Permalänk
Medlem

Olika skada mellan vapen?

Jag lirar assult, men undrar hur alla vapen skiljer sig. jag vet att recon oneshottar. Jag är itne ute efter det men jag kör semiauto och måste därför sätta en del kulor inan jag dödar någon. Det känns dock som att alla vapen har lika skada men skiljer sig med träffsäkerheten.

Fins det någon lista som förklarar vapnen lite bättre i praktiken än vad de vapenlistorna jag hittar genom Origin.

jag behöver ett stadigt auto till semi auto assult rifle som är bra lå lång range på antingen semiauto eller 2-3 burst mode. Kombinerar med tripod, heavy barrel. Men kan inte bestämma mig för vilket som är bäst. Kör Aek 971 atm men tycker att den gör lite skada gentemot vad, "äldre" vapen gör (bra i nästrid dock, samt har smoke m320 att)

Vad kör ni med för setups? Och varför?

Edit: BF3 Elixx79

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

sniper är bara 1 hit kill om det är i huvudet om jag inte är ute och cyklar.

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

sniper är bara 1 hit kill om det är i huvudet om jag inte är ute och cyklar.

Du kanske har rätt. Jag har inte provat recon ennu. Hade gärna sett att de one shottar dock, gillar att lira underdog

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Jag lirar assult, men undrar hur alla vapen skiljer sig. jag vet att recon oneshottar. Jag är itne ute efter det men jag kör semiauto och måste därför sätta en del kulor inan jag dödar någon. Det känns dock som att alla vapen har lika skada men skiljer sig med träffsäkerheten.

Fins det någon lista som förklarar vapnen lite bättre i praktiken än vad de vapenlistorna jag hittar genom orinin.

jag behöver ett stadigt auto till semi auto assult rifle som är bra lå lång range på antingen semiauto eller 2-3 burst mode. Kombinerar med tripod, heavy barrel. Men kan inte bestämma mig för vilket som är bäst. Kör Aek 971 atm men tycker att den gör lite skada gentemot vad, "äldre" vapen gör (bra i nästrid dock)

Vad kör ni med för setups? Och varför?

Edit: BF3 Elixx79

Jag kör mest engineer. Deras vapen är skönare i närstrid vilket jag gillar mest. Och en bazooka är alltid bra att ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Jag kör mest engineer. Deras vapen är skönare i närstrid vilket jag gillar mest. Och en bazooka är alltid bra att ha!

haha hatar tubers, men i bf3 känns det faktiskt ganska kul att bli blåst av en tub. Fins inget bättre en att reta gallfeber på ett lag och tillslut får hela rummet bortblåst, det är kärlek

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Tror SV98 one shottar på nära håll man träffar i överkroppen, men alla snipers one shottar om man träffar i huvudet oavsett avstånd.

Det finns nog inte någon utförlig lista på vapnen än då det är beta och mycket kommer justeras innan release av spelet.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

sniper är bara 1 hit kill om det är i huvudet om jag inte är ute och cyklar.

med de två start sniprarna så är den inte ens 1 hit kill i huvudet, om dom inte är nära dig eller har tappat hp.
tror den gör ~90 skada i huvudet på mid-long range.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

haha hatar tubers, men i bf3 känns det faktiskt ganska kul att bli blåst av en tub. Fins inget bättre en att reta gallfeber på ett lag och tillslut får hela rummet bortblåst, det är kärlek

Haha jo, använder mest bazookan när det behövs lite kaos.
I tunnelbanan är den väldigt effektiv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tror SV98 one shottar på nära håll man träffar i överkroppen, men alla snipers one shottar om man träffar i huvudet oavsett avstånd.

Det finns nog inte någon utförlig lista på vapnen än då det är beta och mycket kommer justeras innan release av spelet.

Tror att du har rätt i det. Men iallafall, om någon hittar ett bra semi auto, assult rfile på lång/medium range med bra punch. Bidra gärna

Edit: Såg att jag kommer att låsa upp en del bra sådana vapen. Så jag antar att det ordnar sig förr eller senare

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Detta med raketgevär mot infanteri... ush.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Tror att du har rätt i det. Men iallafall, om någon hittar ett bra semi auto, assult rfile på lång/medium range med bra punch. Bidra gärna

Edit: Såg att jag kommer att låsa upp en del bra sådana vapen. Så jag antar att det ordnar sig förr eller senare

start snipers, byt ut siktet emot ironsight eller red dot eller liknande.
dra på en silencer.

bam, ett semi auto rifle som dödar på 3 bodyshots.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Detta med raketgevär mot infanteri... ush.

Hehe. Under skjutövning i lumpen så såg inte någon med bössan framme ett av vippmålen. Så killen med grg fick helt enkelt dra en 20mm övningsprojektil genom det

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Detta med raketgevär mot infanteri... ush.

Raketgevär är riktigt bra att ta bort skydd med. Och på Metro finns ju inga fordon..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fyren:

Detta med raketgevär mot infanteri... ush.

ähh, suck it up.
de har ju åtminstone fixat arming distance nu så på nära håll måste man träffa i magen, vilket är rätt kul när det händer.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Har en fråga om pistolerna i BF3, har hittills låst upp g17 och tactical versionen av standard vapnen mp443 och m9. Vilket gör mest skada?

Permalänk
Avstängd

Själv använder jag sks som är ett semi smiper med 20 skotts magasin
http://www.youtube.com/watch?v=WSyv04Y3KMg&feature=related
lås sedan upp något annat sikte

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aphex:

ähh, suck it up.
de har ju åtminstone fixat arming distance nu så på nära håll måste man träffa i magen, vilket är rätt kul när det händer.

Väldigt underhållande senaste avsnitt av Mythbusters (s9e13) med bl a RPG och en filmmyt, rekommenderas.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av 1guy:

start snipers, byt ut siktet emot ironsight eller red dot eller liknande.
dra på en silencer.

bam, ett semi auto rifle som dödar på 3 bodyshots.

Ja, exakt vad jag precis gjorde med MK11.
10 Kills så har man låst upp ACOG. Har inte hunnit spela så mycket, men upplever att folk alltid dör på 2 skott.

Sjukt bra i väntan på att man låst upp SKS