Varför vill ingen prata i mic i BF3 ?

Permalänk
Medlem

Varför vill ingen prata i mic i BF3 ?

Och alla tycker jag är sjuk som vill prata i mic med mina lagkamrater, ingen vill spela i party och prata i mic.
Är inte teamplay för fem öre.
Sen är de ingen som vill lära mig spela, säger jag kan lära mig själv men bättre man kommunicerar så lär man sig lättare tycker jag

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Och alla tycker jag är sjuk som vill prata i mic med mina lagkamrater, ingen vill spela i party och prata i mic.
Är inte teamplay för fem öre.
Sen är de ingen som vill lära mig spela, säger jag kan lära mig själv men bättre man kommunicerar så lär man sig lättare tycker jag

jag och kompisar skypar jämt om vi spelar tillsammans. Aldrig stött på nån som svarar på engelska/svenska i BC2 och inte säker om det är en ingame voice-chat i BF3 betan men lär det ju va. Lära sig skjuta gör man först sen kan man lära sig spela som ett lag.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ja använder aldrig mic in-game på spel. Då ja alltid spelar med mina polare o pratar på Teamspeak. Vi kör alltid i samma squad så känns onödigt att prata in-game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Och alla tycker jag är sjuk som vill prata i mic med mina lagkamrater, ingen vill spela i party och prata i mic.
Är inte teamplay för fem öre.
Sen är de ingen som vill lära mig spela, säger jag kan lära mig själv men bättre man kommunicerar så lär man sig lättare tycker jag

Anledningen till att ingen vill prata in-game nu i betan är att det är så många COD fanboys som spelar BF nu så att dom ska kunna rata spelet medans det är i betan-_-

Permalänk
Medlem

Håller med dom andra, jag har aldrig hört några prata in-game och jag och mina kompisar sitter på Teamspeak och pratar den vägen med varandra.

Sen att lära dig spela, jag tror det är svårt att ge några direkta tips eller saker man ska följa, alla spelar vi på olika sätt. Så att försöka spela så mycket du kan och hitta din spel stil är nog det bästa sättet, man kommer in det efter ett tag.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Finns inget värre än folk som snackar ingame.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

inte säker om det är en ingame voice-chat i BF3 betan men lär det ju va

man kan bara prata med sina "vänner" på battlelog, har addat alla i "skriv era nicknames här"-tråden och de är ingen som vill prata

Skrivet av Kogster:

jag och kompisar skypar jämt om vi spelar tillsammans

Skrivet av t0kk:

spelar med mina polare o pratar på Teamspeak

Skrivet av AlbertMwugabi:

jag och mina kompisar sitter på Teamspeak

finns ingen som vill prata med mig i alla fall

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Finns inget värre än folk som snackar ingame.

Hurså?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Lära sig spela går väl inte så mycket lättare genom att prata, lär dig spela först sen när du vet hur mapparna och spelet går ut på, så går du med i en klan

Skrivet av Esseboy:

Stör spelet, bara p12 som skriket när dom fått en frag eller dött.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Lära sig spela går väl inte så mycket lättare genom att prata

jo de går tokmycket lättare, körde med coach i tf2 free to play
kan knappt spela utan coach men funkar jättebra så länge man har en coach som berättar vad man ska göra

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

jo de går tokmycket lättare, körde med coach i tf2 free to play
kan knappt spela utan coach men funkar jättebra så länge man har en coach som berättar vad man ska göra

Jaså ?

Vad är det du vill lära dig inom BF3 då ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Jaså ?

Vad är det du vill lära dig inom BF3 då ?

vadå lära? de ska säga vad jag ska göra i realtid

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

vadå lära? de ska säga vad jag ska göra i realtid

Såhär skrev du "Sen är de ingen som vill lära mig spela"

Nu kan jag inte BF3 något vidare, men det du ska göra är väl att sätta igång alarmet eller stänga av/skydda alarmet/basen eller vad det nu är.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Såhär skrev du "Sen är de ingen som vill lära mig spela"

Nu kan jag inte BF3 något vidare, men det du ska göra är väl att sätta igång alarmet eller stänga av/skydda alarmet/basen eller vad det nu är.

och i rally ska du köra i mål men du behöver ändå en kartläsare som säger åt dig hur du ska köra, på samma sätt behöver jag hjälp att spela.

Går inte säga åt mig i förväg hur banan går utan de måste kommunicera i realtid annars kan jag inte spela

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

För de som pratar är alltid jobbiga, dryga, whinar, dåliga på spelet, tror de är bra, dålig mic.

