Grafikkortet klockar inte upp sig när youtube är uppe

Permalänk
Medlem

Grafikkortet klockar inte upp sig när youtube är uppe

Jag har ett xfx hd 5770 och när jag sitter å spelar spel och inte har youtube uppe då funkar det jätte bra och kortet körs i gpu clock 940 mhz, memory clock 1350 mhz. Men om jag är inne i ett spel och har youtube uppe då sjunker fpsen drastiskt och min gpu clock är 400 mhz och memory clock 900 mhz.

Det här problemet är väldigt irriterande då jag brukar lyssna på musik på youtube medans jag spelar spel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nemran:

Jag har ett xfx hd 5770 och när jag sitter å spelar spel och inte har youtube uppe då funkar det jätte bra och kortet körs i gpu clock 940 mhz, memory clock 1350 mhz. Men om jag är inne i ett spel och har youtube uppe då sjunker fpsen drastiskt och min gpu clock är 400 mhz och memory clock 900 mhz.

Det här problemet är väldigt irriterande då jag brukar lyssna på musik på youtube medans jag spelar spel.

Testa inaktivera hårdvaruacceleration i flash.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hur gör jag de?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nemran:

Hur gör jag de?

höger klicka på videon

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Testa att inte köra YouTube samtidigt Behöver du musik finns det ju alternativ

Permalänk
Medlem

Funkade inte att inaktivera, samma problem =/. Joo jag vet att det finns bättre alternativ om man vill spela musik, men tycker det är så himla skönt å använda youtube.

Något mer förslag?

Permalänk
Avstängd

hur vet du att gpu klocken är 400/900 när du spelar? använder du gpuz?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med mitt 5850, tror det är någon bugg och jag kunde inte hitta någon fix iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

hur vet du att gpu klocken är 400/900 när du spelar? använder du gpuz?

Man ser det med catalyst

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ingen bug. När flash körs skall grafikkortet inte dra onödigt mycket ström. Det är tänkt att vara så. Grafikkortet är bättre på att hantera flash vilket leder till lägre strömförbrukning om grafikkortet kan ta denna börda. Så att spela i samband med att ha webbläsare uppe i bakgrunden är ingen bra kombination.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nemran:

Man ser det med catalyst

väldigt osäker på om den visar rätt.. den kan lika gärna vissa 2d clocks när du är i 2d mode (skrivbordet) använd gpuz..

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti