Måste vi kalla det för beta?

Permalänk
Avstängd

Måste vi kalla det för beta?

Jag stör mig på att så många skyller alla fel på att det är en beta. Men vad är en beta? Jo det är ett spel som är nästan klart men spelföretaget behöver hjälp med att stresstesta servrar, hitta buggar osv, när buggar hittas så rapporteras dom av spelarna och spelföretaget fixar dom tills dom är nöjda med hur spelet funkar, då är det slut på betan och spelet släpps så alla kan köpa det.

Hur står det till med BF3 beta?

1. Det är ett spel med ett fast datum för när det ska släppas så vi får inte hitta för många buggar för det har dom inte tid att fixa.
2. Vi får beta testa en gammal version med en massa buggar som spelföretaget påstår att dom redan fixat i nyare versioner.
3. Halva spelet saknas, tydligen så behövs inte flyg, heli, tanks och andra fordon beta testas?
4. Hur många har egentligen betatestat spelet och inte jagat upgrades å frags?
5. När var det senast som EA lyssnade på vad spelarna tyckte och tänkte?
6. Dom säger att det är en beta så därför kan vi inte prova allt i spelet, grafik, keybinds och mycket mycket annat, men är det inte sånt man testar i en beta?

Och vad är ett demo spel?

Ett demo spel en nedbantad version av det riktiga spelet, ofta med tidsbegränsning, eller andra begränsningar där att man bara får spela en karta eller två. Man saknar mycket av det som finns i det riktiga spelet, grafikinställningar och vapen osv.
Det är inte fullversion och spelföretaget tänker inte ändra i demon, visst kan det hända men oftast inte.
Det är helt enkelt ett mini spel som är gjort så att du får lite koll på hur det riktiga spelet är.

World of tanks påstod att dom också hade en open beta men dom sket fullständigt i vad alla sa och körde sitt eget race. Att kalla nått för open beta verkar vara en populär grej för att dra till sig nya spelare , Antar att många som mig tycker det är kul att få vara med när spelet startar. Men bara för att spelföretaget kallar det för beta så måste det inte betyda att det är en beta.

Så kan vi kalla det för vad det är? en demo?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Om det hade vart ett demo hade dom inte haft feedback trådar för ett demo är en demonstration av den färdiga produkten. Att det har ett release date betyder ju inte att det inte är en beta. Star Wars the old republic beta testas för fullt och även det har en release date satt, det gör väll ändå inte betan till ett demo.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Avstängd

Ett feedback forum gör ingen beta, även WoT hade ett men det betydde inte att dom brydde sig om feedbacken, och har EA någonsin gjort det?
Sen har ju faktiskt star wars ett par månader extra på sig, nu vet jag inte hur länge den hållit på men det är ju fortfarande 2,5 månad kvar på den och inte 2 veckor som BC3 har. Det finns helt enkelt inte tid för en riktig beta.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ett marknadsföringsjippo och man kallar det för beta så att man inte behöver lägga ner tid på ett bra fungerande demo innan spelet är klart. Klagar folk så finns det hundra användare som bara måste förklara för dem att det är en beta och inget demo och att de skall gå tillbaks till BF2 eller CoD...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Klart det är ett demo/smakprov/marknadsföring,sen vad EA/Dice kallar det för har väl knappast någon betydelse.Gammal version+låst till en bana(2 med en lösenords skyddad Caspian border)+avsaknad av fordon= Beta....tillåt mej hånle.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaLo:

Det är ett marknadsföringsjippo och man kallar det för beta så att man inte behöver lägga ner tid på ett bra fungerande demo innan spelet är klart. Klagar folk så finns det hundra användare som bara måste förklara för dem att det är en beta och inget demo och att de skall gå tillbaks till BF2 eller CoD...

Skrivet av tEan:

Klart det är ett demo/smakprov/marknadsföring,sen vad EA/Dice kallar det för har väl knappast någon betydelse.Gammal version+låst till en bana(2 med en lösenords skyddad Caspian border)+avsaknad av fordon= Beta....tillåt mej hånle.

