Permalänk
Medlem

Byta "screen name" i BF3?

Hej! Jag undrar om man kan byta sitt "screen name" i BF3 betan? Jag har mitt vanliga EA ID namn i spelet och har inte hittat någonstans där man kan byta namn. Är det någon som har lyckats göra detta?

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Inaktiv

Tror inte det är en implementerad funktion än som Dice fokuserat på för just...betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Tror inte det är en implementerad funktion än som Dice fokuserat på för just...betan.

Kanske inte, men hade varit gött att kunna byta till ett annat namn, de skriver ju faktiskt att det ända som kommer "följa med" till det riktiga BF3 är sitt namn, men de kanske slänger in denna funktionen i ett senare stadie ^^

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det man behöver göra för att ändra sitt in-game namn är att ändra det namn som fungerar som Master ID på sitt EA/Origin konto, och detta är supporten väldigt motvilliga till att göra.

Dem verkar ha hjälpt några stycken att ändra sina namn, men de gånger jag frågat så har jag fått nej som svar, med motivationen att det kan skapa korruption i klient/server-förbindelsen vilket i sin tur kan göra att man inte kommer åt dem spel som är kopplat till kontot.

Om detta är sant, eller om dem bara är lata och oprofessionella, vet jag inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.