Permalänk
Medlem

Problem med betan

Helloooo!

Installation o så har gått finfint med betan, men inne i spelet e d struligt värre.

Vid deployment så efter man har tagit ca 1 steg framåt så ändrar sig muspekaren till att titta rakt upp i himlen samt snurra runt okontrollerat.

Jag har provat allt med själva musen (Qpad 5K gaming mouse), installerat om drivrutiner, kört utan drivrutiner (använt windows inbyggda), ändrat mouse raw värdet från on/off inne i settings m.m

Ibland funkar d, men då kommer felet direkt igen.

Någon som har stött på detta, eller kan tänka sig veta vad d beror på

Hårdvara i övrigt:
CPU = Core2Duo E6600
Minne = 4 gb corsair XMS DDR2
Grafikkort = Geforce 8800GTS 640MB i SLI (funkar fint, spelet körs på LOW)
Windows 7 Professional 64 bits

/Rickard

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

ingen????

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Har du nån joystick, ratt eller dylikt i kopplat?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har samma problem. Kör också med en Qpad 5k men problemet existerar med de andra möss jag testat också. Det är helt ospelbart med Raw input på men på och med raw input av så blir det visserligen bättre men fortfarande mycket hackiga och efterblivna musrörelser.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Har du nån joystick, ratt eller dylikt i kopplat?

Hej!

nej, hade tidigare en USB-PS2 sladd med tillhörande PS2 handkontroll inkopplad innan jag installerade BF3 betat (anv PS2 kontrollen till FFXII), men den kopplade jag ur när jag installerade betan

Oavsett om jag sätter raw input till ON eller OFF så får ja samma fel....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]