Precis, det är därför jag gjorde denna post så åtminstone några av dom skulle förstå hur det ligger till. Men det är ju coolt å beta testa ett spel som BF3, nått att skryta om på rasterna i skolan kanske? så man köper hellre marknadsföringen än att se vad det är som man egentligen spelar.

Själv tycker jag att det är oroväckande många som inte ifrågasätter bristerna i spelet utan utan problem skyller alla problem på att det är en "beta"

Min första beta var CS, så jag har varit med om ett par och att kalla den här cirkusen beta... det är bara löjligt. Den har inget som ens liknar en beta.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är glad att vi fått möjligheten att få testa lite av spelet så hatten av för DICE men jag anser mig ha all rätt i världen att få påpeka bristen med eller avsaknad av kläder hos kejsaren. Tänk om alla jasägare fick som de ville och spelet förblir i stadiet som betan är i nu! Det vill vi ju inte så klaga och klaga högt för jag vill ha ett BF3 som håller i ytterligare 6 år.

Om det är rätt att kall det för öppen beta kan man diskutera men frågan är vad man skulle kalla det för istället? "Smakprov" kanske.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Naturligtvis försöker de ju fixa sådant som de inte redan hittat själv. Dock lär de ha upptäckt många av de buggarna spelare stöter på antingen strax innan eller precis i början av betan men hade då inte hunnit fixa dem. Den builden fanns ju trots allt ett tag innan också. Åtminstone Caspian Border-servrarna var främst för att testa olika hårdvaru-kombinationer och antal servar som kunde köras per fysisk server etc. utan problem på en bana av full skala. Detta enligt DICE/EA själva.

Jag tror ingen menar att allt är perfekt redan och att ingen förbättring behövs till release. Man kan däremot bli trött på alla som inte vet att man kan framföra klagomål på ett konstruktivt sätt, gärna med ett sätt att återskapa buggen om man kan eller åtminstone med en tydlig beskrivning av buggen eller förslag till hur det skulle kunna göras bättre. Annars är det ju helt ointressant eftersom det inte ger någonting eller hjälper till att förbättra slutprodukten. Tyvärr är det vanligt med den typen av klagomål och jag tror det är därför många bara direkt svarar med "det är beta".

Personligen tycker jag Squad-systemet behöver förbättras. Just nu är det ju i princip omöjligt att byta squad då man varken ser de andra squads som finns eller kan välja att byta. Squad-systemet i BC2 fungerade utmärkt och skulle enkelt kunna passas in i nuvarande GUI utan större svårigheter.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blunden:

Naturligtvis försöker de ju fixa sådant som de inte redan hittat själv. Dock lär de ha upptäckt många av de buggarna spelare stöter på antingen strax innan eller precis i början av betan men hade då inte hunnit fixa dem. Den builden fanns ju trots allt ett tag innan också. Åtminstone Caspian Border-servrarna var främst för att testa olika hårdvaru-kombinationer och antal servar som kunde köras per fysisk server etc. utan problem på en bana av full skala. Detta enligt DICE/EA själva.

Är det verkligen så naturligt att dom kommer att fixa buggarna dom redan hittat? Hur lång tid tog det innan dom fixade buggarna i BF2? ja just det ja dom flesta är kvar men ändå så är det självklart att dom fixar dom i BF3?
Visst visste dom om många buggar innan dom släppte den här "betan" men dom blev inte fixad pga att MS och sony var tvungen att godkänna versionen dom släppte wtf vad är det för beta?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Vi kan kalla det för beta vi också men alla vet att det bara är ett väldigt buggigt demo. På sin höjd handlar det om att tyst samla player feedback eller stresstesta servrarna, antingen så vet dom redan om buggarna och dom är fixade sen länge eller så bryr dom sig inte.

Det roligaste som finns är när någon kommenterar om en bug eller helt trasigt gameplay och får fanboy svaret "men det är ju en beta! Retail fixar det!".

Vem gissar på att vi kommer få se samma trasiga hitcode i retail där vi dör direkt när vi tagit skydd bakom en vägg?

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag kallar det för beta då det är en beta.

Argumentet att EA inte lyssnar på sina användare håller väl inte direkt, då det är DICE som utvecklar och reparerar spelet. Om dem vill försöka fixa så mycket som möjligt innan release så tänker då inte jag hålla något emot dem.

Stresstestning av servers är väl också något som brukar ingå i betatestning?
Hellre att de stresstestar servers nu, än att underdimensionerade servers inte pallar trycket efter att spelet släppts.

Dem har gått ut och sagt att betatestningen har lett till att buggar fixats, dem har också gett exempel på buggar som fixats.

Sen att buggar kommer finnas kvar även efter release är oundkomligt, det finns ingen mjukvara i världen som är buggfri

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

Vi kan kalla det för beta vi också men alla vet att det bara är ett väldigt buggigt demo. På sin höjd handlar det om att tyst samla player feedback eller stresstesta servrarna, antingen så vet dom redan om buggarna och dom är fixade sen länge eller så bryr dom sig inte.

Det roligaste som finns är när någon kommenterar om en bug eller helt trasigt gameplay och får fanboy svaret "men det är ju en beta! Retail fixar det!".

Vem gissar på att vi kommer få se samma trasiga hitcode i retail där vi dör direkt när vi tagit skydd bakom en vägg?

Jag hoppas verkligen att vi får ett bra BF3, jag har älskat BF serien sen 1942 och DC modden, men vad jag har sett så är det väldigt oroväckande. Har tyvärr bara kunnat spela metro så jag har inte spelat BF3 endast BC3. Och är det nått som DICE har visat är ju hur mycket dom bryr sig om sina spel sen EA köpte upp dom. (se bf2)

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jag kallar det för beta då det är en beta.

Argumentet att EA inte lyssnar på sina användare håller väl inte direkt, då det är DICE som utvecklar och reparerar spelet. Om dem vill försöka fixa så mycket som möjligt innan release så tänker då inte jag hålla något emot dem.

Stresstestning av servers är väl också något som brukar ingå i betatestning?
Hellre att de stresstestar servers nu, än att underdimensionerade servers inte pallar trycket efter att spelet släppts.

Dem har gått ut och sagt att betatestningen har lett till att buggar fixats, dem har också gett exempel på buggar som fixats.

Sen att buggar kommer finnas kvar även efter release är oundkomligt, det finns ingen mjukvara i världen som är buggfri

Håller med på alla punkter! Att dom har gått ut med att det är en beta och gör någonting åt fel som rapporteras!
Klart att det är en beta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Jag kallar det för beta då det är en beta.

Argumentet att EA inte lyssnar på sina användare håller väl inte direkt, då det är DICE som utvecklar och reparerar spelet. Om dem vill försöka fixa så mycket som möjligt innan release så tänker då inte jag hålla något emot dem.

Stresstestning av servers är väl också något som brukar ingå i betatestning?
Hellre att de stresstestar servers nu, än att underdimensionerade servers inte pallar trycket efter att spelet släppts.

Dem har gått ut och sagt att betatestningen har lett till att buggar fixats, dem har också gett exempel på buggar som fixats.

Sen att buggar kommer finnas kvar även efter release är oundkomligt, det finns ingen mjukvara i världen som är buggfri

Vet du om att EA äger Dice? Har du spelat BF2 sen release eller nått annat spel från ett företag som EA köpt upp? Ge mig ett exempel på att EA lyssnar på sina kunder.
Visst är stresstest en viktig del av en beta men samtidigt en väldigt liten del i det stora hela.

Hur många "dem" kan du få in i en mening?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Är väldigt fel att kalla det en beta, eftersom man inte testkör på en version som är speciellt nära release versionen. Det räcker med att titta på t.ex. BC2 där den öppna betan hade färre buggar en release versionen (de har visserligen fixat en hel del nu i just bc2). Tyvärr verkar de inte ha lärt sig utan jag misstänker skarpt att det blir en väldigt buggig upplevelse första veckorna av bf3.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kaya:

Vet du om att EA äger Dice? Har du spelat BF2 sen release eller nått annat spel från ett företag som EA köpt upp? Ge mig ett exempel på att EA lyssnar på sina kunder.
Visst är stresstest en viktig del av en beta men samtidigt en väldigt liten del i det stora hela.

Hur många "dem" kan du få in i en mening?

Det spelar ingen roll vem som äger vem, det är DICE som innehar kodarna, det är dem som bygger upp spelet.

EA är dem som marknadsför och ger ut spelet, men dem har inte allt för mycket med själva kodandet att göra, inte mer än att sätta tidspress på det då såklart.

Stresstest är för övrigt en väldigt stor del i det stora hela, funkar inte servrarna så funkar ingenting, dem är hjärtat i det hela, om man nu ska dra metaforer.

Jag har spelat både BF2 och BC2 sen release, BF2 har dock legat och dammat på hyllorna i ett par år nu.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Det spelar ingen roll vem som äger vem, det är DICE som innehar kodarna, det är dem som bygger upp spelet.

EA är dem som marknadsför och ger ut spelet, men dem har inte allt för mycket med själva kodandet att göra, inte mer än att sätta tidspress på det då såklart.

Stresstest är för övrigt en väldigt stor del i det stora hela, funkar inte servrarna så funkar ingenting, dem är hjärtat i det hela, om man nu ska dra metaforer.

Jag har spelat både BF2 och BC2 sen release, BF2 har dock legat och dammat på hyllorna i ett par år nu.

Men lilla vän tror du verkligen inte att tidspress påverkar kvaliten? Det finns inget som är viktigare. Och varför tror du att stresstest är en så stor del? 99% av alla servar ägs inte av EA/dice, det enda dom behöver kolla är vilken minimi spec som krävs för att köra en server, det tar inte längre tid än att dom kan kolla det på en kaffe rast

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Dom kan väl kalla det för vad dom vill. Det är deras spel. Stackare.. Jag förstår inte trådens syfte

De får massa feedback. Och det finns tusentals buggtestare som testar de nyare versioner, det kan du nog lista ut.

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Men lilla vän tror du verkligen inte att tidspress påverkar kvaliten? Det finns inget som är viktigare. Och varför tror du att stresstest är en så stor del? 99% av alla servar ägs inte av EA/dice, det enda dom behöver kolla är vilken minimi spec som krävs för att köra en server, det tar inte längre tid än att dom kan kolla det på en kaffe rast

Det finns ändå någon typ av huvudserver hos ea som måste fungera. Annars skulle inte alla bf spel varit omöjliga att spela på release på grund av överbelastning.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kaya:

Men lilla vän tror du verkligen inte att tidspress påverkar kvaliten? Det finns inget som är viktigare. Och varför tror du att stresstest är en så stor del? 99% av alla servar ägs inte av EA/dice, det enda dom behöver kolla är vilken minimi spec som krävs för att köra en server, det tar inte längre tid än att dom kan kolla det på en kaffe rast

Det är väl självklart att det kan påverka kvalitén, men det måste inte heller påverka det negativt. Att sätta press så att dem faktiskt blir klara någon gång kan också vara positivt.

Och nej, det räcker inte med en kafferast för att dimensionera servrarna korrekt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag hoppas verkligen att vi får ett bra BF3, jag har älskat BF serien sen 1942 och DC modden, men vad jag har sett så är det väldigt oroväckande. Har tyvärr bara kunnat spela metro så jag har inte spelat BF3 endast BC3. Och är det nått som DICE har visat är ju hur mycket dom bryr sig om sina spel sen EA köpte upp dom. (se bf2)

Du hade haft en helt annan uppfattning om du hade fått testa Caspian Border. Det är verkligen som natt och dag.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk

Det förstår ju till och med jag att syftet med "betan" inte är att fixa buggar osv, utan att locka spelare. På mig lyckades det iaf

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _MmattiasS_:

Det förstår ju till och med jag att syftet med "betan" inte är att fixa buggar osv, utan att locka spelare. På mig lyckades det iaf

Jaha, så det är därför dem redan har fixat massa buggar, för att syftet med betan inte var att fixa buggar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag ger inte mycket för EA längre.
Se bara Command & Conquer serien.

