MSI GT780R – bärbar gamingdator

Permalänk

Usch vad mycket bloatware. Första steget med den datorn vore ju att installera om Windows och slippa allt skit. Väldigt ful dessutom, och sämre prestanda än min 13" Vaio

Skrivet av anon127781:

Kan ingen tillverkare göra en superslimmad bärbar utan all skit som DVD-brännare, kortläsare, VGA-kontakt etc etc.
Det enda jag behöver är 3st usb 3.0 & 1st hdmi 1.4. En sådan dator skulle bli både billigare, lättare, mindre och snyggare.

Kikat på Samsungs 9-serie, ASUS U36-serie eller allla kommande ultrabooks?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pompa_kumla:

Hp brukar ju ha mycket problem:)

Du missade "business" lilla du. Återkom när du har mer erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten87:

Vart såg ni detta? jag såg ingen reklam.

Själva fönstret till spelaren. Tror dock att det var Youtube och inte Swec
Edit. Borttaget nu

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Kan ni inte testa bf3 betan och visa lite fps då det känns ganska relevant idagsläget då många letar bärbara som klarar just bf3. Annars bra recension, men tycker du/ ni var lite väl kritiska.

Precis! Skulle vara kul att se hur mycket man får betala för att få en laptop som klarar BF3 på hyffsade inställningar!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Kul med en videorecesion men jag tycker du är allt för snäll. Bloatad, skräp laptop frågar du mig iallfall.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Ja man undrar ju hur många kronor laptoptillverkarna får för varke dator dom säljer utav alla dom där bloatwareföretagen. Norton skickas ju nästan alltid med och dom lär göra pengar på skiten. Om det blir några hundringar per dator tycker jag inte man ska klaga som kund eftersom det medför en billigare prislapp men vart går gränsen?

Vore som sagt djävligt bra med en avskalad gamingdator på 14 eller max 15 tum med lite mindre upplösning på skärmen för att fortfarande kunna köra nativeupplösning med hyffsade fps. Ett borttagbart batteri skulle också funka, iaf för mig. Alltså gör datorn slim utan batteri. Vill man ha ett batteri så fixa så man knippsar på det i bakändan så att datorn får en liten lutning. Tar man bilen till fjällen är ändå ett batteri överflödigt eftersom datorn endå bara kommer stå på hotellrummet. Finns även kontaktutag på dom flesta tågen och bussarna i dessa tider.

Sen borde man skippa dvdn på höger sida och bygga in en infällbar numpadliknande tangentbordstillsats på vänster sida med programerbara knappar. Eller en infällbar skärm på höger sida där man kan ha skype eller något annat på. Kan göras tunnare än en blurayläsare och skulle rocka!

Kommer det på msi's nästa produkt så kom ihåg vart ni hörde det först.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Inge Taiwanes skit för mig inte! Jag håller mig till HP's business modeller istället.

som brukar vara tillverkade av Quanta som är ett företag ifrån just Taiwan, du hittar väldigt få datorer som inte är tillverkade av Taiwanesiska företag.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dorsin
Kan ingen tillverkare göra en superslimmad bärbar utan all skit som DVD-brännare, kortläsare, VGA-kontakt etc etc.
Det enda jag behöver är 3st usb 3.0 & 1st hdmi 1.4. En sådan dator skulle bli både billigare, lättare, mindre och snyggare.

Skrivet av MacEnkronan:

Apple har det du efterfrågar.:) ---> www.apple.com/se Där behöver du inte oroa dig för allt lull lull.:) Välkommen till en funktionell värld.:)<3

nah tyvär, Apple har ingen dator med 3st usb 3.0 samt 1st HDMI 1.4, den datorn du menar utan dvdbrännare etc skulle i så fall vara MB Air, vilket inte ens kan skicka ut ljud ifrån displayporten till deras hdmi-adapter...

sen är det helt olika segment, två helt olika kunder som Apple och MSI speldator vänder sig till.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Asus U36SD tycker jag ni ska göra en titt på! Verkar vara riktigt många som köper den! Min flickvän köpte själv en U36SD.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Oj, vad ful den var. Sen tycker jag själva grundidén med laptops försvinner när man gör en sådan enorm sak. Som du säger, det är inget man går runt och släpar på.

Men man köper inte denna om man ska gå runt och bära på den mycket. Kanske finns det dem som lanar mycket, har skilda föräldrar eller av andra anledningar flyttar sin dator ganska ofta och vill slippa ha en stationär dator av den orsaken utan att förkasta allt för mycket prestanda

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Usch för MSI, bra prestanda i datorerna men i övrigt pissig kvalité.. Inte nöjd alls med min. Färg som släpper, eluttag som glappade för att sedan sluta fungera helt (inne på lagning nu), pekplatta som inte sitter fast ordentligt, led-belysning som slutat fungera.

Och då har jag ändå bara haft den hemma, i knät och på bord och endast tagit med den bort ett par ggr, och har heller aldrig tappat den utan vårdat den väl.

Aldrig mer än MSI.. Skaffar mig hellre en grym ASUS istället.

Kan även tillägga att fläktsystemet när man sätter igång det på max låter som jävla jumbojet.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/show/4897/alienwares-m18x-part-1-nvi...

Känns som det där är ett bättre allterativ. Också två hårddiskar som lär kunnas köras i raid 0.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Om de kunde sluta ljuga om vad för grafikkort som sitter i och samtidigt se till att få upp prestandan på dem kunde det ju vara intressant.
Blev sugen på gaming laptop när jag hörde om 560m/570m, men när det visar sig att de har prestandan från rena budgetkort är det inte intressant längre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det står i7 på specen i artikeln men i videon sitter det ett klistermärke med i5?

