Permalänk
Medlem

Jag sitter med 3 st Antec 3800b från 2007.
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168111291...
Dom har hittills fungerat tyst och bra, bara man bytte ut den medföljande fläktarna.
Fick ett bra pris ca 300kr styck, så är nöjd.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Jag som tyckte att mitt HAF X hade mycket utbuktade sidopaneler.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Ja visst är sidorna inte det snyggaste på lådan men själv måste jag säga att fronten är värre i sammanhanget. Men det skall ju inte betyda så mycket som ni får det att framstå. Allt jag hör är en massa gnäll om att det är fult förutom den enstaka som då påpekat det mycket viktigare. Att hårddiskvaggorna är för klena för att vilja ha denna lådan över huvud taget.

Men eftersom ni bara klagar på utseendet (och smaken är som baken) så kommer de som tycker den ser snygg ut lätt glömma de andra bristerna med lådan. Med andra ord, ni är väldigt ytliga och precis som Jonas i denna recension då ni inte kan hålla er till det viktigaste i en recension utan att konstant ta upp hur något ser ut om och om igen. Sandlåda mao!

Eftersom jag känner hur ensidigt argumentet blivit så vill jag skapa lite motbalans. (trots att jag heller inte är kär i designen direkt)

Några säger:

Buuu! Fuuuult! Dom kunde gjort hela lådan bredare istället!

Ja det hade dom, vilket gjort att dom behövt använda mer plåt till lådan vilket dragit upp priset och vikten på lådan. Hur hade denna lådan skiljt sig från alla andra bredare lådor i så fall? Dom har i alla fall vågat skilja sig från normen och testat något nytt och det finns säkert en marknad denna lådan med hos sådana som vill ha en låda som inte är som alla andra.

Så jäkla bra sagt!

Permalänk
Medlem

Webhallen har fått in ett 70 tal chassin. Väntar på 500R

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Måttet på bredden (205 mm) verkar väldigt litet med tanke på utbuktningarna, är den verkliga bredden så stor eller tillkommer utbuktningarna?

Kan bli jobbigt att få in den under skrivbordet om de gör det :S

Vet någon hur repkänsliga hörnen på utstansningarna blir? De sitter ju onekligen lite mer utsatt än om hela chassisidan är slät.

stavfel
Permalänk

Kan man ta bort HD buren utan att det påverkar främre fläktarna? ser ut som de sitter fast på buren... eller sitter de separerat i chassit

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Ser att det har börjat komma in recensioner på 500r:n. Verkar väldigt intressant, speciellt att man kan montera radiatorn mellan ovansidan och grillen.
Hoppas att 400r:n inte har avskräckt stackars Jonas helt från carbide-serien, och att vi får se en recension på den här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxegott:

Ser att det har börjat komma in recensioner på 500r:n. Verkar väldigt intressant, speciellt att man kan montera radiatorn mellan ovansidan och grillen.
Hoppas att 400r:n inte har avskräckt stackars Jonas helt från carbide-serien, och att vi får se en recension på den här.

1ehrOYMziIY

Verkar helt klart intressant! Pnp ser ut att bli lite trångt om man tänker sätta radiatorn i toppen...

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk

Kanske dom övre fläktarna får plats i toppen, med radiatorn och dom undre fläktarna på insidan. Hoppas att någon kollar upp det sen när det släpps.

Permalänk

Inet har fått in 500R nu!!

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Skrivet av KeTonic:

Är det bara jag som inte får ihop 10st fläktar? Jag får det till 8

2 fram, 2 i sidan, 2 i toppen 1 back och 1 botten. vart är de sista 2?

Du har rätt till en viss del enligt mig iallfall 9 fläktar får jag ihop till

3 topp
2 sidan
1 botten
2 fronten
1 bak

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk

Jag har fått mitt Corsair Carbide 500R nu kan jag meddela fyfan vad sexigt det är. Har inte monterat något i det än, får resten av delarna imorgon.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W