Battlefield 3 Beta - Lösningar på problem

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 Beta - Lösningar på problem

Kan vi inte ha en stor tråd där vi samlar lösningar på buggar / problem i betan?

Några grejer jag kan lista:

  • Problem: Ingenting ändras när jag byter video settings!
    Lösning: Ändringar sker först efter omstart av spelet. Allt grafikgodis är inte inlagt ännu enligt Dice.

  • Problem: Jag får DC!
    Lösning: Gå in i routerinställningarna och slå av UPnP, detta löste alla DC's för mig

  • Problem: Jag vill inte hålla inne knappen för zoom!
    Lösning: Detta går att välja under Gameplay settings

  • Problem: Jag kan inte välja Mouse Bindings!
    Lösning: Funkar inte i nuvarande betaversion

  • Problem: Jag laggar!
    Lösning: Servrarna kan vara överbelastade om du laggar i respons, om grafiken laggar så pröva dra hem Nvidias/ATI's speciella drivers för BF3:

    Nvidia -

  • ATI -

Nån annan?

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Inaktiv

Problem: Efter en stunds spelande drabbas jag av kraftiga fps-drops tills det blir ospelbart.
Lösning: Kör i window mode istället och dra ut fönstret så mycket det går.

Inget optimalt men får duga i betan, men för min del går det ganska ojämt fps mässigt och jag undrar varför. Lirade igår i en timme i fullskärm på ultra utan problem, men idag är det helt omöjligt. Och jag menar att det hackar inte laggar. Testat med de nya drivrutinerna också men felen kvarstår.

Permalänk
Medlem

Problem: Spelet går inte in i fullscreen. Varken alt+enter eller via inställningar.

Lösning: För mig var det teamviewer som låg i bakgrunden. stäng ner teamviewer och det fungerar!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Problem:

Kör i upplösningen 2560x1600, min HUD är utdragen i kanterna så jag inte kan se ammo eller kartan. Jag kan t.ex. inte se hur många tickets vi har kvar osv.

Lösning: ?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Problem: Spelet kraschar (stängs av) varje gång efter några sekunder i spelet

Lösning: ?

Permalänk
Medlem

Problem: Kan ej röra musen och den tittar automatiskt uppåt och drar lite åt höger.

Lösning: Plugga ur din gamepad

Permalänk

Är eran FOV för liten? Ta hem ett program som notepad++ och ändra den!. Du kan ej ändra i normal notepad.
Kan fixa problemet som du har med uit är utanför.

Permalänk
Medlem

Problem: Springer framåt hela tiden. Går inte att sluta röra sig framåt. Samt så rör det sig i menyerna (typ som att man håller i arrowknappen). Hade inte så förut. Kom helt plötsligt.

Lösning: Om du möjligtvis har en bortglömd ratt till höger om dig som du kopplat in häromdan, samt, råkat svänga till höger med - då uppstår detta problem. Koppla ur ratten, gubbfan.

Permalänk
Medlem

Problem: Spelet DCar då och då! Har stängt av unpn...

Permalänk
Medlem

Skriver något så jag kan komma tillbaka imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Problem: Springer framåt hela tiden. Går inte att sluta röra sig framåt. Samt så rör det sig i menyerna (typ som att man håller i arrowknappen). Hade inte så förut. Kom helt plötsligt.

Lösning: ?

Låter som ett gammalt klassiskt gamepad-inkopplat-problem. Koppla ur sånt om du har. Gissningsvis kalibrera om joysticken/gamepad också. Det var typ 10 år sedan jag stötte på detta problem, så kan ju vara något annat.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Låter som ett gammalt klassiskt gamepad-inkopplat-problem. Koppla ur sånt om du har. Gissningsvis kalibrera om joysticken/gamepad också. Det var typ 10 år sedan jag stötte på detta problem, så kan ju vara något annat.

Trodde jag med. Men det var det tyvärr inte.

Har ingen joystick men jag kopplade ur tangentbordet och startade spelet utan det. Samma problem uppstod.

Permalänk
Medlem

Problem: Kan endast spela i window-mode. Alt+Enter, välja "fullscreen" eller ändra storleken på fönstret får spelet/datorn att frysa ihop. Endast Ctrl+Alt+Del och stänga via aktivitetshanteraren löser problemet.

Lösning:?

Får ibland upp en "ruta" om att DirX har krachat av en eller annan anledning. Nån gång har hela "drivrutinen slutat svara och återställts".

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Problem:

Kör i upplösningen 2560x1600, min HUD är utdragen i kanterna så jag inte kan se ammo eller kartan. Jag kan t.ex. inte se hur många tickets vi har kvar osv.

Lösning: ?

Jag spelar med 2560x1440 och hade samma problem som du.
tryck "esc" i spelet sedan>options>video>open screen adjust. Dra in kanterna så att du får mera rött i skärmen.

Permalänk
Medlem

jag kan inte ens installera spelet..får upp nåt om dx file corrupt or something =P

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Problem: Har lägsta av lägsta, laggar fortfarande, kan man inte gå lägre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D00mbr0s:

Problem: Har lägsta av lägsta, laggar fortfarande, kan man inte gå lägre?

Lösning: Ny dumburk

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Problem: Kan inte joina en enda server, står bara "joining server" i evigheter.

Lösning: ?

(Btw, har provat det mesta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

Problem: Kan inte joina en enda server, står bara "joining server" i evigheter.

Lösning: ?

(Btw, har provat det mesta)

Testa stänga av ditt antivirus, om du har avast så stäng av webbskydd.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av D00mbr0s:

Problem: Har lägsta av lägsta, laggar fortfarande, kan man inte gå lägre?

Lösning: Vänta tills spelet släpps och hoppas att det är bättre optimerat.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Låter som ett gammalt klassiskt gamepad-inkopplat-problem. Koppla ur sånt om du har. Gissningsvis kalibrera om joysticken/gamepad också. Det var typ 10 år sedan jag stötte på detta problem, så kan ju vara något annat.

Hade en jävla ratt som jag hade glömt bort totalt. Fyfan. Gick och klurade djupt nere i problemet.

Tillslut upptäckte jag ratten till höger om mig...

Permalänk
Medlem

Ständiga kraschar, låsningar och BSOD efter installation av Nvidias nya drivrutiner.. (285..)
Gäller alla spel jag har.

Lösning: Avinstallerat hela skiten och installerat de gamla drivisarna, så jag kan spela andra spel i alla fall..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Problem: Jag kan inte skjuta/zooma.
Lösning: Switcha vapen fram och tillbaka en gång.

Problem: Allt blir blått (som när man är död).
Lösning: Tryck esc 2 ggr.

Problem: Jag blir dödad fast jag ligger bakom en sten (skotten går rakt igenom stenen)
Lösning: Göm dig inte bakom stenar

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Trodde jag med. Men det var det tyvärr inte.

Har ingen joystick men jag kopplade ur tangentbordet och startade spelet utan det. Samma problem uppstod.

Skrivet av Cable:

Hade en jävla ratt som jag hade glömt bort totalt. Fyfan. Gick och klurade djupt nere i problemet.

Tillslut upptäckte jag ratten till höger om mig...

Där ser man :). Härligt att det är löst.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

http://support.amd.com/us/Pages/AMDCatalyst1110Previewdriver.... funkar inte för mig, någon som har en annan länk?

Permalänk
Medlem

Problem: Jag kan inte komma in på någon server alls då det står joining server i all oändlighet.

Lösning?

Permalänk
Medlem

Problem : Vet inte vilken knapp man använder för ingame textchat
Lösninig : Löst

Problem : Får Out of Memory trots att jag kör dubbla kort med totalt 2GB VRAM och datorn har 6GB RAM i DX11. Why?

Lösning : 11.10 Preview + Installera om Origin

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Problem: Ser inte min Ammo/Karta när jag kör i 5760x1080.
Lösning: ?

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Problem : Vet inte vilken knapp man använder för ingame textchat
Lösninig : ?

J - Alla
K - Team
L - Squad

Permalänk

Problem: Kan inte installera Betan, den fortsätter bara att laddas ned av Origin. I skrivande stund har jag laddat hem 4,3 av 3,9 GB, dessutom står det att 100,00% är nedladdat. Det funkade felfritt innan jag installerade om Windows i helgen.

Lösning:?

Visa signatur

Main: Phanteks Enthoo Evolv | Asus Gryphon Z97 | i5 4670K | 8GB Corsair Vengeance LP | GTX 780 DCuII | Crucial MX-100 256 GB | Cooler Master V700
Laptop: Sony Vaio Pro 13, utan touch.