Permalänk
Medlem

6870 droppar fps

Tjenare har ett radeon 6870 ifrån saphire, och har senaste dagen noterat hur jag droppar fps som bara den i counterstrike 1.6.
Något jag aldrig noterat innan.

Har formenterat datorn idag, testat nya gamla drivrutiner. Men inget hjälper desvärre.

I min burk sitter det just nu.
Intel quad q8200(2.33 oklockad)
minnen ifrån kingston 2gb*2
Amd hd 6870 1gb
creative extreme music
2 hdds en raptor (1000rpm) och en helt vanligt 250gb.

Ett nätagg på 600w + (630 eller 650)

Har någon en idé vad som kan bråka här?
Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Antagligen är det inte det problemet men kan ju alltid skriva de, jag kan inte ha uppe youtube samtidigt som jag spelar för då sjunker min fps löjligt mkt.

Permalänk
Medlem

jo jag läste lite om det oxå att den inte gpu inte klockas upp till 900hz när youtube är igång. men som sagt det är inte problemet.

Jag fungerar ju bra i spawn oså men ju längre matchen lider och mer saker händer så droppar jag. Sen tillbaka till spawn är fpsen stabil som bara den.

Kan ett dåligt nätagg orsaka detta? Men som sagt har inte upplevt det innan.

Permalänk
Skrivet av klusbert:

jo jag läste lite om det oxå att den inte gpu inte klockas upp till 900hz när youtube är igång. men som sagt det är inte problemet.

Jag fungerar ju bra i spawn oså men ju längre matchen lider och mer saker händer så droppar jag. Sen tillbaka till spawn är fpsen stabil som bara den.

Kan ett dåligt nätagg orsaka detta? Men som sagt har inte upplevt det innan.

Vad för version har du på grafikdrivrutinen?

Permalänk
Medlem

tror inte att det är drivrutinerna. För jag har testat både den allra senaste och den som följde med kortet. Börjar misstänka att det är psu:n. För var ett budjet psu så

Permalänk
Medlem

Nätagget kommer inte göra att grafikkortet funkar sämre. Antingen funkar det eller så funkar det inte alls

Permalänk
Medlem

då vet vet jag inte vad det kan vara. För det ska klara counter strike tycker jag

Permalänk
Medlem

Är det ett AXP nätagg? AXP/Xion tror jag dom heter. Isåfall byt ut så fort du kan, oavsett om det är det eller inte som bråkar.
Förstörde en polares dator.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du har nog samma problem som jag hade för ett ganska bra tag sen (då hade jag en q8200 i 2.33 ghz och 4gb) det enda jag gjorde var att jag formatera om datorn sedan funkade cs 1.6 hur bra som helst

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

formenterade igår ingen sklillnad.

Det roligaste är att i linux fungerar det t.o.m bättre.

Permalänk
Medlem

Dom där aggen är också på listan över höga räkningar. xD undvik!

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Tillbaka till mitt problem.
Jag har testat 2olika drivrutiner. Jag har formenterat datorn. Jag har testat counterstrike via steam + lan edition.

Så därför tror jag inte att det är drivrutiner problem, inte mjukvaroproblem. Men vet inte heller vad det kan vara.

Permalänk
Medlem

Kör du win 7? lägg till hl.exe eller vad den heter (är inte hemma) i data exe (Högerklicka på den här datorn, ta egenskaper har jag för mig, avancerade systeminställningar, prestandainställningar, där har du en data exe prevention nånting, lägg till hl-starten i den mappen. Alternativ 2, vet inte om det problemet kvarstår (inte för mig iaf) men det fanns för några år sedan.. Lyder som följer, stäng av extra cpu-kärnor i hl. processen i aktivitetshanteraren. Har du vsync av? Mvh.

Permalänk
Medlem

Underbart svar ska testa nu och se, jag kör med vsync på för jag har en 120hz skärm och tycker det blir för mycket ränder i bilden med vsync av. Tack!

Edit. det fungerade inte tyvärr, nu ska formentera en gamal hårddisk som har vart med i år. Vart med om både linux xp o seven. Riktigt nedskräpad.

Permalänk
Medlem

Sry för bumb men jag försökte formentera om igen till xp då fick jag denna blåskärm.

Uploaded with ImageShack.us