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk

För segt grafikkort, för hög upplösning på skärmen, för dålig för BF3. Inget köp.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Kan ni inte testa bf3 betan och visa lite fps då det känns ganska relevant idagsläget då många letar bärbara som klarar just bf3. Annars bra recension, men tycker du/ ni var lite väl kritiska.

Skrivet av felxi:

Precis! Skulle vara kul att se hur mycket man får betala för att få en laptop som klarar BF3 på hyffsade inställningar!

Jag kan nog bidra med lite intressant data iaf. Har en ASUS G53SX med identiska specifikationer (i7, 560m, 8gb RAM) och jag kan spela BF3 på low-medium, ingen AA i 1920x1080 och få över 30fps hela tiden. Ingen monsterprestanda men jag tänker inte släpa med en 30kg dator samt 3 skärmar till varje lan jag ska på så det blev en bärbar som lan och pluggdator. Och så länge man skaffar en vettig ryggsäck till datorn så är 4kg inte mycket att bära omkring på.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

På tok för mycket lull.lull, för mycket bloat, för mycket med olikfärgade tangetbord, för plastig, för stor osv
Mina stationära tenderar att bli större och större, och mina bärbara mindre och mindre, skulle inte kunna tänka mig större än max 13,3" dock med mer aluminium och god kvalité i det mesta
inge plast för mig inte....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Sitter själv på en MSI GT780, alltså den med i5-2410M och 6Gb Ram. Är toknöjd, det enda som störde mig från början lite var tangentbordlayouten, men jag har nu vänjt mig vid den så det är inte längre ett irritationsmoment. Kör med väldigt ljus lila som färg på tangentbordet vilket är väldigt snyggt och lyser upp behagligt svagt Har inget att klaga på, allt lull lull kan man ignorera om man vill, det enda jag i stort sett använder är överklockning samt ibland sätta fläkten på max så datorn inte ska bli alldeles för varm vid längre spelsessioner av riktigt tunga spel. Men sen å andra sidan så stör jag mig inte lika mycket nu för tiden på höga ljudnivåer som jag gjorde förr.

Permalänk
Medlem

Jag önskar jag hade liknande belysning fast till ett vanligt t-bord för stationära. Alla tangentbord borde ha bakrundsbelysning som man kan stänga av och på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Druttmeister:

Sitter själv på en MSI GT780, alltså den med i5-2410M och 6Gb Ram. Är toknöjd, det enda som störde mig från början lite var tangentbordlayouten, men jag har nu vänjt mig vid den så det är inte längre ett irritationsmoment. Kör med väldigt ljus lila som färg på tangentbordet vilket är väldigt snyggt och lyser upp behagligt svagt Har inget att klaga på, allt lull lull kan man ignorera om man vill, det enda jag i stort sett använder är överklockning samt ibland sätta fläkten på max så datorn inte ska bli alldeles för varm vid längre spelsessioner av riktigt tunga spel. Men sen å andra sidan så stör jag mig inte lika mycket nu för tiden på höga ljudnivåer som jag gjorde förr.

Hur funkar bf3 betan för dig? hann du lira caspian border något?

Permalänk
Medlem

MSIs gaming laptops är det verkligen inget fel på, sitter på en själv och två polare har varsin. Bra pris/prestanda på laptops, visst de mäter sig inte med stationära burkar men det finns det inga laptops som gör.

Tycker dock det är lite överdrivet med blinkande tangentbord.

Permalänk

är Norton verkligen ett antivirus?
Är så förbannat less på all skit som följer med bärbara datorer.
Det tar fan längre tid att avinstallera all skit än att installera en dator från scratch.
Läste nån från HP som tyckte det va en tjänst att bifoga all programvara
Seriously, har ni sån dålig koll på folks önskemål
Officiellt hette det väl nått att dom gör det för våran skull
yeah right...

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Du missade "business" lilla du. Återkom när du har mer erfarenhet.

Även dessa har haft återkommande problem....

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinTrance:

är Norton verkligen ett antivirus?
Är så förbannat less på all skit som följer med bärbara datorer.
Det tar fan längre tid att avinstallera all skit än att installera en dator från scratch.
Läste nån från HP som tyckte det va en tjänst att bifoga all programvara
Seriously, har ni sån dålig koll på folks önskemål
Officiellt hette det väl nått att dom gör det för våran skull
yeah right...

Angående Norton brukar maan väl säga att det hittar vartenda virus, men kan inte göra nåt åt det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

ingår anslutning till molnet?
det otroligt viktiga molnet
dvs internet

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem

Alla som undrar om ett 560M är tillräckligt för BF3. svaret är Ja. Det fungerar helt klart okej på medium/high. men att ha på AA/AF/HBAO kan ni glömma känns det som : ).

Körde fullHD + high settings (64spelare) och det fungerade helt okej. lite små laggigt om man är extremt kräsen.
Men på medium så fungerar det perfekt.
och spelet ser helt okej ut på medium också. även om man kanske inte får ut allt som frostbite2 motorn har att erbjuda :P.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog hellre köpt den här i så fall: http://cdon.se/hemelektronik/msi_ge620dx_intel_i7-2630qm_8gb_... skillnaden är inte så stor men det är priset

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt med en laptoprecension, ni har ingen lust att ställa denna i test mot Asus G74SX med likvärdig prestanda och pris så man får ett hum hos vilken tillverkare man får mest för pengarna?

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem

Hmm, det grafikkortet presterar inte mycket bättre än mitt HD 4850

Neh, än är det inte värt att gå på bärbart!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m0rk:

Även dessa har haft återkommande problem....

Okej du får gärna hänvisa till en källa