Permalänk

Bf3. Låg fps? Gtx 580

Hej! Jag sitter och köra Battlefield 3 och märker när jag är i parken att jag har 45fps. Är inte dett lågt? Jag har testat att installera de nya drivrutinerna igen, då joinade jag och då var det i tunnelbanan, och jag hade ca 70fps.kunde till och med frapsa med bra fps, 65-60. senare när jag skulle spela igen så hade jag 55fps ca i tunnelbanan.
Kommer jag få bättre fps när fulla spelet släpps? Det händer knappast något om jag drar ner det till low. får ca 70fps då.

Permalänk
Medlem

Har förmodligen med omogna drivrutiner (Beta) samt att spelet fortfarande är beta..

45fps är nog ändå något man får räkna med i BF3 på höga inställningar med ett GTX580 lite här o där.

Permalänk

Jag kör med de senaste drivrutinerna, men ibland ligger jag på 39 fps. Men jag får hoppas det blir högre när spelet släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Jag kör med de senaste drivrutinerna, men ibland ligger jag på 39 fps. Men jag får hoppas det blir högre när spelet släpps.

http://www.sweclockers.com/artikel/14532-grafikkort-i-battlef...

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Jag kör med beta drivrutinerna med allt på Ultra med 2x AA och 8xaa + SSAO och får 55-70 fps ute i parken, i tunneln ligger jag på 70+ helatiden

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Skrivet av Alexio:

Jag kör med beta drivrutinerna med allt på Ultra med 2x AA och 8xaa + SSAO och får 55-70 fps ute i parken, i tunneln ligger jag på 70+ helatiden

hmm, vad kör du i för upplösning då? Jag kör med allt på max!

Permalänk
Inaktiv

Fan vad udda...jag kör ett GTX 570 oklockat med beta drivrutiner, 1920x1080 med allt på max utan AA/AF (spelet går för snabbt för att se sådana detaljer ändå), 60fps hela tiden enligt FRAPS.

Permalänk
Inaktiv

JAg har ett 580 (ist för 5850 i sig) och får ~43 ute i parken oftast när jag springer omkring.
Ultra och 4aa 1920 1080

Permalänk
Medlem

Om du inte upplever något lagg med ditt gtx 580 är det inga problem.
Dessutom kan du ju klocka lite och se om det hjälper

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Tror inte man ska kika så mycket på den där. Det är ju iallafall ett minimum. Men jag får bra mycket mer fps en så där med mitt kort. Antagligen för att det hänt en del med bf3 sens det testet gjordes.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Jag kör med:
Graphics quality: Ultra
Texture quality: Ultra
Shadow quality: Ultra
Effects quality: Ultra
Mesh quality: Ultra
Terrain quality: Ultra
Terrain decoration: Ultra
Antialiasing deferred: 4x Msaa
Antialiasing post: High
Motion blur: On
Motion blur amount: 100
Anisotropic filter: 16x
Ambient Occlusion: Hbao
Fps i parken (avg): 47
Fps i tunneln (avg): 60
Har ni inställningarna likadant och får mer fps?

Permalänk

Någon som vet om detta är normalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Någon som vet om detta är normalt?

Ser helt normalt ut

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,2GHz | CM Hyper 212+ | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Gigabyte GeForce GTX 580 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair HX 750W | Fractal Design Arc | QPAD MK-80 | Sennheiser HD598 | Cyborg R.A.T 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Någon som vet om detta är normalt?

Kör samma inställningar som dig, jag har ett MSI GTX 560 TI 1GB HAWKS som är SOC till 1000mhz core clock, jag har samma fps som dig, detta är bara beta, när det riktiga spelet kommer ut och när nvidia släpper det riktiga drivrutiner kommer du se skillnader på spelets grafik och fps,
btw tabort HBAO om det hjälper, jag har det på off, jag får +5-8 fps

Permalänk
Skrivet av Julle:

Kör samma inställningar som dig, jag har ett MSI GTX 560 TI 1GB HAWKS som är SOC till 1000mhz core clock, jag har samma fps som dig, detta är bara beta, när det riktiga spelet kommer ut och när nvidia släpper det riktiga drivrutiner kommer du se skillnader på spelets grafik och fps,
btw tabort HBAO om det hjälper, jag har det på off, jag får +5-8 fps

Ok, så jag kommer troligen att få ut mer prestanda i riktiga spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Ok, så jag kommer troligen att få ut mer prestanda i riktiga spelet?

