Powercolor Devil 13 – ny specialare med Radeon HD 6970

Permalänk

Jag har tillgång till Powercolor korten hos dist. Men oftast finns Gigabyte tillgängligt för samma eller rent av lägre pris och det känns som ett tryggare köp. Säljs det mycket Powercolor i Sverige?

Permalänk
Medlem

Trevligt kort med snygga färger. Passar nog prima in i byggen där temat går i svårt och rött.

Permalänk

Powercolor har för första gången gjort ett riktigt estetiskt tilltalande kort! :3

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lurcazzus:

Jag har tillgång till Powercolor korten hos dist. Men oftast finns Gigabyte tillgängligt för samma eller rent av lägre pris och det känns som ett tryggare köp. Säljs det mycket Powercolor i Sverige?

Jag har haft 3870 och 4870 båda powercolor, har funkat utmärkt. Då var dom billigast iallafall.

Permalänk
Avstängd

Var det bara 80MHz oc? Tycker kortet ser lite plastigt ut på bild iaf.

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Jag har haft 3870 och 4870 båda powercolor, har funkat utmärkt. Då var dom billigast iallafall.

Bland dom billigaste, vet inte om dom är bäst men mina powercolor kort har fungerat prima sedan TNT2 och Voodoo2 (evilKing).. dom fungerar än.
TnT2:an överlevde 185MHz (125 orig) när kylaren trilla av, så efter det blev det powercolor kort efter kort men en avstickare till asus som tyvärr brann upp efter ½år oklockat.. HPs fel, dålig ventilation i lådan.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt faktiskt. Har hittills tyckt att Gainward Phantom legat i en klass för sig, men detta var ju awesome.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av Lurcazzus:

Jag har tillgång till Powercolor korten hos dist. Men oftast finns Gigabyte tillgängligt för samma eller rent av lägre pris och det känns som ett tryggare köp. Säljs det mycket Powercolor i Sverige?

Jag har ett Powercolor kort, på grund av priset och det är ett bra kort. Låter inte för mycket och har inte pajat än.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nu blev jag nyfiken, hade varit jättekul att se lite statistik på åldersgrupper här, men då får man ju ta att alla medlemmar kanske inte skrivit i rätt Datum/Månad/År!

Men jag tror att typ 95% har skrivit i det ärligt, att jag tror att % siffran är så hög är för att, varför ljuga om sin ålder. Dom flesta svara nog ärligt på den frågan!

För svaret sitter Staff på (Ditt födelsedatum visas på flera platser i forumet. Enbart administratören kommer att ha tillgång till ditt födelsedatum om du väljer att dölja det via sekretessalternativen nedan) så visst skulle det vara möjligt att se statistik på åldern här, bara jag som tycker att det skulle vara kul?

Håller med, har bara för mig att det va någon som sa det...

Swec redaktionen, ni vet vad ni ska göra, sätt igång!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nu blev jag nyfiken, hade varit jättekul att se lite statistik på åldersgrupper här, men då får man ju ta att alla medlemmar kanske inte skrivit i rätt Datum/Månad/År!

Men jag tror att typ 95% har skrivit i det ärligt, att jag tror att % siffran är så hög är för att, varför ljuga om sin ålder. Dom flesta svara nog ärligt på den frågan!

För svaret sitter Staff på (Ditt födelsedatum visas på flera platser i forumet. Enbart administratören kommer att ha tillgång till ditt födelsedatum om du väljer att dölja det via sekretessalternativen nedan) så visst skulle det vara möjligt att se statistik på åldern här, bara jag som tycker att det skulle vara kul?

Vore kul att se lite statistik tycker jag med! Är 37 själv och säkert inte på långa vägar äldst! Ej OT: Ser riktigt nice ut det där kortet

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite mer påkostade komponenter och bättre strömförsörjning även till AMD-kort.

Utseendet var ju rätt bra, dock är jag extremt trött på alla röd/svarta teman på allt och alla. Där kommer dock skruvmejslarna bra till pass, ta av kåpan och fram med svarta sprayfärgen.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Fan vad snygg den var! Kommer säkert vara rätt dyr till en början. Minst 3300:-

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superst4r:

Fan vad snygg den var! Kommer säkert vara rätt dyr till en början. Minst 3300:-

Ja gud va dyrt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Fan vad snygg den var! Kommer säkert vara rätt dyr till en början. Minst 3300:-

umm... snälla säg att du skojar? sååå dyrt kan det ju knappast bli >.>

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

umm... snälla säg att du skojar? sååå dyrt kan det ju knappast bli >.>

Okey. Hur dyr enligt dig då? För ett "vanligt" 6970 kostar ju liksom 2800:-. Kanske kommer kosta 3100-3300:- istället då

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Okey. Hur dyr enligt dig då? För ett "vanligt" 6970 kostar ju liksom 2800:-. Kanske kommer kosta 3100-3300:- istället då

sarkasm?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Whot.. Skulle det där vara sarkastiskt? de uppfatta inte jag det som iaf

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superst4r:

Whot.. Skulle det där vara sarkastiskt? de uppfatta inte jag det som iaf

då lyckades jag hehe

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt