Permalänk

BF3 Vad gör jag för fel?

Har spelat BF3 betan runt 3 timmar nu. Har spelat ettan och vietnam lite förrut och tyckte det var kul på lan osv. Men det här är bara skitsvårt, 50% av alla gånger dör jag utan att ens ha sett motståndaren. Ibland ligger jag med kikarsikte medans någon skjuter på mig från någon buske utan att jag ser någon. Det samt att det saknas crosshairs ibland tycker jag är mycket irriterande. Har jag missat något bra knep att se fienderna på eller är jag bara rent dålig?

Ville gärna ge det en ärlig chans iaf:/

Visa signatur

Acer Predator x34A, FD R5, Intel Core i5 6600K, ASRock z170 Extreme4, Hyper 212evo, EVGA Supernova G2 750w, Crucial DDR4 2x8gb, Windows 10, Samsung 830 SSD 120Gb, WD Green Mekaniska, Palit 1070 Super Jetstream

Permalänk

Kommer dock inte ihåg vart jag hittade denna länk, men det är från någon i något utav BF3 trådarna. ;P

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Om jag vore du skulle jag kolla på lite filmer på youtube. Sen kommer du lära dig var folk brukar vara någonstans, dock så hade jag en rejäl fördel av alpha + closed beta + 300 timmar i både BF2 och Bc2

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

det är beta, tänk på att man kan i vissa fall skjuta igenom väggar, stenar osv... och bara för att du inte kan se dom betyder inte att de inte kan se dig....

Permalänk
Medlem

Alltså ,försök o tänka dig att det är helt på riktigt...i verkligheten skulle du inte lämna stenen du ligger bakom för att komma närmare eller hur ?? du skulle såfall krypa närmare...så tänk så då kommer du överleva längre.. folk ligger oftast på ställen där dom har bra uppsikt och om du då reser på dej för o springa då blir du skjuten på en gång... och sen skjut bara på det du kan träffa ..för o inte ge iväg den position.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fivecolors:

Har spelat BF3 betan runt 3 timmar nu. Har spelat ettan och vietnam lite förrut och tyckte det var kul på lan osv. Men det här är bara skitsvårt, 50% av alla gånger dör jag utan att ens ha sett motståndaren. Ibland ligger jag med kikarsikte medans någon skjuter på mig från någon buske utan att jag ser någon. Det samt att det saknas crosshairs ibland tycker jag är mycket irriterande. Har jag missat något bra knep att se fienderna på eller är jag bara rent dålig?

Ville gärna ge det en ärlig chans iaf:/

Det är inte som i CoD där det är bara att springa runt hela banan,
man måste ta lite skydd och ta det lite lugnare också.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Sikta inte in i onödan med sniper, det syns över hela kartan (scope glare).

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Det är inte som i CoD där det är bara att springa runt hela banan,
man måste ta lite skydd och ta det lite lugnare också.

Jag kör cod-style och är rank 143. (i skill-rating)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Avstängd

Det funkar aldeles utmärkt att bara cod rusha, men det är lättare att campa i dyng spelet. Så campa du så går det bättre. Synd att det är så tråkigt spel. vä'ntar på mamma COD:s nya mjölk mumma mumma!

Permalänk
Medlem

Det tog mig ett antal timmar med innan jag lyckades överleva, haha. Tyckte jag dog i tid och otid hela tiden utan att ens se någon. Kändes även som att det var mycket lättare att dö i BF3 än i tex BC2 (icke HC).

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Alltså ,försök o tänka dig att det är helt på riktigt...i verkligheten skulle du inte lämna stenen du ligger bakom för att komma närmare eller hur ?? du skulle såfall krypa närmare...så tänk så då kommer du överleva längre.. folk ligger oftast på ställen där dom har bra uppsikt och om du då reser på dej för o springa då blir du skjuten på en gång... och sen skjut bara på det du kan träffa ..för o inte ge iväg den position.

På riktigt hade jag kallat in CAS. Men det kanske bara är jag.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Skrivet av Tastyandy:

Kommer dock inte ihåg vart jag hittade denna länk, men det är från någon i något utav BF3 trådarna. ;P

Känner igen alla 3 exemplen faktiskt men det första stör mig ofta. Men problemet är även om det finns en fiende där jag tittar.

Skrivet av LTsm:

Om jag vore du skulle jag kolla på lite filmer på youtube. Sen kommer du lära dig var folk brukar vara någonstans, dock så hade jag en rejäl fördel av alpha + closed beta + 300 timmar i både BF2 och Bc2

Det hjälper nog men jag tycker jag borde klara mig hjälpligt utan det.

Skrivet av ATRmayo:

det är beta, tänk på att man kan i vissa fall skjuta igenom väggar, stenar osv... och bara för att du inte kan se dom betyder inte att de inte kan se dig....

Jag tycker att jag i princip borde kunna se de som ser mig ifall vi tittar emot varandra och åtminstonde om jag rör mig aningen i sidled.
Det jag menar är de situationer när jag ser att någon skjuter på mig från tex en buske men jag kan inte se någon där mer än möjligen en mynningsflamma.

Skrivet av add9400:

Alltså ,försök o tänka dig att det är helt på riktigt...i verkligheten skulle du inte lämna stenen du ligger bakom för att komma närmare eller hur ?? du skulle såfall krypa närmare...så tänk så då kommer du överleva längre.. folk ligger oftast på ställen där dom har bra uppsikt och om du då reser på dej för o springa då blir du skjuten på en gång... och sen skjut bara på det du kan träffa ..för o inte ge iväg den position.

Är nog ett bra knep men de få gånger jag faktiskt lyckats döda någon är det oftast när jag sprungit rakt på och haft lite tur... Är ju dötrist att ligga bakom en sten halva matchen.

Skrivet av nick-li:

Det är inte som i CoD där det är bara att springa runt hela banan,
man måste ta lite skydd och ta det lite lugnare också.

Har aldrig spelat det men det är när jag tar det lugnt som det är värst.

Skrivet av nanberg8:

Sikta inte in i onödan med sniper, det syns över hela kartan (scope glare).

Där gör jag nog bort mig ofta men utan siktet ser jag knappt något tycker jag.

Skrivet av krigarkungen:

Jag kör cod-style och är rank 143. (i skill-rating)

Har 0,25 i K/D vilket iofs kanske motsvarar min skicklighet men det är det där med att man dör utan att veta varför hela tiden som är så irriterande.

Visa signatur

Acer Predator x34A, FD R5, Intel Core i5 6600K, ASRock z170 Extreme4, Hyper 212evo, EVGA Supernova G2 750w, Crucial DDR4 2x8gb, Windows 10, Samsung 830 SSD 120Gb, WD Green Mekaniska, Palit 1070 Super Jetstream

Permalänk
Skrivet av JesperDa:

Det tog mig ett antal timmar med innan jag lyckades överleva, haha. Tyckte jag dog i tid och otid hela tiden utan att ens se någon. Kändes även som att det var mycket lättare att dö i BF3 än i tex BC2 (icke HC).

Kanske bara behöver spela mer då men just nu känns det svårmotiverat.

Kan det påverka att jag har ställt ner grafiken kraftigt? Spelar på datorn i sign.

Visa signatur

Acer Predator x34A, FD R5, Intel Core i5 6600K, ASRock z170 Extreme4, Hyper 212evo, EVGA Supernova G2 750w, Crucial DDR4 2x8gb, Windows 10, Samsung 830 SSD 120Gb, WD Green Mekaniska, Palit 1070 Super Jetstream

Permalänk
Skrivet av Fivecolors:

Har spelat BF3 betan runt 3 timmar nu. Har spelat ettan och vietnam lite förrut och tyckte det var kul på lan osv. Men det här är bara skitsvårt, 50% av alla gånger dör jag utan att ens ha sett motståndaren. Ibland ligger jag med kikarsikte medans någon skjuter på mig från någon buske utan att jag ser någon. Det samt att det saknas crosshairs ibland tycker jag är mycket irriterande. Har jag missat något bra knep att se fienderna på eller är jag bara rent dålig?

