Ny Big Tower på G Vilket ska man välja?

Permalänk
Medlem

Ny Big Tower på G Vilket ska man välja?

Mitt Cp grafikkort kräver större låda o mer luftflöde vilket innebär en ny låda

http://www.dustinhome.se/cooler-master-fulltower-haf-x-black/...
VS
http://www.dustinhome.se/nzxt-fulltower-phantom-atx-white/pro...

Discuss, Vilket ska jag köpa och varför?

Permalänk
Medlem

Sitter i precis samma fundering

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag kan inte uttala mig om CM chassit, men jag är väldigt nöjd med mitt NZXT chassi. Det finns dock två negativa aspekter som man bör ha i åtanke. 1) Det är lite trångt bakom moderkortet (det går att få till kabeldragningen fint men det kräver lite jobb) 2) Alla 200mm fan slots är i själva verket 192mm så bara NZXTs egna fläktar fungerar (dessa är dock väldigt bra och extremt tysta). Riktigt schysst luftflöde, många hårddisk platser och väldigt snyggt chassi för övrigt. Har ni några övriga frågor angående NZXT phantom kan ni ju höra av er via pm eller citat

Permalänk
Medlem

Har du inte funderat på Fractal Design Xl då, eller det kanske inte motsvarar vad du utseendemässigt söker?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

altså gillar man plast chassin så är det bara frågan om man gillar slät plast typ phantom, eller om man ska gå på störst bäst och vackrast CM chassit.

jag hade CM chassit, hatade det och formen är gjord för att samla damm men samtidigt så är det rätt läckert och passar bra ihop med extrem gaming gear, gärna lite kantiga saitek tillbehör..

Phantomchassit är ett chassi som jag gillat sedan det lanserades. men frågan är om jag inte hade köpt ett
http://www.dustinhome.se/lian-li-fulltower-pc-a71f-eatx-black...
om jag var ute efter stilrenhet.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Är inte ute efter hur själva chassit ser ut, Utan vill ha ett bra med tanke på att jag har värme problem i min nuvarande låda.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur stort ditt cp grafikkort är, men kolla upp om det passar i silverstone RV02 eller FT02

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

En sak till att tänka på med NZXT chassit är att om man vill få 200mm sidofläkten så ställer det vissa krav på CPU-kylaren. Den får inte vara för hög, t.ex. nh-d14, och den får inte ha för stor radiator på baksidan, tex antec 920 eller corsair h80. Jag vet inte om de har fixat detta på senare tid men man brukade behöva flytta fläkten i taket för att få in sidofläkten vilket resulterade i att man tappade en fläktplats i taket. Men i övrigt är det ett trevligt chassi, men jag tror haf x har bättre luftflöde, så gillar man designen på det så skulle jag köra på det.

Permalänk
Medlem

Har ett HAF X och jag har inte någon verkligt negativ punkt om chassit. Formerna på utsidan är dammfångare så för att chassit skall se som bäst ut måste man putsa och blåsa lite (kompressor FTW). Är lite lamt att det inte har intern USB3 kontakt så skulle jag köpa nytt nu skulle jag leta efter ett chassi med det.

Finns bra reviews av HAF X som går igenom det mesta; det som jag skulle vilja nämna är att chassit helt enkelt känns som en stor.. Tank! En stor låda där plåten känns tjock och styv; och plastdelarna ej känns billiga.

Har inte byggt med en Phantom, finns ju gott om reviews som talar gott om den så den måste vara ok! Kan bli en smakfråga.

Ett tips jag skulle vilja droppa är Xigmatek Elysium

Permalänk
Medlem

Lite oturligt i så fall med tanke på att jag faktiskt sitter med en h80:<

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på ett fractal xl men har kollat lite på obsidian 650d som iofs inte är ett officiellt full tower men eftersom det endast skiljer 4 cm så blir valet svårt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem

HAF X, stort, mycket kylning och bara bra overall, det ända felet jag ser är att om man vill ha ett större fönser så får man modda det. Med HAF X så behöver du inte bry dig om hur stora dina saker i datorn är, det tar XL-ATX!

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Skrivet av Redstar:

Jag är lite sugen på ett fractal xl men har kollat lite på obsidian 650d som iofs inte är ett officiellt full tower men eftersom det endast skiljer 4 cm så blir valet svårt.

Skickades från m.sweclockers.com

Handlar det om luftflöde till grafikkortet så skulle jag inte välja ett 650d eftersom det inte har någon sidofläkt. jag skulle köra på haf x om jag var du, jag har ingen erfarenhet av det själv, men jag har hört bra saker om det.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på antingen Coolermaster HAF X eller en Antec 1200. Struntar också i utseendet, vill bara ha ett stort och svalt chassi.

Visa signatur

[ Intel Core i7 4790K @ 4.6GHz ] [ Asus Z97-A ] [ 2 x MSI GTX680 SLI ] [ Kingston 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP Beast ] [ 1 x Samsung 840 EVO 250GB / 1 x Samsung 830 256 GB ] [ Seagate 2TB / Seagate 3TB / 5 x WD RED 3TB ] [ Corsair H100 ] [ Cooler Master HAF X ] [ Corsair AX 850W ] [ 1 x Asus VG278H + 2 x Asus VE278Q ]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sjukt svårt o välja, Finns mycket poss, o negativt med dem båda:<