Permalänk

Ställa CPUtemp P8Z68-V

tjenna

Vill ställa tempen på min processor, eller vilka grader den ska sträva efter att alltid ha. Men det verkar inte gå med detta moderkort? Eller är det jag som är blind? Någon som har någon idé?

mvh

Permalänk

Hur då ställa temp. Den har den temp den har beroende av vilken cpu kylare du använder o luft flödet i chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Det vore kul o veta vart du har hört o läst om det där. Har själv pro varianten av mobot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Det vore kul o veta vart du har hört o läst om det där. Har själv pro varianten av mobot.

Skickades från m.sweclockers.com

Asså, det är inget konstigt så. På mitt gamla moderkort så kunde man ställa i biosen efter vilken temp cpun skulle sträva efter att hålla. Så kunde ställa den på 30 grader exempelvis, och då hörde man fläkten brumma på mycket mer. Så som sagt, undrar bara om man kan göra detta på det här moderkortet. Såg att man kunde ställa chassis och cpus upper limit. Men det är ju inte samma sak. Vill ha en temp som dom ska sträva efter bara.

Permalänk

Såg i mobos users guide att det fans något som heter cpu fan profil o där var det något som heter cpu upper temperature. Är de det du menar så titta på sida 3-26 i boken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D