Permalänk

Kan man överklocka?

Tjena jag ska köpa en ny dator och undrar om man kan köpa http://www.dustinhome.se/amd-phenom-ii-x6-1055t-28ghz-9mb-soc... och överklocka den till runt 3,5Ghz med en http://www.dustinhome.se/cooler-master-hyper-212-plus-s-1155-... och så den håller sig ganska sval?

Permalänk
Medlem

Ja troligtvis om du inte har ett dåligt chassi.

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Ja troligtvis om du inte har ett dåligt chassi.

okej jag ska satsa på COOLER MASTER MIDITOWER ELITE 310

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleSamPatriot:

okej jag ska satsa på COOLER MASTER MIDITOWER ELITE 310

Jag hade det och det blir varmt så då vet jag inte. Men jag skulle lagt till lite och tagit Fractal Design Core 3000. Det gjorde stor skillnad för mig.

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Jag hade det och det blir varmt så då vet jag inte. Men jag skulle lagt till lite och tagit Fractal Design Core 3000. Det gjorde stor skillnad för mig.

vet du något annat lite billigare chassi som är bra? jag tänkte på COOLER MASTER MIDITOWER ELITE 430 ATX BLACK

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleSamPatriot:

vet du något annat lite billigare chassi som är bra? jag tänkte på COOLER MASTER MIDITOWER ELITE 430 ATX BLACK

Jo det går nog bra om du sätter fläktar i taket på chassit

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Jo det går nog bra om du sätter fläktar i taket på chassit

okej och jag är helt ny på detta men vill man blåsa in luft i chassit eller böåsa ut luft från chassit?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UncleSamPatriot:

okej och jag är helt ny på detta men vill man blåsa in luft i chassit eller böåsa ut luft från chassit?

Både och.

In med kall luft. Ut med varm luft.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleSamPatriot:

okej och jag är helt ny på detta men vill man blåsa in luft i chassit eller böåsa ut luft från chassit?

Ja jag har så att kall luft sugs in från sidan, undersidan och på framsidan. Sen har jag utblås bak och upp.