"Westwood köptes av Electronic Arts år 1998. EA stängde Westwood år 2003 "
Och efter Red Alert 2 - 2000/2001 har det inte kommit något bra CnC spel.

Lika så BF serien, efter EA tog över DICE så måste dom gå efter vad EA säger kort och gott.
Sen om DICE bryr sig eller inte låter jag vara osagt men EA styr och ställer mer än vad DICE kan göra åt saken i slutändan.

Tror att betan/demo kommer ha ganska mycket buggar ett tag framöver när det släpps.
Kan ha fel, vem vet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kalla det beta eftersom det är en beta. Till vilket syfte får du fråga EA/DICE om.

Som det sas tidigare i tråden en demo är en demonstration av en färdig produkt.

Permalänk
Medlem

Sluta gnäll och var glad över att vi får testa spelet innan vi bestämmer oss för att köpa det. Det är inte en rättighet att få gratis beta eller ett demo nu för tiden. Sen att betan är sämst på att förmedla hur den riktiga produkten kommer att vara, ja det är en annan sak.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror att folk har lite olika syn på vad en beta är.

I min värld är en beta en version som inte är en färdig slutprodukt. Det kan röra sig om en tidig version trots att projektet kommit mycket längre där betan testar en liten smal egenskap hos användare eller så kan det röra sig om en produkt som är nära release där alla funktioner är tillgängliga.
De hämtar definitivt in information under denna beta som de kan använda sig av på något sätt. Det behöver ju inte handla om direkt gameplay eller vad betatestare tycker om spelet. Det kan handla om att de endast var osäkra på hur serverbelastningen skulle påverka spelbarheten och om detta testas i skrivande stund så är det i min mening en beta.

Vare sig dice endast testar om accountregistrering fungerar, spelupplevelse, serverbelastning eller om de bara vill försäkra sig om att det rullar med många användare så ser jag inga problem med att kalla det en beta.

Sedan fungerar väl denna beta även om ett demo också.
Jag definierar ett demo som ett smakprov av en produkt. Om produkten är färdigutvecklad eller inte anser jag inte vara avgörande.

Men man kan väl se på det lite olika antar jag...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om detta bara är skitsnack eller inte, men jag tittade precis på Bach battlelog och det han skrev till en annan användare.

"Tack! Vi har redan fixat grymt mycket i spelet än vad du ser i Betan så när spelet släpps så kommer det vara bra mycket bättre!"

EDIT: Länk

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Bach/

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Lönt att va negativa när ett Företag som DICE väljer att låta sina användare/kunder få ett smakprov innan dem öppnar plånboken och köper det. Om nu ett företag skulle lyssna på sina kunder hade man ju aldrig releasat nåt...

Jag är faktist imponerad över hur DICE hanterar detta med BF3.. dem är tydligen stolta över vad dem har åstadkommit! Kunde ju ha vart värre!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av murklor:

Vem gissar på att vi kommer få se samma trasiga hitcode i retail där vi dör direkt när vi tagit skydd bakom en vägg?

Alternativet är ju att du sugs tillbaka för att ta emot träffarna, som i äldre spel. Eller att träffarna motståndaren såg på sin skärm inte godkänns av servern, varpå det istället blir han som gapar över dålig "hitcode". Lag och packetloss är svårt att koda bort.
I BF3 har man för övrigt bytt till client-side hit detection från server-side som man hade i BC2. kan vara därför effekterna av lag har flyttat till den mottagande sidan.

http://www.youtube.com/watch?v=IiswrrHNybU
http://www.youtube.com/watch?v=ZzzeUlizMxY

Med tanke på hur överbelastade betaservrarna varit tycker jag det låter som en trolig förklaring, men det kan ju också vara relaterat till

Citat:

A SELECTION OF CHANGES FROM OPEN BETA TO FINAL, PART 1
...
* Fixed a bug where shooting at a moving enemy could cause more than the intended amount of damage.
...

Vem vet..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion