Ingen plats på hårddisken längre

Permalänk
Medlem

Ingen plats på hårddisken längre

Tja, min dator krashade nyss och jag var tvungen att reparera filen \windows\system32\config\system

jag gjorde såhär:

Sätt in startdisketterna i diskettenheten, eller CD-ROM-skivan i CD-ROM-enheten, och starta sedan om datorn.
Markera alla alternativ som krävs för att starta datorn från CD-ROM-enheten om du uppmanas göra det.
När skärmen "Välkommen till installationsprogrammet" visas startar du Återställningskonsolen genom att trycka på R.
Om du har en dator med flervalsstart väljer du installationen du vill komma åt från Återställningskonsolen.
Skriv in administratörslösenordet när du uppmanas att göra det. Om det inte finns något administratörslösenord trycker du bara på RETUR.
Skriv följande rader vid Återställningskonsolens kommandotolk, och tryck på RETUR efter varje rad:
md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default
Avsluta Återställningskonsolen genom att skriva exit. Datorn startas om.

Efter detta var klart startade datorn om sig och jag kom in på skrivbordet där jag sedan valde ett alternativ där det stod "Installera windows XP" vilket jag gjorde och då upgraderades den från home till xp pro (tror jag iaf).

Jag kom efter detta in på skrivbordet och kollade igenom lite på datan och märkte att endast vissa program och liknande sparades, och konstigt nog, så har jag bara 61GB kvar på hårddisken (av 500GB) Innan de här problemet hände hade jag nog iaf 200GB kvar (Inte helt säker).

nån som har någon idé om vad som kan ha hänt?

Permalänk
Medlem

Checka med denna http://downloads.sourceforge.net/windirstat
O se vart allt utrymme tagit vägen