Ville gärna ge det en ärlig chans iaf:/

Det kommer med tiden. Är man inte van Bad Company 2 (eller om det finns något annat liknande) sedan innan så blir det svårt i början att se fiender. Jag tippar att det är en följd av hur grafiken har blivit bättre med mycket gräs, buskar och andra detaljer som inte fanns i lika stor utsträckning i de lite äldre spelen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Jag kör cod-style och är rank 143. (i skill-rating)

Jag sitter och campar, väntar ut folk. Visst är det trist, men otroligt effektivt på den banan, speciellt i början på tunnelbanan när folk kommer ner.
Resultat?
Skillrating: 397
SPM: 508

Tråkigaste kartan jag någonsin kört, du behöver bara campa som def, som attack rusha med ficklampa.

Permalänk
Medlem

Har själv bara spelat 90 min typ och har iaf 1.5 i k/d-ratio. Har knappt spelat bf sedan bf2 för hundra år sedan. Jag hade också problem att förstå varifrån jag blev beskjuten när jag kröp runt i buskar och hade mig. Sedan började jag tokrusha samma plats ett par gånger i rad, förstod var fienden oftast var, och sedan gjorde jag likadant på andra platser. När man sedan bytte sida så gjorde jag väl i princip samma sak, och noterade hur min egna vy var och var vettiga gömställen fanns.

Nu kör jag växelvis framryckning, oftast med mig själv, men ibland med någon vettig squad member. Dvs, tokrusha fram en sträcka, ta skydd, lokalisera fienden (man brukar bli beskjuten rätt snart när man tokrushar ), tokrusha rakt på eller flanka och döda. Ett alternativ är att när dina lagkamrater rushar fram så täcker du, låter fienden skjuta först och röja sig, sedan är det bara att panga loss.

Annars är väl de råd jag kan ge att skjut när du får ett bra mål. Ett huvud långt borta som rör sig mot dig är svårare att träffa än om du väntar 5-10 sekunder och personen springer på en öppen gräsyta. Beror ju lite på om man anfaller eller försvarar då.

Inne i tunnlarna kutar jag bara framåt, fast i växlande korridorer för att förhoppningsvis kunna få in en flank på fienden. Men, visst dör man ibland, men samtidigt om man flankar 2-3 FI som campat upp sig i någon stand-off-del av kartan så går du plus. Att sedan komma långt in och invänta att squad members spawnar på dig är inte helt tokigt heller.

Men som sagt, jag är totalnewbie i princip

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad ni klagar på. Man får bara lära sig spelet Jag är alltid topp med ungefär 25-30 frags och 2-5 deaths. Det finns jättebra sniper spots och det är underbart att gå runt kartan och komma bakifrån på alla

Jag har visserligen över 6000 timmar på Battlefield 2 men ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

På riktigt hade jag kallat in CAS. Men det kanske bara är jag.

På riktigt kallar du in CAS om du är en utbildad Forward Air Controller, annars blir det ECAS (kunde inte låta bli).

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

En sak som är viktigt är att man spelar på servrar med låg ping för man kan bli dödad av en fiende man inte hunnit se i sitt egna spel och det samma gäller när man skjuter på fienden och inget tycks hända då de inte är där de tycks vara. Själv hade jag varit mer än nöjd att spela vidare med BF2 men det finns så få låg ping servrar kvar att spela på att jag inte längre försöker med närstrider längre då man bara dör hela tiden och inga skott tycks träffa "man skjuter först, man träffar först, man dör först...".

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

av nån orsak har de flyttat över hit detection på klienten istället för på server.
Så de ställer ju till med en del delay

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nick-li:

av nån orsak har de flyttat över hit detection på klienten istället för på server.
Så de ställer ju till med en del delay

Och då kan det bli så att man hunnit runda ett hörn innan man dör och man skriker fusk.

Så blir det så att man bara dör utan att kunnat döda någon, byt server!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM