jag skulle säga att BF3 är ett BC2 med fler fordon och större maps (från vad jag har sett hittils). Det går nog aldrig att få samma känsla som i BF2 tyvärr.

Jag tror nog att det som kan förstöra för BF3 är att det har vart FÖR hypat, folk förväntar sig mycket mer än vad dice klarar av. Det där med spotting systemet har jag också märkt, det är bara att spamma Q om man ser något som rör sig, sen så fort en fiende blir markerad så är det bara att låta sina teammates döda han.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TheRavensNest:

Kan inte annat säga än att jag håller med. Jag har då spelat på både ps3 och PC. Det jag upplevt och fått intrycket utav hittills är att det är konsolifierat till viss del. Kanske inte på samma nivå som COD men iallafall till viss del. DICE har(tycker jag) gått ifrån det som säkerligen skulle kunnat ha varit en värdig uppföljare till det klassiska BF2(som jag förövrigt fortfarande lirar)till att försöka nå en bredare publik än den redan etablerade spelarbasen. Det är det intrycket jag får. Något som faktist verkligen suger med spelet är battlelog och origin! Bara det är en faktor som avgör tycker jag. Hypen kring spelet har ju även gjort lite falsk marknadsföring då grafiken inte är i närheten av det som visats tidigare. Fast det förväntade jag mig. Gameplayet är ganska roligt fast dock inte så roligt som det varit i BF2 till exempel. En annan liten notis som nämnts tidigare är att det endast finns 2 alternativ, campa eller bli dödad. Det är något jag faktiskt upplevt i nästan alla situationer. Sedan det att man regenererar liv är en annan konsolskada som fastnat och blivit en trend som även DICE verkar ha anammat. De har även implementerat rengenerering utav hälsa på fordon vilket genast skriker konsol och arkad. Sedan är känslan i vapnen inte helt 100 heller och extremt mycket buggar överlag och jag spår att de absolut inte hinner med att fixa allti till release som inte är alltför långt bort, vilket kommer resultera i en ojämn upplevelse och skiftande kvalité. Spelet är inte skräp men det just nu inte heller GOTY, vilket det verkligen inte förtjänar att bli även om de fixar buggarna. Sedan upplever jag inget teamwork när man spelar, inte på en enda server jag spelat på än. Battlefield 3 känns som en hybrid mellan BC2 och MV2. Jag håller med, de borde kalla det för Bad Company 3 för det är inte en värdig uppföljare till Battlefield 2.Spelet har sammanfattningsvis alltså blivit mer casual och har dessutom ett starkt fokus på att konkurrera med COD. Allt för att man som individ ska välja antingen det ena(MV3) eller det andra (BF3). Det finns andra alternativ, men det är upp till en själv att ta reda på de spelen. Därav all hype som målat spelet som en slags räddare i nöden i en framtid där konsolerna fått för stort utrymme. Men så är icke fallet. BF3 och DICE är själva offren i detta tragiska drama där de stora korporationerna(EA) på ena sidan och MV3 och InfinityWard/Activision på andra sidan. Likadant är det med allt skådespeleri/Lögner när det gäller politik. Samma princip där, de vill att du ska välja sida och försvara det system/den ideologi de använder för att kontrollera dig, ditt sätt att tänka. Nej, tacka vet jag BF2 för att det fortfarande finns att spela. Är man ute efter en "mer" realistisk upplevelse ska man titta på andra håll *host* Arma 2/3 eller RO2. Eller varför inte hederliga gamla BF2. Dock så tror jag faktiskt att BF3 kan bli bättre med lite tid då det antagligen kommer patchas ett antal gånger efter release. Sorry DICE men bättre kan ni...Nåväl, någon som fortfarande lirar BF2?

Spelet är ju riktigt snyggt på högsta och det har ju inte ens den allra snyggaste tillgänglig i betan. Varför vill du att det ska vara som battlefield 2. Det här känns som en värdig uppföljningare när man spelat caspian:-P

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Kan hålla med till en viss del när betan saknar fordon och innehåller en så "liten" bana. Det kunde väll haft med ett stridsfordon eller liknande i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ernor_86:

Kan hålla med till en viss del när betan saknar fordon och innehåller en så "liten" bana. Det kunde väll haft med ett stridsfordon eller liknande i alla fall.

Finns i Caspian Border, hur du får tillgång till den får du hitta själv.

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än hålla med tråd-skaparen. Riktigt dåligt dice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

BF3 = BC3 ?

Spela spelet innan ni uttrycker er. Visst finns det likheter, men det är ändå 1 år emellan BC2 och BF3. Det finns ett spel som heter BF3. En helt ny spel-serie som kräver mer en aimet.

BF3 är ett tydligt exempel på hur man inte ska göra, ni som springer fram och dör det första ni gör är troligen gamla CoD nördar som inte vet hur man rör sig taktiskt på ett stridsfält.

BC2 är ett tydligt exempel på hur man gör ett spel att passa halva CoD och halva BF serien. Bad Company 2 kunde man köra "One Man Army ".

Grafiken är bättre och snyggare gjord, inte alls like stort prestanda monster som Bad Company 2 är. Ang Heli och Jets så är den bättre en i BF2. Vad vill ni göra? Rolla helikoptern och ha ett flygplan som känns som en rymdraket?

En annan skillnad är eSporten i BF3 - Jag är säker på att den kommer att lyckas, spelet ser så lätt ut men är faktiskt skill-krävande. Bad Company 2 torskade knappa veckan efter release. Ni som hänger på mIRC kan gå in på ESL's kanal ( BF3 ) där faktiskt många ibland frågar om det blir några kupper.

BF3 är och förblir BF3.

__________________________

1. Vi har spelat spelet, mycket, både metro och caspian.
2. Bf3 = ny spelserie.. ??
3. Precis vad i något av våra inlägg hänvisar till att vi är dåliga spelare och inte vet hur man spelar?
4. Du kan knappast ha lirat bf2 mycket om du ens är i närheten av att tycka att "den är bättre" när det gäller jets/heli, det räcker med att se en video, förklara gärna hur du menar.

Skrivet av zin:

När ni spelar de kartorna som är med i expansionspaketet Back To Karkand så får ni nog den extra känslan om ni saknar den nu. Fyra kartor omgjorda i HD, kommer endast med Limited Edition till er som tänker beställa

Strike at Karkand, Gulf of Oman, Sharqi Peninsula och Wake Island

Spelar betan nu och kan säga att jag är nöjd, dock finns det ett par saker de behöver fixa förutom de buggar som terroriserar spelet totalt.

Önskar att det vore så simpelt. Men känslan ligger föga i endast kartorna..

Skrivet av MrAdde:

Kan ju säga att Caspian Border är som BF3 ! Inte BC3, och vadå det är anpassat för konsol ? Testa o spela lite ska ni gnällspikar få se att det minsann är ett PC-spel.
Och btw så är flygplanskontrollerna SÅ mycket bättre i det här jämfört med BF2.

Bara för att Caspian är conquest är det knappast tillräckligt för att säga att det är som Bf(2).
Igen, vad säger dig att vi inte har spelat? Det är den största anledningen till att tråden finns.

Skrivet av JackeShan:

Nej det är inte BC3. Kalla det vad fasen ni vill, men det är fortfarande BF3. Förutom rush på Metro så är det det enda som har något vagt gemensamt med Bad Company, allt annat har absolut inget med det att göra. Enligt mig då..

En annan sak, varför vill så många att ett spel nu ska vara som ett spel som släpptes för över 6 år sedan?

Om du hade spelat bf2 hade inte ställt den frågan. Det är en enorm skillnad mellan dessa spel.

Skrivet av MrAdde:

Spelet är ju riktigt snyggt på högsta och det har ju inte ens den allra snyggaste tillgänglig i betan. Varför vill du att det ska vara som battlefield 2. Det här känns som en värdig uppföljningare när man spelat caspian:-P

... ? Togs grafiken upp som en punkt i tidigare inlägg? Det som sagt har ingenting att göra med det, självklart är det skitsnyggt.

Permalänk
Medlem

Spelade Caspian Border igår och det är då Battlefield (Dice) visar vart skåpet ska stå. Fattar inte varför Dice släpper den banan nu?. I betan finns inte commo rose så det blir inget vidare teamwork. Tycker dock att squadmenyn är lite jobbig, i BF2 var menyn klockrent enkel, som det ska vara. Vill inte ha en massa lull lull...
Det här kommer bli bra!!!

Permalänk
Medlem

Vad säger att en uppföljare måste vara likt det tidigare spelet? Det är varken likt bc2 eller bf2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusM:

Vad säger att en uppföljare måste vara likt det tidigare spelet? Det är varken likt bc2 eller bf2.

det är likt call of duty and MW2.
DICE har sålt sin själ till ea.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)