Asus Maximus IV Extreme-Z + i7-2600k Överclockning

Permalänk
Avstängd

Asus Maximus IV Extreme-Z + i7-2600k Överclockning

Hallå!

Jag har grejat och klockat nu i någon vecka men verkar inte komma till något stabilt resultat så gör en tråd för att se om ni kanske kan hjälpa mig.

Började att skriva in timings för minnena som det står på labeln 9-9-9-24-t2 och höll memory frequency på auto och DRAM volten på 1.5 under klockningen av CPUn. (Det är 4 st 2GB Minnen (Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1866Mhz DOMINATOR)

Satte multipliern på 45.0 by all cores och BCLK/PEG satt på standard 100.0

Ställde PLL Overvoltage på Disabled (Är det olika från moderkort till moderkort? Måste man ibland även ha denna enabled för "bara" 4.5GHz?)

Sedan testade jag mig fram med vcore och började nere från 1.25 och stegade upp till 1.35 vcore som den nu ligger på.

Problemet är bara att den fortfarande får BSOD när jag kör OCCT, BSOD kod 0x124 är den som kommer upp alltid.

Eftersom jag kör med ett Z68 moderkort är det så att jag ska stänga av ytterligare applikationer i BIOS? Hittar väldigt få/inga guider för just Z68 Maximus extreme korten.

Eller är det bara så att jag måste höja vcore till 1.36,1.37 etc tills 0x124 BSOD upphör?

CPU kylaren jag använder är en Corsair H80 vattenkylning.

Vore grymt tacksam om någon kunde hjälpa mig med dessa frågor

Tack på förhand

Bassen

EDIT: Glömde säga att jag även fått Error detected on core #1,2,3,4,5,6 etc... Då utan BSOD