Permalänk
Medlem

En till i5 2500 som är varm.

Byggde nyligen ihop min dator och har inte haft problem förrens nu när jag kollade min temp. Det visar sig att när jag använder ett program som heter real temp så rusar tempen upp i 98 grader om jag startar t.ex. Bf3 betan. Stänger jag spelet så sjunker den direkt ner till runt 50 grader.. Kör jag däremot andra mindre krävande spel går den bara upp mot 60 grader.. Har prövat även AIDA 64 extreme edition och där hände samma sak under "stress test"..
Har bytt kylpasta, prövat skruva i skruvarna hårdare men det är inget som verkar fungera. Blir riktigt nervös för att det ska vara cpu:n det är fel på..

Är det någon som har tips till mig?

Mvh Oasen

Permalänk
Avstängd

Sitter processor fläkten som den ska?

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

Ja alltså den går inte att vricka på om det är det du syftar på?
Det känns som att det är där felet ligger men jag kan inte göra det på annat sätt än så som det ser ut nu..

Permalänk
Medlem

Vad har du för CPU kylare, original stock tex har inga skruvar som du ska skruva på..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag har stock och där finns liksom såna 90graders skruvar som man ska trycka ner. Är det något med dem som jag har missat?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oasen87:

Jag har stock och där finns liksom såna 90graders skruvar som man ska trycka ner. Är det något med dem som jag har missat?

Det är inte skuvar utan Push pins som ska tryckas ner tills dom klickar fast. Fläkten snurrar väl som den ska och du har kylpasta på kylaren? (kylpastan kommer förapplicerad)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Pushpins vet jag att det är. men man ska väl "låsa" dem genom att vrida dem 90grader?.

Kylpasta har jag också.. har bytt ut den förapplicerade för att jag trodde att det kanske var där felet låg. Kanske har jag för mycket kylpasta? Hur mycket ska man ungefär ha? Finns det något bra mått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oasen87:

Pushpins vet jag att det är. men man ska väl "låsa" dem genom att vrida dem 90grader?.

Kylpasta har jag också.. har bytt ut den förapplicerade för att jag trodde att det kanske var där felet låg. Kanske har jag för mycket kylpasta? Hur mycket ska man ungefär ha? Finns det något bra mått?

Nej, när du vrider de så låser du upp dem.
Du ska bara trycka.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Fläkt vartal å har du gjort nån överklockning

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

DEt löste sig. Problemet var en kombination av att jag hade på tok för mkt kylpasta och att jag inte hade satt dit den helt rätt. Den satt liksom inte "som berget"..

Tack för hjälpen hur som helst