Måste ju vara sjukt drygt för folk att spela med dig om du behöver någon som guidar dig hela tiden

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Andre, håller med..försökt hitta folk till bf3 att snacka me men ingen...har tråkigt så vi kan snacka o spela lite nu om du vill ?? adda skype adde9400

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

och i rally ska du köra i mål men du behöver ändå en kartläsare som säger åt dig hur du ska köra, på samma sätt behöver jag hjälp att spela.

Går inte säga åt mig i förväg hur banan går utan de måste kommunicera i realtid annars kan jag inte spela

Ja men har du kartläsare när du åker och handlar ?

Vad jag menar är att man spelar oftast ensam när man kör public(spelar med folk man inte känner). Det är så många som spelar så man får aldrig något seriöst spel pga att folk campar, bara satsar på frags, skiter i uppdraget osv. Kör man med en ledare så är det pcw som gäller, vilket betyder att man har ett lag på tex 5 personer som möter 5 andra personer och då krävs ledare och spelare som sköter sig.

Men vill du spela med en ledare så får du väl göra det

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

och i rally ska du köra i mål men du behöver ändå en kartläsare som säger åt dig hur du ska köra, på samma sätt behöver jag hjälp att spela.

Går inte säga åt mig i förväg hur banan går utan de måste kommunicera i realtid annars kan jag inte spela

Asså jag förstår inte redigt vad du menar? Så du vill prata med någon som säger hela tiden vad du ska göra? Asså typ sjukt åt vänter, går rakt fram? Asså det är ett fps..gör vad du vill. Ibland spelar jag själv och ibland med kompisar. Vi sitter alltid på skype och spelar tillsammans. Är ju inte så att vi gör allt tillsammans hela tiden.

Men förstår ändå inte redigt hur du menar med att någon ska coacha dig när du spelar? Spelar du själv så har du ju två val. Göra som många andra i BF3 betan för. Drygar omkring enbart för att få många kills istället för att planta / defusa bomben (Sånt som COD småbarns spelarna gör). Eller så kan du både döda och planta / defusa bomben? Du får ju helt enklet spelar ett tag så du blir bra på spelet. Lära dig hur mappen ser ut och på bästa sätt ta dig fram på den med att göra objectives / döda / göra det din klass du spelar är gjord för som tex ge folk ammo och sånt.

Lirar du med polare och snackar på tex skype eller teamspeak så pratar ni ju hela tiden om vem som går vart och gör vad.

Svårare än så är det inte. Du får ju spela på så du blir bra.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

För de som pratar är alltid jobbiga, dryga, whinar, dåliga på spelet, tror de är bra, dålig mic.

Måste ju vara sjukt drygt för folk att spela med dig om du behöver någon som guidar dig hela tiden

Håller med. Jag har inget emot att hjälpa folk ibland men att hela tiden sitta och säga vad folk ska göra för att dom inte kan göra något själv känns ju ganska meningslöst och drygt att spela.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Jag o polarn brukar köra med battlelogs enga voiceprogram, funkar kanoners! Tror inte det finns nån default inställning som gör att man kan prata med de på sitt eget lag utan verkar bara vara med dem man skapar ett party med.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Jag o polarn brukar köra med battlelogs enga voiceprogram, funkar kanoners! Tror inte det finns nån default inställning som gör att man kan prata med de på sitt eget lag utan verkar bara vara med dem man skapar ett party med.

MiLeS^ , från #animesweden ?

Brukar själv köra Skype med polarna men försöker övertala folk att köra Mumble istället.

Permalänk
Medlem

Kan bero på att PC spelarna inte brukar snacka i spel som t.ex. konsol spelarna gör, på PC har det alltid funnits andra program som sköter VOIP än de som är inbyggda i spel. Oftast är de "externa" programmen mycket bättre och det har blivit en vane sak att använda dem och bara snacka med de man känner.

Skrivet av pennywize:

MiLeS^ , från #animesweden ?

Brukar själv köra Skype med polarna men försöker övertala folk att köra Mumble istället.

Det är bra, mera mumble åt folket!

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasfer:

Kan bero på att PC spelarna inte brukar snacka i spel som t.ex. konsol spelarna gör, på PC har det alltid funnits andra program som sköter VOIP än de som är inbyggda i spel. Oftast är de "externa" programmen mycket bättre och det har blivit en vane sak att använda dem och bara snacka med de man känner.

Det är bra, mera mumble åt folket!

Vad är fördelen med mumble, mot tex skype?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Vad är fördelen med mumble, mot tex skype?

Möjligheten med Push-to-Talk, open source, uppdelning i 'rum' (som ventrilo), likvärdig (jag uppfattar det som bättre ljud). Mer anpassad för klaner och sånt. Mitt problem med Skype (förutom att programmet blir mer och mer bloatad) är att ljudet buggar ibland och man själv eller andra låter som en robot.

