Mitt system för BFBC2 BF3 beta FPS.. konstigt!!

Permalänk

Mitt system för BFBC2 BF3 beta FPS.. konstigt!!

Tjenare!

Tycker jag får väldigt konstiga resultat i både Battlefield Bad Company 2 och Battlefield 3 beta!

Upplösningen jag kör i är 1920 x 1080!

Och sedan ut över de vad jag än ändrar AA mm så får jag samma fps!
Hur kommer detta sig?

BFBC2 60-80 fps stadigt.
BF3 Beta 45-60 fps stadigt.

Är detta inte väldigt lågt vilket fall på BFBC2?

System lite mer utförligt:
Processor: Intel Core 2 Quad Q9400 @ 2,66Ghz
Grafikkort: GTX 570 CU II ( Vcore 1,02 , gpu 830, minne 4102 )
Moderkort: Gigabyte P35-DS4
Minnen: Corsair Dominator pc 8500
Hdd: Western Digital Raptor 36 X 2 ( Raid 0 )
Nätaggregat: 600w
Operativ: Windows 7 64-bit

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Medlem

Processorn som inte orkar högre än så kanske? Kolla upp hur mycket den belastas.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Permalänk

Okej skulle kunna vara så tycker inte de iuförsig men värt att titta på!! förslag på program?

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk

Kolla som tidigare sagt ifall processorn flaskar. Annars kanske du har ställt in full AA med mera i nvidias kontroll panel.
Jag vet att man kan göra det i ccc iaf.

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk

Kolla om CPUn går på 100% isf prova OCa lite det borde hjälpa dig lite iaf!

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk

IsakPromKing: ska kolla detta! borde ändras om man ändrar i spelet men ska ta en titt om se om jag blir smartare!

InZ-Audio: okej då ska jag prova de programmet får vi se!

för grafikkortet borde väll kunna prestera bättre än så i BFBC2 vilket fall?
borde väll inte vara den vilket fall?

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk

Satt tidigare med en q9400 och ett gtx285 och kan säga att bara där gjorde det en enorm skillnad i bc2 när jag drog upp q9400'an till 3,16ghz. Så flaskade cpu'n mitt gtx285 så kan jag ju bara gissa vad den gör med ditt gtx570 så lite oc bör göra susen

Permalänk

WolfOfVengeance: Asså det är så illa... typiskt tyckte den borde räka.... hur mycket vågar man dra upp den med original kylning?
burken är väldigt luftig och bra!

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Medlem

Alltid rekommenderat att köra tredjepartskylare om du ska överklocka, oavsett hur lite egentligen. Besparar dig onödigt slitage på dina komponenter och ger dig mer marginal att överklocka på.

Vad är det för märke på ditt nätagg?

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

InZ-Audio: OCa är de ett program jag kan använda så jag kan se hur mycket Cpu´n belastas under spelet?
vad jag kan hitta och läsa så är de väll bara ett program jag kör för att testa Cpu´n! eller?

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk

Tomtelol: har inget namn på nätaggregatet dessvärre ( har diskbråk så kan inte lägga mig ner och läsa av den heller )!
Körde ett Radeon 5870X2 tidigare på de och då räckte strömmen så de borde väll räcka för detta kortet då jag fattat de som att de tidigare kortet va väldigt glad i ström!

((( Sedan så är de ett gammal Socket 775 system så har ingen direkt lust att lägga ner mer pengar på de... )))

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk

Testade precis
Battlefield 3 beta: 80-90 % load på cpu
Battlefield bad comany 2: 80-90 % load på cpu

lättare att se på bf3 beta då man kan köra litet fönster och de gör ju ingen skillnad på saker som ska läsas av CPU´n
men den va så gått som aldrig uppe i 100 %!

( samtidigt så hade jag massa kontroll program och internet sidor uppe! så resultatet borde vara mer än rättvist åt rätt håll )

kan de ändå vara processorn?

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Skrivet av Pentivarg:

WolfOfVengeance: Asså det är så illa... typiskt tyckte den borde räka.... hur mycket vågar man dra upp den med original kylning?
burken är väldigt luftig och bra!

Den lilla klockningen jag gjorde skedde utan volt-höjning och höll sig nere i normal temp och gick således att köra på med stock-kylaren, dock kan jag ju inte garantera att detsamma gäller för din cpu då alla é olika. Detta var för mig mitt första klocknings-försök och det jag gjorde var väl i princip bara att sänka minnena, låsa volten och sedan höjde fsb gradvis (tror det var från 333 till 400, dock bara lite i taget) och testade så det var stabilt. Dock är jag långt ifrån någon hejare på överklockning utan försöker lära mig lite i taget, men just detta gick att köra på stock-kylaren för mig som sagt

Permalänk

WolfOfVengeance: okej bra att veta..

vet du om din CPU användes till 100% innan du klockade upp den?
som du ser så ser de inte ut som att min går fult ut!

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk
Skrivet av Pentivarg:

WolfOfVengeance: okej bra att veta..

vet du om din CPU användes till 100% innan du klockade upp den?
som du ser så ser de inte ut som att min går fult ut!

Minns inte hur mycket min cpu gick men det märktes som sagt skillnad. Sen vet jag inte säkert men tror inte att spel brukar använda cpu till 100% i likhet med tex prime95. Skulle gissa på att om den ligger på 80-90% nu så kommer den att ligga på samma med lite oc men ge bättre flyt i spelet, vågar dock inte säga helt säkert.

Permalänk

WolfOfVengeance: okej a då får jag väll försöka mig på att klocka skiten då!
måste jag börja läsa på de också va så länge sedan jag gjorde de!

testade även att sänka grafiken till 1280*720 men de gjorde ingen skillnad i BFBC2 alls! inte ens när jag drog ner allt annat också!
väldigt märkligt!

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk

Jag lånar tråden lite granna om frågar lite snabbt om flaskning av processor. Så länge processorn inte jobbar 100% så är den alltså aldrig en orsakande faktor till flaskning? Jag tycker jag får ovanligt låg FPS i BF3, speciellt på Caspian Border. Jag har blivit tvungen att dra ner till High inställningar utan någon AA och medel på AO. Spelar i upplösningen 1080p och får runt 35-45 i snitt. Annars på Metro hamnar jag runt 45-65 utomhus och 60-90 inomhus. Min processor som har några år på nacken jobbar ovanligt hårt i spelet, upp till 90% som mest. Vad kan annars vara orsaken till denna lägre FPS om det inte är processorn? Med tanke på att den faktiskt inte jobbar till 100%

Mina specs ser ni nedanför.

Permalänk

Jag tror du har samma problem som jag har enligt dom andra för dålig med processor kraft! =(

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd

Permalänk

Då va processorn klockad till 3,5 Ghz
Ända problemet är att de gjorde ingen skillnad alls!
vad är nästa steg?

Visa signatur

GTX 1080 , acer XB270HU G-sync, i2600k @4600, ssd