AMD publicerar Catalyst 11.9

Permalänk
Melding Plague

AMD publicerar Catalyst 11.9

AMD släpper september månads officiella drivrutin för grafikkorten i Radeon-serien, men rekommenderar ändå en äldre betaversion för Battlefield 3 Beta.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag undrade precis varför Battlefield-drivisarna hette 11.10 när senaste skarpa var 11.8 ^^,

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Funkar 11.10 "Hotfixen" till Betan något vidare då? Har läst att många fått problem med den.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk

Hoppas att muspekaren inte laggar i hörnet längre...

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Hoppas att muspekaren inte laggar i hörnet längre...

Det fixades för bra många månader sedan.

Permalänk
Avstängd

Då får man hoppas att det funkar tillfredsställande nu då!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

När var det betan skulle släppas i dag ? vilken tid typ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StRANGER:

Funkar 11.10 "Hotfixen" till Betan något vidare då? Har läst att många fått problem med den.

Till mitt XFX 6950 2GB så laggar alla sort filmer efter 11.10 preview.
Jag rekommenderar att köra 10.9 - Fungerar lika bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrixie:

När var det betan skulle släppas i dag ? vilken tid typ ?

Battlefield 3 för PC släpps Kl 14.00 här i sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liquid0z:

Battlefield 3 för PC släpps Kl 14.00 här i sverige

Sooft,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Liquid0z:

Battlefield 3 för PC släpps Kl 14.00 här i sverige

Meh, trodde det var 13:00 som gällde ju..

Permalänk
Medlem

Ingen prestanda fix crossfire i RO2

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Har två Radeon HD 4890 i crossfire och undrar nu en sak som kanske någon kan ge mig ett svar på, spelar Bad Company 2 och om jag installerar de senare drivrutinerna så får jag extremt dålig prestanda från grafikkorten och det laggar på duktigt.
Inte bara i BC2 som detta händer utan andra spel med.

Får köra på 10.5 men nu undrar jag, ska jag installera dessa uppdateringar som sweclockers har skrivit om eller strunta i de? Orkar inte insallera drivrutiner fram och tillbaka för att spela BF3 beta.

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Jag undrade precis varför Battlefield-drivisarna hette 11.10 när senaste skarpa var 11.8 ^^,

namnet på catalyst drivers ser ut så här: [året].[månaden]
11.10 heter antagligen så för att den är tänkt att släppas i oktober.

och 11.9 kom antagligen ut efter 11.10 preview eftersom 11.9 är en vanlig månadsdriver som kräver certifiering av microsoft , vilket tar tid.
medans man kan släppa en preview när man känner för det.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Ingen optimering för RoHos?...hmm dåligt

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Ingen optimering för RoHos?...hmm dåligt

Säker på att det är drivruinernas fel och inte något annat? Jag tror själv det är klanterier från skaparna av spelet i detta fallet.:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Säker på att det är drivruinernas fel och inte något annat? Jag tror själv det är klanterier från skaparna av spelet i detta fallet.:P

Japp det är jag helt övertygad om också,men jag hade hoppats på åtminstone några frames förbättring om drivarna från Amd hade optimerats lite för spelet.Iofs är det förståeligt att allt krut läggs på Bf3.
Hur fungerar spelet(ROhos) för dej efter senaste patchen? Själv fick jag en minskning av fps med c:a 15% + en massa stutter..väldigt inponerande!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Japp det är jag helt övertygad om också,men jag hade hoppats på åtminstone några frames förbättring om drivarna från Amd hade optimerats lite för spelet.Iofs är det förståeligt att allt krut läggs på Bf3.
Hur fungerar spelet(ROhos) för dej efter senaste patchen? Själv fick jag en minskning av fps med c:a 15% + en massa stutter..väldigt inponerande!

Mätte aldrig innan och efter men jag kan fortfarande spela i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Var är crossfirestödet för F1 2011?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Var är crossfirestödet för F1 2011?

Läste change log'en.

Citat:

The following games no longer experience random hangs during game loading :

Call of Duty – Black Ops
F1 2010
Dungeon Siege 3

samt

Citat:

Flashing pixel corruption is no longer experienced while playing F1 2010 and Dirt 2

Men ingenting om F1 2011.

Ganska dåligt tkr jag :/

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Läste change log'en.

samt

Men ingenting om F1 2011.

Ganska dåligt tkr jag :/

Ja, jag läste också den. Det var därför jag skrev så. Förstår inte riktigt vad du menar med att citera mig och så tydligt markera skillnaden mellan 2010 och 2011...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Ja, jag läste också den. Det var därför jag skrev så. Förstår inte riktigt vad du menar med att citera mig och så tydligt markera skillnaden mellan 2010 och 2011...

