Bra delar till en relativt billig HTPC

Permalänk

Bra delar till en relativt billig HTPC

Tja

Ska köpa mig en ny tv och hade då tänkt att skaffa mig en HTPC också. Till den ska jag använda lite gamla delar som jag har liggande som fortfarande fungerar, men det jag vill ha hjälp med är att hitta ett bra grafikkort till höjden 10.5 cm om ni inte vet något chassi som har en större höjd?

Alla hjälp och tips ni kan ge angående HTPC, hårdvara, chassi tips m.m skulle vara super!

Vill dock helst inte lägga mer än 500-800 kr på chassit och helst runt den prissumman när det gäller grafikkort med

Permalänk
Medlem
Skrivet av classviper:

Tja

Ska köpa mig en ny tv och hade då tänkt att skaffa mig en HTPC också. Till den ska jag använda lite gamla delar som jag har liggande som fortfarande fungerar, men det jag vill ha hjälp med är att hitta ett bra grafikkort till höjden 10.5 cm om ni inte vet något chassi som har en större höjd?

Alla hjälp och tips ni kan ge angående HTPC, hårdvara, chassi tips m.m skulle vara super!

Vill dock helst inte lägga mer än 500-800 kr på chassit och helst runt den prissumman när det gäller grafikkort med

Vad har du för delar hemma? Kan länka ett halvhöjds pci-ekort. Som fungerar för htpc bruk
http://www.inet.se/artikel/5408715/gigabyte-radeon-hd5450-512...

Permalänk

jag har ett asus moderkort i m-atx storlek som ska passa, nätagg 400W som också passar, passande RAM minnen, HDD och CD-läsare.

Det jag behöver köpa in är ett HTPC chassi, en processor som passar AM2+ sockel eller ersätta den AM3 processorn som också passar till det moderkortet och köpa en bättre processor till min vanliga stationära.

Det kortet blir nog super, lagom pris. Jag är nöjd sålänge kortet har HDMI med den senaste versionen för jag ska använda HTPCn till filmvisning och lite sånt men eventuellt köra någon emulator på den