Permalänk
Medlem

OC Genuine (stavning) ?

Hej!

Jag prövade precis att klocka via det enkla "OC Genuine" funktionen! Men jag är inte säker på om det verkligen funka.
Om jag kollar på CPU-Z står det 3.3 ghz (har i5 2500k), står det så för att själva standarden är 3.3 ghz?

Och jag har också kollat graderna efter ett tag spelande av BF3 och då kom grafikkorten upp till cirkus 50 grader och prollen 70, ungefär! bör jag stänga av denna klockningen? eller ska jag fortsätta spela såhär? gränsen har jag hört är 98-100 grader (på prollen) (om nu klockningen är på)

Tack för svar på förhand!

F.Ö. är jag nybörjare på klockning

tog en print också

http://data.fuskbugg.se/skalman02/f1bf959c_print.png

kan ta mer om behövs

Visa signatur

||MSI P67a-gd55 REV B3 || Fractal Design R3 Arctic White || Intel i5 2500k 3.3/4.2 ghz || Gigabtye Geforce GTX 560 Ti SLI || 1 tb western digital 7200 rpm || Corsair XMS3 2x2gb 1,5 V 1600 mhz cl9 || Corsair TX750w ||

Permalänk
Medlem

Antar att du menar OC Genie...
CPU-z visar rätt.
Osäker om OCG funkade för mig, kör "Dual Core Center" där jag ställer in mer el mindre manuellt, men ifrån OS i alla fall.
Jag hade lite bökigheter med att aktivera klockhöjningen, funkar bäst att skapa en egen profil med klockning och se till att välja den när man vill ha ut mer.
Hur varmt processorn klarar är olika beroende på modell, det brukar dock vara grafikkortet som blir varmast, märkligt om det är tvärtom för dig....

Edit: jag ser värden i Core speed (cpu-z förstasidan) när jag klockat.