Permalänk
Medlem

Problem med Corsair HX 1050!

Hej!

Igår när jag skulle installera mitt kära sli system hade jag även fått hem ett Corsair hx 1050w.

Problemet följer så att när jag startar datorn oavsett vilka delar jag har inkopplade, (om kopplat in sli, kör ett grafikkort eller bara cpun och moderkortet)

så startar bara datorn i 0.01 sec för att sedan dö.

Jag förstod inte va det va som skett, utan provade med att köra utifrån flera väggutag konfigurationer osv.

Någon som känner igen sig i detta problem ?

Visa signatur

Core i5 3.4 ghz, gtx 580, Corsair dominator 1600 mhz 8gb,

Corsair hydro h80, Corsair Graphite 600T, Asus P6T Professional

Permalänk
Avstängd

Dubbel och trippelkollat alla kablar?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkeno:

Hej!

Igår när jag skulle installera mitt kära sli system hade jag även fått hem ett Corsair hx 1050w.

Problemet följer så att när jag startar datorn oavsett vilka delar jag har inkopplade, (om kopplat in sli, kör ett grafikkort eller bara cpun och moderkortet)

så startar bara datorn i 0.01 sec för att sedan dö.

Jag förstod inte va det va som skett, utan provade med att köra utifrån flera väggutag konfigurationer osv.

Någon som känner igen sig i detta problem ?

Vad får dig att tro att det är nätaggets fel?

Låter för mig som att något är felkopplat. Kolla alla kablar och att minnena sitter i ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noak:

Vad får dig att tro att det är nätaggets fel?

Låter för mig som att något är felkopplat. Kolla alla kablar och att minnena sitter i ordentligt.

Allt satt i helt korrekt, jag switchade med mitt andra nätagg och då fungerade allt fint. använde bara

kontakterna till moderkortet och cpun, inget grafikkort eller hdds i. då hände samma sak

Visa signatur

Core i5 3.4 ghz, gtx 580, Corsair dominator 1600 mhz 8gb,

Corsair hydro h80, Corsair Graphite 600T, Asus P6T Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honkeno:

Allt satt i helt korrekt, jag switchade med mitt andra nätagg och då fungerade allt fint. använde bara

kontakterna till moderkortet och cpun, inget grafikkort eller hdds i. då hände samma sak

Kontakta dom du kopte det av. Du har riktigt bra garantier fran corsair. Om du handlat via komplett, inet eller webhallen tror jag du kan fa ett helt nytt bara ganska enkelt.