Permalänk
Medlem

BF3 Beta <| FUSK |>

Här listar vi alla BEKRÄFTADE fusk.

Ja vad säger? Jag känner mig extremt besviken på DICE å PB!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Behövs det verkligen två trådar inom detta ämne?

Edit: Sedan så är inte punkbuster på under betan.

Visa signatur

^^

Permalänk

Men snälla, det är en beta. Säkerhetshål kommer täppas igen efter hand. Har det inte alltid varit någon som hittar "fusk" på betor?

Permalänk

Är väl lika dant i alla spel, jag tror inte jag någonsin kört något som har varit fusk-fritt, möjligen konsollspel med det brukar smygas in där också förr eller senare. Dessvärre något man får leva med, bara att byta server.

Permalänk

Vem i hela helv-tet skulle fuska på en BETA?! Löjligt.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Hedersmedlem

Du behöver inte vara besviken på PB än, PB är inte aktiverat på beta-servrarna.

Permalänk
Medlem

Jag har lagt ner BETA å kommer retail att ha samma problem som BFBC2 så kommer jag kräva pengarna tillbaka.
I håvete att jag ska äga ett till spel där fuskarna driver med alla.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Besviken på PB? PB är inte ens igång i betan. Inte för att PB är bra på något vis men hade ju varit bra om det fanns något som helst antifusk även i betan.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Du behöver inte vara besviken på PB än, PB är inte aktiverat på beta-servrarna.

Även om PB inte är aktiverat så skulle de vara så svårt att koda nåt till Dx10/11 enligt DICE å EA.
2 dagar sen beta vart öppen så har nån knackat ihop nåt...

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Även om PB inte är aktiverat så skulle de vara så svårt att koda nåt till Dx10/11 enligt DICE å EA.
2 dagar sen beta vart öppen så har nån knackat ihop nåt...

De uttalade sig så angående mod tools. Att göra ett hack som te.x det i videon handlar mer om att läsa av processer.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Oroar mig inte särskilt.
Tror att tävlingsscenen så som ladders och turneringssidor kommer fungera relativt fuskfritt. Då DICE har gått ut själva att möjligheten finns att göra egna anti-cheats, typ EAC om ni använt det till cs. Däremot Punkbuster har jag inte mycket till förtroende för, blir upp till mogna serveradmins att upptäcka fusk, och nackdelen med omogna admins är att alla som är bättre än dem själva "fuskar"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

De uttalade sig så angående mod tools. Att göra ett hack som te.x det i videon handlar mer om att läsa av processer.

Nej, jag är säker på att de var tal om hur fusk hade etablerat sig så kraftigt till BFBC2, där dom skyllde allt pga DX9 å .net framework
Har ingen källa mer än mitt minne där nån och/eller båda gått ut med detta.

Hittade nyss den "andra" fusk tråden, folk med onormalt hög score/min samt videon som jag postade (sry visste inte)
Om folk uppmärksammar ett problem detsamma som en beta släpps.... Är det inte en hel del varningstecken vad som komma skall till retail?

Vi drar bästa möjliga...
1: Ny kod
2: PB får dödshot från EA att ta tummen ur r***n
3: DICE optimerar å tweakar BF3 110%
Så kommer slutsatsen vara? Fuskfritt?
Mer troligt så kommer penga knackarna jobba hårdare.

Det har gått så långt att dom måste fängsla folk som släpper fusk till spel för det förstör själva spelet.
Vi har sett vad som händer till BFBC2 då PB släppt en uppdatering, inom 24h är fusket uppdaterat.

Finns så mycket att säga å tycka. Vill folk fuska, lägg upp en "cheat server only" och låt vanligt folk va.

Skrivet av Sundbe:

Oroar mig inte särskilt.
Tror att tävlingsscenen så som ladders och turneringssidor kommer fungera relativt fuskfritt. Då DICE har gått ut själva att möjligheten finns att göra egna anti-cheats, typ EAC om ni använt det till cs. Däremot Punkbuster har jag inte mycket till förtroende för, blir upp till mogna serveradmins att upptäcka fusk, och nackdelen med omogna admins är att alla som är bättre än dem själva "fuskar"...

Du har sett nyhet om han som fuskade med naturbilder?
Bli inte förvånad om "pro" spelare kommer att åka dit.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Klart de förekommer fusk när det inte är något anti-fusk program på i Betan

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Här listar vi alla BEKRÄFTADE fusk.

aU3TRlwEFmE

Ja vad säger? Jag känner mig extremt besviken på DICE å PB!

asså .... jaa som sagt innan.. till å börja med så finns det inte äns något anti fusk stöd aktiverat då punkbuster inte är aktiverat på servrarna i betan.. samt för det andra så finns det INGET spel som är fusk fritt!

kolla på cs? eller om du vill ha ett lite nyare spel CoD!! dom har minst lika stort problem med fuskare om inte mer än vad BC2 har..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till att spelet är i beta, så sluta klaga bara...

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Det är väl en anledning till att de har beta, så de kan täppa till lite säkerhetshål.

