Permalänk
Avstängd

Köpa Norco 4224? Gruppköp?

Var köper man Norco 4224 billigt och bra? Den dära chassit med 24 diskar. Nån som ska göra gruppköp på den?

Permalänk
Medlem

http://www.xcase.co.uk/24-bay-Hotswap-rackmount-chassis-norco...

Jag skippar nog gruppköp, saknar en del funktioner som Chenbro och Supermicro har i sina motsvarigheter. Sedan har jag hört att deras nya rails inte är någon höjdare...

Permalänk
Avstängd

Vad för funktioner saknar du? Jag har aldrig ägt en rackserver förr så jag vet inte så mycket om dem.

Permalänk
Medlem

Har inte ägt en 4224 låda själv men vad jag har läst så har den inte ens LEDs för failade diskar. Nu kanske det inte gör så mycket för hemanvändaren men SES-2 är ett krav för mig. Sedan har det snackats om hur deras kvalitet är på trays och bakplan men tydligen ska det gå att fixa ganska enkelt. Kanske värt att kolla upp mer info om deras rails? Vet att de bytte från de förra som var bra och jag tror det var på hardforum jag läste lite klagomål om de nya.

Jag tror man får vad man betalar för, 4224 är väl så budget man kan komma när det gäller chassin men det uppfyller de grundläggande kraven hos de flesta tror jag. Ett bra steg in i träsket är det iaf med sin prislapp