Bluescreen vid ändring av klock på 5870CF

Permalänk
Medlem

Bluescreen vid ändring av klock på 5870CF

Tjenare

Tänkte jag skulle klocka mina 2 5870 lite, se hur stor skillnad det blir i BF3 och andra spel. Använder MSI Afterburner, och har klickat i att synkronisera klockfrekvenser mellan liknande kort.

Så fort jag ändrar en klockfrekvens så får jag bluescreen. Spelar ingen roll om jag höjer eller sänker frekvenserna, får ändå bluscreen. Har testat med flera olika överklockningsprogram men inget verkar fungera.

Om jag däremot drar ur min crossfirebrygga, så kan jag klocka utan att det krashar.

Jag kör Windows 7 Ultimate 64Bit, systemet hittar ni i min signatur.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att det är det ena kortet som gör att jag får BSOD. Kort nummer 1, det med lägst temp, alltså det som sitter längst ner.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Har exakt samma problem, blir ännu jobbigare dessutom att testa med tanke på att allting är vattenkylt och sitter ihop, måste tömma allt om jag vill testa allt för sig.

Funkar fint om jag inaktiverar crossfire i catalyst control center men då har jag ett helt oanvänt kort som sitter och skräpar.

Permalänk
Medlem

Testat höja volten?