Enormt tråkigt om programmerarna till dessa fusk gör dem public dock.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

det kommer ALLTID komma fusk på ett elr annat sätt..det är inte bara spel tillverkare som kan knacka koder..finns folk som har det som intresse på fritiden oxå..så för TS skull..lägg ner allt vad spelande heter

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lillem4n:

Det är väl en anledning till att de har beta, så de kan täppa till lite säkerhetshål.

Enormt tråkigt om programmerarna till dessa fusk gör dem public dock.

Det är väl bara bra om fusken blir publika, då kan folket på DICE enkelt fixa problemet.

Permalänk
Medlem

Läste på battlelog där en DICE-representant svarade ang. fusk och varför dom har PB avstängt. Om jag förstod det hela rätt(läst mellan raderna) så har dom med flit lämnat PB av för att försöka samla in så mycket data som möjligt om hur fuskarna går till väga och på så sätt försöka täppa till dom tills retail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahrkey:

Läste på battlelog där en DICE-representant svarade ang. fusk och varför dom har PB avstängt. Om jag förstod det hela rätt(läst mellan raderna) så har dom med flit lämnat PB av för att försöka samla in så mycket data som möjligt om hur fuskarna går till väga och på så sätt försöka täppa till dom tills retail.

och det är säkert en av anledningarna till att dom hade låsta caspian border servrar för att kunna hitta fel som gjorde att man kunde komma in på servrarna utan att använda password (det med chrome och källkods böset)

Permalänk
Medlem

Har inte spelat battlefield så mycket, spelat betan en gång.

Hur fuskar personen, går han inte att döda?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem

Det är en beta av en verision av BF3 som är ungefär 2 månader gammalt och punkbuster är inte ens med i betan, lite research innan du postar din besvikelse över Dice, PB och BF3... Tack

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Har inte läst genom tråden om detta redan fanns
Men här är från deras FAQ

http://battlelog.battlefield.com/bf3/devblog/view/2826551898567590445/

:Patch please, to many aimbotters today!

A patch wouldn't remove aimbots or hacks.
Punkbuster is disabled during the Open BETA but we are monitoring what hacks are being used.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Sötast

Fusk är en industri nuförtiden som drar in sjuka mängder pengar, knappast något som kommer att avta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

det kommer ALLTID komma fusk på ett elr annat sätt..det är inte bara spel tillverkare som kan knacka koder..finns folk som har det som intresse på fritiden oxå..så för TS skull..lägg ner allt vad spelande heter

Nejdå. Man kan undvika fusk ganska mycket.. här är en del tips:

1: Fusk existerar! Om alla inser det så kan man göra något åt saken... går typ 70% och tror att nästan ingen fuskar så är det hopplöst.
2: En fuskare erkänner aldrig, det är en avgjort sämre människa. Om vi blev av med fuskare så skulle jorden bli ett paradis. Ca 50% fuskar och är avskum.
3: Det är busenkelt att inse vilka som fuskar. Statestiken talar sitt språk och de som har oerhört bra resultat måste granskas av antifuskgäng.
4: Talang i ett spel är att kasta granater strategiskt.. röra sig bra och kunna karta. INTE att alltid pricka första skottet i huvudet, DET är ALLTID fusk.
5: PB lever likt hackare i tron på att PB fungerar. Det har PB aldrig gjort, möjligtvis kickat några (inklusive mig) som köpt expansionspacken EF och AF till BF2.
6: PB är en BLUFF! Ögonblicket en fuskvideo kommit ut är det bevisat att de tjänar pengar på icke-värde. täta alla läckor annars sjunker båten.
7: Admins kommer ALDRIG ta bort fusk. ADMINS fuskar ofta själva, kickar och bannar i sin lilla cyberdiktatur. Ingen vidare människa för det mesta.
8: Jag fuskar aldrig och kommer inte göra det. Kan du inte säga samma om dig själv så är du avskum, härmed tillönskad olycka och ett dåligt, kort liv.

Permalänk
Medlem

Ja jag har sett massor hos BF3 redan men en del fick Banned redan Från EA .

lika bra väntar till släpp fullversion då sätt på PB slipper allt fuska för alltid mest för P12 bruka använda den

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Då fortsätter vi.....

1: Stats cheat

2: Latens/bugg eller fusk?

Citat:

I think it's a bug not a cheat. Like I said the guy I came across once I knifed him he lost his god mode.

Citat:

Just entered 3 more servers, each of them had atleast 2 godmode guys running around with the M249 just raping everyone.

Jag å kompisarna pratade om fusk å att folk tvingar fram buggar... "god mode" är förhoppningsvis en bugg, får vi hoppas.

3: X22 cheat. Ytterligare en "radar".

4: Bugg á la rapé

5: En till fuskar sida.

Citat:

yeah i dont need a perfect aimbot just release something before beta ends
got ass raped last night by other cheaters dont like that

6: Listan går att göra oändlig.

Och... NEJ jag tänker inte posta ett skit om ev buggar/fusk m.m. till DICE/EA då dem släpper en gammal beta release till PC-community.
Man värnar om sina kunder, inte håna å utnyttja.

Citat:

DICE: Vi tar inte betalt för micro köp, vi gör detta för vi värnar om spelarna

Men kasta gammal kod på oss å lura med förköp på beta, samt att vi kommer få se mer av snarlik beteende...

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.