Det sägs att beta är mest prestanda krävande, i spelet kommer det troligen buggs o mer prestanda vara fixat ja, men jag kan tänka mig för dig du kommer att köra allt på ultra utan problem, jag kör redan allt på ultra nu, för o vara 100% säkert så är det bättre och vänta på riktiga spelet + det riktiga drivrutin från nvidia om ca mindre än 1 månad

Permalänk
Skrivet av Julle:

Det sägs att beta är mest prestanda krävande, i spelet kommer det troligen buggs o mer prestanda vara fixat ja, men jag kan tänka mig för dig du kommer att köra allt på ultra utan problem, jag kör redan allt på ultra nu, för o vara 100% säkert så är det bättre och vänta på riktiga spelet + det riktiga drivrutin från nvidia om ca mindre än 1 månad

Man får ju hoppas på att det blir bättre flyt när spelet släpps!

Permalänk
Medlem

Jag har dator i signaturen nedan, har ca 23-26 fps på High, 27-30 fps på medium... tror ni jag behöver byta grafikkort eller ska jag avvakta tills spelet kommer i sin helhet?

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pylver:

Jag har dator i signaturen nedan, har ca 23-26 fps på High, 27-30 fps på medium... tror ni jag behöver byta grafikkort eller ska jag avvakta tills spelet kommer i sin helhet?

Vill du köra på high behöver du ett snabbare kort, alt ännu ett 5870 i CF.
Ska man köra på high med fps över 40 behövs ett Radeon 6950/GTX570...

Skrivet av General_Arthur:

Det sägs att beta är mest prestanda krävande, i spelet kommer det troligen buggs o mer prestanda vara fixat ja, men jag kan tänka mig för dig du kommer att köra allt på ultra utan problem, jag kör redan allt på ultra nu, för o vara 100% säkert så är det bättre och vänta på riktiga spelet + det riktiga drivrutin från nvidia om ca mindre än 1 månad

Dom har släppt rekommendationerna för spelet.
För o kunna spela på Medium behövs ett standard GTX560/Radeon 6870, så det lär inte skillja mycket mellan Beta o Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Vill du köra på high behöver du ett snabbare kort, alt ännu ett 5870 i CF.
Ska man köra på high med fps över 40 behövs ett Radeon 6950/GTX570...

Dom har släppt rekommendationerna för spelet.
För o kunna spela på Medium behövs ett standard GTX560/Radeon 6870, så det lär inte skillja mycket mellan Beta o Retail...

Så 6870 är inte att rekommendera då?

Testade Caspian Border på medium, låg på 40-60 FPS iaf. Tror det var mina drivrutiner som kukade ur när jag fick sådär låg fps på medium.

Frågan är, kommer min 965BE flaskhalsa mycket med ett 6870/6950? (Är inte det typ samma kort btw?)

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Jag hackar lite på metro och lite på caspin border men vet att det är beta jag kör med 6850 crossfire.

vad kör ni för program för se fps i ingame???

Permalänk
Medlem

Weird, jag kör med ett 460 i ultra har jag 45 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjMollet:

vad kör ni för program för se fps i ingame???

Fraps är nog vanligast.
http://fraps.com/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mudzi:

Weird, jag kör med ett 460 i ultra har jag 45 fps

Vilken upplösning? Har du verkligen drogit upp allt på max? På Caspian Border har jag högre fps. Om jag kör igenom en metro bana får jag 55fps avg. det var i parken jag låg på 45.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pylver:

Så 6870 är inte att rekommendera då?

Testade Caspian Border på medium, låg på 40-60 FPS iaf. Tror det var mina drivrutiner som kukade ur när jag fick sådär låg fps på medium.

Frågan är, kommer min 965BE flaskhalsa mycket med ett 6870/6950? (Är inte det typ samma kort btw?)

Jodå 6870 fungerar utmärkt, den presterar strax efter ett 5870, och i CF lika bra (då 6000 serien skalar bättre)

Nej då 965BE presterar strax efter en i7 920 cpu, vid hög överklockning nosar man i5 2500 där bak, så den blir ingen direkt flaska.
Nope 6870 och 6950 är helt olika kort.
6950 är ca 15% snabbare, 30% i cf..

Permalänk
Medlem

Har inget med gtx 580 att göra men kan ändå va en jämförelse, men när jag ändrar till 2560x1440 nativ ifrån 1920x1080 så verkar alla inställningar ställa upp sig på max trots att dom är satta på low, och lägger sig på 30fps(ospelbart)

I 1920x1080 fungerar det felfritt 50-60fps på max utan AA men ser inte alls snyggt ut pga att det inte är nativ(typiskt)

Permalänk

märkt att medium/high och utan HSBAO (eller vad den nu heter) är sweetspot på min 2500k och ett GTX 580.

Ligger aldrig under ~70-80 FPS på Caspian @ 1080p, och ännu högre på metro.

Jag kan med ärlighet säga att jag ser ingen skillnad mellan ultra och medium, visst jag ser att det något ÄNDRAS man inte tycker jag att det är snyggare. Det blir bara annorlunda.