Permalänk
Medlem

6950 CF, fel på korten?

Tjenare! Kör två st 6950 i CF. Spelade BF3 betan i helgen och märkte att korten gick upp i 90 grader, samt att det blir svarta streck på skärmen ibland. Det som är mysko är att strecken bara verkar dyka upp på vissa ställen när jag lirar..

Jag har inte överklockat något och kör på originalkylare..
Vad är det som är fel? Skulle det kunna vara någon bugg i spelet så det blir så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuck:

Tjenare! Kör två st 6950 i CF. Spelade BF3 betan i helgen och märkte att korten gick upp i 90 grader, samt att det blir svarta streck på skärmen ibland. Det som är mysko är att strecken bara verkar dyka upp på vissa ställen när jag lirar..

Jag har inte överklockat något och kör på originalkylare..
Vad är det som är fel? Skulle det kunna vara någon bugg i spelet så det blir så?

Strecken i spelet har främst att göra med att det är beta. Sånt händer.

Angående temperaturerna - har du referenskylare? Vilket chassi har du? Hur många/vad för fläktar har du?
90 grader är förresten inget att oroa sig speciellt mycket över, men man kan i de flesta fall sänka tempen ganska enkelt.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

Okej, tur det då. Ja jag har referenskylare, har ett Fractal Define R3. Har utblås bak (scythe typhoon) och inblås fram (originalfläkt). Jo har tänkt köpa Accelero extreme plus till grafikkorten nu i veckan men har inte gjort det än då det här hände, ifall garantin ryker tänker jag.

Om jag ska ha fler fläktar då, vore det bäst med inblås nere och ett till utblås uppe?

Permalänk
Hedersmedlem

Prova att sätta en stor fläkt som blåser in i sidan.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Prova att sätta en stor fläkt som blåser in i sidan.

Eller att den på sidan blåser ut istället och en starkare flält i fronten. Då får man bättre luftflöde.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.