BF3 Beta - Could not join server since it's full

Permalänk
Medlem

BF3 Beta - Could not join server since it's full

"Could not join server since it's full "

Oavsett om jag väljer en helt tom, halvfull, eller what ever.
Kan alltså inte ansluta till någon server alls, hur jag än gör.

Ja jag vet att det är beta, men känns detta igen hos någon annan ?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

"Could not join server since it's full "

Oavsett om jag väljer en helt tom, halvfull, eller what ever.
Kan alltså inte ansluta till någon server alls, hur jag än gör.

Ja jag vet att det är beta, men känns detta igen hos någon annan ?

får du detta 100% av gångerna?

Jag brukar sitta 15-20 minuter innan jag hittar en server

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Det är väl rätt så många som spelar skulle jag tro, och då fylls väl servrarna på ganska fort med

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

"Could not join server since it's full "

Oavsett om jag väljer en helt tom, halvfull, eller what ever.
Kan alltså inte ansluta till någon server alls, hur jag än gör.

Ja jag vet att det är beta, men känns detta igen hos någon annan ?

Har hänt mig två gånger. Startade om origin samt loggade ut och in på battlelog så löste det sig.

Permalänk
Medlem

ahh nu funkade det, efter ett bra tag av klickande på mååånga servrar ...

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Jag har suttit cirka 10 min och väntar på att "Joining server" ska försvinna och jag kan joina spelet.
Igår var jag inne och spelade, men idag står den bara och tuggar på "Joining server"

Någon som vet vad det kan vara för galet?

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Här är två fixar till olika problem jag mött:

Svårt att joina servers: stäng av bf browsern (låt origin vara igång), men starta bf browsern via c:/program files(x86)/Origin Games/Battlefield 3 Beta
Ingen aning om det kan lösa era problem, men för mig funkar det.

Sen hade jag problem med fullscreen mode (jag kunde inte starta det). Det löstes genom att stänga av QuickConnect button i TeamView.

Permalänk
Medlem

jag kommer inte in vad jag än tar mig till.

Visa signatur

(Asrock G41M-VS3) (Intel Core 2 Duo E7500 wolfdale ~ 2,93 Ghz) (MSI N460GTX-M2D1GD5/OC)
(4GB DDR3 ram) (Windowns 7 Ultimate)(Corsair CX500-500W-80+) (Chieftec Miditower GH-01SLW-OP)

Permalänk
Medlem

Jag har kört på "Quick match". Då letar den upp en server automatiskt. Testade först att manuellt joina från server listan men det var besvärligt.

Visa signatur

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
PS. Detta meddelande har granskats av FRA, Säpo, Polisen och NSA . (Med reservation för att ha utelämnat flertalet okända yttligare övervakare) .DS

Permalänk
Medlem

jag måste gå in manuela vägen genom server browser. sen är det ju bara klicka på en server sen join..rutan nera till vänster som säger om det är fullt dyker ju upp direkt om det är fullt. så då klickar man bara vidare på nästa server o sen join igen, det vill säga utan att stänga ner den lilla rutan varje gång..tar mig kanske max 1 min att hitta en server, man får uppdatera listan lite till o från oxå o vara snabb helt enkelt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av enG:

Jag har suttit cirka 10 min och väntar på att "Joining server" ska försvinna och jag kan joina spelet.
Igår var jag inne och spelade, men idag står den bara och tuggar på "Joining server"

Någon som vet vad det kan vara för galet?

Joining server.
Har varit likadant för mig några gånger. Fick ctrl, alt, delita och stänga ner bf3.exe sedan fungerade det igen. Uppenbarligen trodde battlelog att jag var inne på servers fast jag inte var det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinyninja:

Joining server.
Har varit likadant för mig några gånger. Fick ctrl, alt, delita och stänga ner bf3.exe sedan fungerade det igen. Uppenbarligen trodde battlelog att jag var inne på servers fast jag inte var det.

Testade faktiskt det direkt efter jag postat här, funkade fint, vilket räddade helgen

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB