Geforce 600-serien gör debut i drivrutiner

Permalänk
Melding Plague

Geforce 600-serien gör debut i drivrutiner

Ett par enkla textsträngar i Nvidias senaste drivrutiner skvallrar om två nya grafikkretsar i den kommande Geforce 600-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tur att man inte behöver/kan ersätta sitt 570 riktigt än då ;p

Permalänk
Medlem

Mobila kretsar ser det ut som.

Permalänk

Jag gissar på rebrandade kort för laptops...

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Avstängd

Äsch, börjar klia i fingrarna redan

Får bli kort motsvarande dagens 580. (680?) Och denna gången ska det vara referensdesign.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Givetvis börjar man med att krympa de mobila kretsarna till 28nm. Det är där som som låg strömförbrukningen är viktigast. För vanliga system så räcker det inte med "bara" krympa kretsarna, man måste även höja prestandarden. Vem byter ut sitt ex 580 till ett 680 med samma prestandard men med 20w mindre strömförbrukning ?

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Givetvis börjar man med att krympa de mobila kretsarna till 28nm. Det är där som som låg strömförbrukningen är viktigast. För vanliga system så räcker det inte med "bara" krympa kretsarna, man måste även höja prestandarden. Vem byter ut sitt ex 580 till ett 680 med samma prestandard men med 20w mindre strömförbrukning ?

Precis. Själv lär jag inte uppgradera mina kort tills det kommer nåt som ensamt är i alla fall nästan lika snabbt som båda två. Alltid trevligt med krympningar ur effektivitetsperspektiv dock, mindre värme är alltid bra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Trevligt att se första skymten av 600-serien, dock lite väl "mjuka" än så länge

Permalänk
Medlem

Samtidigt som man önskar att utvecklingen går framåt så blir man lite kluven när man sitter på teknik som är på väg att bli föråldrad...Håhåjaja

Permalänk
Medlem

Är lite ambivalent huruvida jag ska byta ut mitt 480, vore trevligt med ett som lät lite mindre, men men verkar som jag har 6+ mån på mig att fundera vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Jag gissar på rebrandade kort för laptops...

Precis.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Jag hoppas SweClockers har fel och att Keplers high-end-kort kommer redan i Januari, eller senast i februari

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders_w:

Är lite ambivalent huruvida jag ska byta ut mitt 480, vore trevligt med ett som lät lite mindre, men men verkar som jag har 6+ mån på mig att fundera vidare.

då hade jag nog bytt kylare, GTX 480 är ett mycket bra kort.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikrokiwi:

Jag gissar på rebrandade kort för laptops...

Brukar inte det dyka upp först långt efter serien är släppt? Kan inte minnas att de börjat en ny serie genom att släppa rebrandade modeller.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Brukar inte det dyka upp först långt efter serien är släppt? Kan inte minnas att de börjat en ny serie genom att släppa rebrandade modeller.

Därav min tanke att de är rebrandade ur 500-serien (de flesta av de mobila chipen kommer oftast efter de vanliga...) sen så vet man ju inte när dessa släpps heller.

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem

Men om de ny krymper tillverkningsprocessen, så är det ju itne rebranding. inte ens om krympningen så är den enda skillnaden...

Permalänk
Medlem

ska bli intressant att se vilken TDP det blir på dem

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FredrikMH:

Jag hoppas SweClockers har fel och att Keplers high-end-kort kommer redan i Januari, eller senast i februari

Njaa, tror knappt äns det. Förmodligen nästa år runt oktober-november. De brukar alltid vara försenade med sådan utveckling tyvärr. Bror min köpte sin dator förra november med GTX 470 kort och den suger redan. Jag ska satsa på 580 modellen i början av november blir det troligtvis!

Permalänk
Hjälpsam

Denna gång väljer Nvidia att inleda den nya generationen med nedskalade kretsar för att sedan successivt introducera kraftfullare varianter i de högre prestandaklasserna.
Smart av Nvidia.
Något liknande gjorde ATi inför krympningen till 40nm (HD4770) det var en av orsakerna till att deras HD5000 serie blev så lyckad, de kunde lära sig hur man designar kretsen för den nya produktionen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Lågprestandakort....låter som ett namnbyte.

Hursomhelst, När jag får prestandan av två GTX 570 i ett kort för priset av vad ETT GTX 570 kostade mig så köper jag nytt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]