Permalänk
Avstängd

Corsair H60

Hej! Funderar på att köpa en corsair h60 vattenkylare men jag har ett par frågor som jag hoppas att ni kan besvara:D

1. Det stod i sweclockers test med denna att det är påkostade slangar vilket gör att inte vattnet avdunstar så snabbt. När det står avdunstar, försvinner vattnet bara genom slangarna och ut i datorn eller?:P

2. Hur länge håller en sån?

Permalänk
Medlem

1. Nej, det är ett slutet system så inget kommer ut i datorn
2. Ingen aning, men du kan nog ha den tills du byter din processor/köper en ny dator.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rajtin:

Hej! Funderar på att köpa en corsair h60 vattenkylare men jag har ett par frågor som jag hoppas att ni kan besvara:D

1. Det stod i sweclockers test med denna att det är påkostade slangar vilket gör att inte vattnet avdunstar så snabbt. När det står avdunstar, försvinner vattnet bara genom slangarna och ut i datorn eller?:P

2. Hur länge håller en sån?

1. det dunstar = det är inte i vätskeform. Det kommer sakta sippra ut, men det kommer bara pysa ut till luften och din luftfuktighet i rummet kommer stiga någon promille.

2. Garantin är på 5 år, så minst 5 år.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

jag har den, det finns inga vatten på h60 , den kyler mycket bra

Visa signatur

intel i 7 3970xx 4.2ghz | Asus Rampage 4 Extreme | Ripjaws Z 32 Gb Ram 2133 XMP | Ocz Revodrive 3 x2 240GB Sound Blaster X-Fi Titanium HD | Corsair H100i CPU Cooler | EVGA GTX 780 ACX SC | Xigmatek Elysium Case | 3 Corsair 240 SSD For Kontakt Libraries|

Permalänk
Medlem

1. De jämförde med Antecks gummislangar. Om slangarna gå¨r sönder så hamnar vattnet på komponenterna.
Jag perosnligen har dragit, vikt, bockat och allmänt våldat med min H60is slangar utan att dra sönder dem. Ingen fara!

2. Har tidigare kört med H50 i över ett år utan problem, dessa slangar är riktigt hållbara!