Vill bara visa vad jag hade hittat, och påpeka att jag tyckte att det va dåligt!

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem

Innehåller Catalyst 11.10 allt som 11.09 har fast lite till? För jag har inte uppdaterat på 2 månader och jag installerade precis bf3 beta driversena?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

När jag testat de senaste 3 drivrutinerna har det lett till att min dator kraschar (bluescreen, atikmdag.sys), har googlat på problemet, då jag hade samma problem några månader sen (fixades med formatering) men vafan, är det någon som vet om det finns någon annan bra lösning? Kör fortfarande på 11.6/1.5 då ALLA andra efter dessa leder till bsod direkt efter start, dvs det kan ta upp till 30 minuter att starta datorn på grund av bsod efter bsod.

Någon, snälla? Det tar kål på mig.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

När jag testat de senaste 3 drivrutinerna har det lett till att min dator kraschar (bluescreen, atikmdag.sys), har googlat på problemet, då jag hade samma problem några månader sen (fixades med formatering) men vafan, är det någon som vet om det finns någon annan bra lösning? Kör fortfarande på 11.6/1.5 då ALLA andra efter dessa leder till bsod direkt efter start, dvs det kan ta upp till 30 minuter att starta datorn på grund av bsod efter bsod.

Någon, snälla? Det tar kål på mig.

Dum fråga kanske, men du har inte överklockat proppen eller? För jag har aldrig varit med om bsod pga. drivrutiner, låter riktigt konstigt. Bsod beror oftast på för högt överklockad CPU och/eller minne, eller att hårdvaran helt enkelt är trasig och räknar fel. Men menar du att du aldrig får bsod med 11.6??? Har isf. inte den blekaste tyvärr.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Ingen prestanda fix crossfire i RO2

Hoppas på att det kommer en CAP som löser det men visst är det dåligt att det inte finns någon sådan än.

Skrivet av Spefaktiv!:

När jag testat de senaste 3 drivrutinerna har det lett till att min dator kraschar (bluescreen, atikmdag.sys), har googlat på problemet, då jag hade samma problem några månader sen (fixades med formatering) men vafan, är det någon som vet om det finns någon annan bra lösning? Kör fortfarande på 11.6/1.5 då ALLA andra efter dessa leder till bsod direkt efter start, dvs det kan ta upp till 30 minuter att starta datorn på grund av bsod efter bsod.

Någon, snälla? Det tar kål på mig.

Jag lär få folk emot mig nu men har du testat detta:
¤ Ladda ned och installera DriverSweeper (version 3.x)
¤ Avinstallera drivrutinerna via Kontrollpanelen (inkl Application Profiles om du har det) samt MSRedist
¤ Boota om i SafeMode
¤ Kör DriverSweeper som admin och rensa AMD drivisarn (kör 2ggr för säkerhets skull)
¤ Boota om i normal mode och installera 11.9
¤ Boota om igen

Skriver detta för att du skrev att dina problem löste sig med formatering (vilket på ett sätt inkluderar mina steg jag skrev).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Porraz:

Dum fråga kanske, men du har inte överklockat proppen eller? För jag har aldrig varit med om bsod pga. drivrutiner, låter riktigt konstigt. Bsod beror oftast på för högt överklockad CPU och/eller minne, eller att hårdvaran helt enkelt är trasig och räknar fel. Men menar du att du aldrig får bsod med 11.6??? Har isf. inte den blekaste tyvärr.

Hej, nej jag tog bort all OC för att se om det var problemet, såfort jag installerar något nyare än 11.6 kraschar datorn innan alla mina program efter reboot hinner ladda, med 11.6 har jag aldrig kraschat :S Riktigt skumt.

Skrivet av Mocka:

Hoppas på att det kommer en CAP som löser det men visst är det dåligt att det inte finns någon sådan än.

Jag lär få folk emot mig nu men har du testat detta:
¤ Ladda ned och installera DriverSweeper (version 3.x)
¤ Avinstallera drivrutinerna via Kontrollpanelen (inkl Application Profiles om du har det) samt MSRedist
¤ Boota om i SafeMode
¤ Kör DriverSweeper som admin och rensa AMD drivisarn (kör 2ggr för säkerhets skull)
¤ Boota om i normal mode och installera 11.9
¤ Boota om igen

Skriver detta för att du skrev att dina problem löste sig med formatering (vilket på ett sätt inkluderar mina steg jag skrev).

Hej, jag ska testa detta och återkommer, tack båda!

Edit:
Jag tror det funkade, installerade drivrutinerna, och datorn har ännu inte kraschat. Brukade krascha ca minuten efter att windows laddat, men inte nu
Hopp, att det var så simpelt. Tack så mycket för hjäpen, båda av er!

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Inaktiv

Någon mer än jag som fått problem med DP efter 11.9 installationen?