Permalänk
Medlem

Grafiken låst til 60%?

Upplever ingen upplevelse i grafiken. Spelade lite BC2 och tycker att det ser bättre ut en BF3 Beta.

Visst är det så att de har låst grafiken till ca 60% BF3 Beta?

Har allt på max i BF3 och är inte imponerad, därav min fråga.

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste starta om spelets för att ändringarna ska ske. Du kommer knappast klara av att maxa BF3 med ett 5850, inte ens nästan. Så eftersom du säger att du har max och det ändå är spelbart, så säger jag att inställningarna inte gått in. Tror inte de har spärrat någon grafik i betan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Ultra är spärrad.

Permalänk
Medlem

sen såg inte bfbc2 "bra" ut när det släpptes heller, kan garantera att bf3 kommer se bättre ut efter ett par patcher / när nya generationens grafikkort släpps osv

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sundbe:

Ultra är spärrad.

Sweclockers kunde ju testa med "Ultra" i sitt grafikkortstest som släpptes nyligen? De hade en "vanlig" betanyckel.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Då måste dom ha missat att ultra finns inte såvida dom inte har en speciell test version som har det.

Permalänk
Medlem

Jag körde med ultra på ett gtx 275. Det flöt på fint, fick dock stänga av aa, motion blur och sånt. 1920x1200.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kresimir:

Upplever ingen upplevelse i grafiken. Spelade lite BC2 och tycker att det ser bättre ut en BF3 Beta.

Visst är det så att de har låst grafiken till ca 60% BF3 Beta?

Har allt på max i BF3 och är inte imponerad, därav min fråga.

Kommer bli lite besviken om inte grafiken är åtminstone 20% bättre i slutversionen. Det ser lite B ut vissa saker och jag kör max i betan. Känslan i spelet tycker jag dom lyckats suveränt med dock samt ljudet. Det är väl ingen katastrof om grafiken inte blir mkt bättre då alltså, men liten besvikelse är det allt med tanke på hur det sett ut i videos..

p.s. införskaffat ett 580 och 1200w agg jag spelar med nu i min låda (fick plocka bort en fläkt för nätagget ).

Permalänk
Skrivet av Burks:

Jag körde med ultra på ett gtx 275. Det flöt på fint, fick dock stänga av aa, motion blur och sånt. 1920x1200.

det kortet kör ju bara dx10 som är mindre krävande av grafikkortet

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Då måste dom ha missat att ultra finns inte såvida dom inte har en speciell test version som har det.

Men du, både jag och mina kompisar kör på ultra.
Klart att det finns ultra-inställningar på betan.

Permalänk
Medlem

Jag har också hört att ultra är låst, visst man kan välja ultra men har för mig att det är medium/high inställningar för tillfället.

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

det kortet kör ju bara dx10 som är mindre krävande av grafikkortet

Men jag kunde fortfarande välja ultra i inställningar...

Permalänk
Medlem

Det är ju iallafall skillnad på grafiken high vr ultra. Måste vara något fel för er som iten kan köra ultra. Såvida inte (high) heter ultra atm.

Förstår heller inte folk som säger att Bc2 ser bättre ut etc (har ni dx11)? För att inte tala om hur mycket smidigare FB2 motorn är. Iallafall känns det slätare och renare i BF3.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Du måste starta om spelets för att ändringarna ska ske. Du kommer knappast klara av att maxa BF3 med ett 5850, inte ens nästan. Så eftersom du säger att du har max och det ändå är spelbart, så säger jag att inställningarna inte gått in. Tror inte de har spärrat någon grafik i betan.

Flyter helt OK med HD5850, 30-40 fps. Jag kommer köpa nytt kort några månader efter release.

Men grafiken borde väl ändå se bra ut på Max fast då med lagg, vilket jag inte upplever med HD5850.

Permalänk
Skrivet av Burks:

Men jag kunde fortfarande välja ultra i inställningar...

ja det är bra
Rätt imponerande faktiskt

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Ett av de stora felen med grafiken i BF3 är färgfiltret och post processing som är onaturlig och överdriven. Färgerna känns urlakade och kontrastlösa, tyvärr precis som i BC2. Det är detta många uppenbarligen känner instinktivt men inte riktigt kan sätta fingret på exakt vad. Detta är anledningen till att många säger att de inte upplever något djup i bilden.

Detta har inte med klassiska grafikinställningar, antalet polygoner eller upplösning på texturerna i Medium vs Ultra-läge osv att göra. Utan det har att göra med att färgerna är helt onaturliga!

Crysis. Färgerna är inte 100% realistiska men det känns liksom ändå "rätt". Bilden har ett djup i sig.

Battlefield 3. Färgerna är onaturliga och blåtintade, ungefär som om man filmat skärmen med en mobilkamera. Bilden känns platt och blek.

Permalänk
Medlem

Bingo! Och sen så underar jag varför gubbarna har en ljus glasyr över sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Ett av de stora felen med grafiken i BF3 är färgfiltret och post processing som är onaturlig och överdriven. Färgerna känns urlakade och kontrastlösa, tyvärr precis som i BC2. Det är detta många uppenbarligen känner instinktivt men inte riktigt kan sätta fingret på exakt vad. Detta är anledningen till att många säger att de inte upplever något djup i bilden.

Detta har inte med klassiska grafikinställningar, antalet polygoner eller upplösning på texturerna i Medium vs Ultra-läge osv att göra. Utan det har att göra med att färgerna är helt onaturliga!

Crysis. Färgerna är inte 100% realistiska men det känns liksom ändå "rätt". Bilden har ett djup i sig.
http://lh5.ggpht.com/_RU8vXW4WLqU/S1MVH3DiLMI/AAAAAAAALYc/40S...

Battlefield 3. Färgerna är onaturliga och blåtintade, ungefär som om man filmat skärmen med en mobilkamera. Bilden känns platt och blek.
http://www.gamepur.com/files/images/2011/bf3_beta_ps3_screen_...

Han kanske har skyddsglasögon eller något på sig därav den blåa nyansen

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Jag körde med ultra på ett gtx 275. Det flöt på fint, fick dock stänga av aa, motion blur och sånt. 1920x1200.

med GTX 275 kan du aldrig köra Ultra eftersom det kräver DX11

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

med GTX 275 kan du aldrig köra Ultra eftersom det kräver DX11

det är då väldigt konstigt att jag gjorde det.

hade ultra på allt från "Graphics Quality" till " Terrain Decoration"

hade minsta möjliga på AA Deferred, Medium på aa post, Motion blur var av, Antistropic fildet var så lågt det gick och Ambient Occlusion var på det sämsta (minns inte vilket namn den har)

allt tuggade på fint i 1920x1200 59 Hz på dom senaste drivarna från Nvidia.

(Bilden är Swec egna alltså inte min)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

det är då väldigt konstigt att jag gjorde det.

http://www.sweclockers.com/image/red/2011/09/27/Ultra.JPG?t=o...

hade ultra på allt från "Graphics Quality" till " Terrain Decoration"

hade minsta möjliga på AA Deferred, Medium på aa post, Motion blur var av, Antistropic fildet var så lågt det gick och Ambient Occlusion var på det sämsta (minns inte vilket namn den har)

allt tuggade på fint i 1920x1200 59 Hz på dom senaste drivarna från Nvidia.

(Bilden är Swec egna alltså inte min)

du kanske kan välja ultra men du kommer aldrig att se all grafik som finns i ultra

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Det är fel att säga att han inte kan köra ultra, däremot kan han inte köra ultra med DirectX 11.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730