Permalänk
Medlem

nu har jag fått adressen till en teamspeakserver där de pratar för fullt

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Vad är fördelen med mumble, mot tex skype?

Skrivet av pennywize:

Möjligheten med Push-to-Talk, open source, uppdelning i 'rum' (som ventrilo), likvärdig (jag uppfattar det som bättre ljud). Mer anpassad för klaner och sånt. Mitt problem med Skype (förutom att programmet blir mer och mer bloatad) är att ljudet buggar ibland och man själv eller andra låter som en robot.

Du glömde låg latency som fan, i ventrilo märker man hur efter ljudet är, i mumble är det snabbt iaf. Ljudet är normaliserat oxå så ingen låter för högt etc, vilket är riktigt skönt. Då slipper man tjata om att de ska sänka sin mic etc

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

nu har jag fått adressen till en teamspeakserver där de pratar för fullt

Den som zh1nt0 satt på under frågorna med Zombie? Satt på samma igår

Skrivet av ntiselle:

Asså jag förstår inte 1*redigt vad du menar? 2*Så du vill prata med någon som säger hela tiden vad du ska göra? Asså typ sjukt åt vänter, går rakt fram? Asså det är ett fps..gör vad du vill. Ibland spelar jag själv och ibland med kompisar. Vi sitter alltid på skype och spelar tillsammans. Är ju inte så att vi gör allt tillsammans hela tiden.

Men förstår ändå inte redigt hur du menar med att 3*någon ska coacha dig när du spelar? Spelar du själv så har du ju två val. Göra som många andra i BF3 betan för. Drygar omkring enbart för att få många kills istället för att planta / defusa bomben (Sånt som COD småbarns spelarna gör). Eller så kan du både döda och planta / defusa bomben? Du får ju helt enklet spelar ett tag så du blir bra på spelet. Lära dig hur mappen ser ut och på bästa sätt ta dig fram på den med att göra objectives / döda / göra det din klass du spelar är gjord för som tex ge folk ammo och sånt.

4 * Lirar du med polare och snackar på tex skype eller teamspeak så pratar ni ju hela tiden om vem som går vart och gör vad.

Svårare än så är det inte. Du får ju spela på så du blir bra.

1. *riktigt
2. Det kallas taktiskt spel. Inte att man håller varandras hans när man kissar.
3. Nej
4. Så du fattar ändå. Bra för dig

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Jag testa Battlelogs VOIP igår: HELT JÄDRA VÄRDELÖST!!!

Det brusar hela tiden och voice activation fungerar ju inte ens. Om jag inte drar upp mic volymen till max så står threshold indicatorn och dallrar på ca 1mm i botten av slider baren (på max volym, ca 0.5cm). Även om jag skriker i micen så rör den sig knappt. Lycka till att finjustera det med en stor svart blaffa till slider. Även om man försöker så dallrar den så mycket när man inte pratar att den aktiverar och stänger av sig hela jädra tiden. Drar man upp den en punkt kan man skrika utan att den aktiveras och drar man ner den är den aktiverad hela tiden.

Mumble är fortfarande det enda VOIP program som jag fått att fungera perfekt med bra ljudkvalité och aktivering. Till och med Teamspeak led av samma sak - voice activation gick helt enkelt inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

1. *riktigt
2. Det kallas taktiskt spel. Inte att man håller varandras hans när man kissar.
3. Nej
4. Så du fattar ändå. Bra för dig

Asså för det första pratade jag med dig eller? Nej precis det gjorde jag inte men det fattade kanske inte du? Och för det andra, att sitta och påpeka hur andra stavar är ganska lamt så snälla väx upp. Och JO det lät precis som att han menade att någon skulle sitta och säga precis exakt vad han skulle göra hela tiden. Han skrev "kan knappt spela utan coach men funkar jättebra så länge man har en coach som berättar vad man ska göra" vilket ledde mig till att tro det, asså läste du ens hans inlägg eller?. Och så skrev att han att han ville prata med folk för att lära sig spela. Team play är en sak och det är den stilen jag gillar mest, med polare. Att prata med random folk på servrar är helt meningslös och inget skoj för dom lyssnar ändå nästan aldrig. Och kollar man på hans dator specc i hans signatur så ser det ju inte ut som att BF3 är hans första FPS spel direkt. Så vadå lära sig spela? Är precis som Bad Company 2 i multiplayer.

Och om du ska påpekar hur jag stavar kanske du ska stava hand istället för hans? Så du ska nog tänka lite mer på din egen stavning istället för att klaga på andras.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Jag kommenterade ditt inlägg inte det tidigare som han skrev. Det är ett forum jag skriver vad fan jag vill. Skicka PM om du ska börja gråta.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?