Permalänk

Corsair H80 kylning

Tjenare alla på sweclockers , jag har en corsair h80 . Kyler jättebra men finns det något annat sätt att få den att kyla ännu bättre? tex PnP eller något för jag ska nog snart leka med processorn lite
MVH Liam

Permalänk
Medlem

Sätt den på PnP inblås och stäng av funkation som gör att dom ligger och puttrar på40%, så de lägger sig i 100% mode hela tiden.

Permalänk
Skrivet av kebbe111:

Sätt den på PnP inblås och stäng av funkation som gör att dom ligger och puttrar på40%, så de lägger sig i 100% mode hela tiden.

Vad menar du med funkation ?

Permalänk
Medlem

bios har en fan inställning som gör att dom går med tanke på hur varmt det är, stäng av den funktionen i bios och fläkarna till CPUn går i 100% hela tiden, det kan dra ner en del på värmen.

Permalänk
Medlem

Och låta desto mer oxå..
Att sätta den som inblås kommer bara ge nån, kanske några graders bättre skillnad och all varmluft från prollen kommer spy ut i chassiet och värma grafikkort, moderkort å hårddiskar. Personligen tycker jag det är bättre med den som utblås.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Och låta desto mer oxå..
Att sätta den som inblås kommer bara ge nån, kanske några graders bättre skillnad och all varmluft från prollen kommer spy ut i chassiet och värma grafikkort, moderkort å hårddiskar. Personligen tycker jag det är bättre med den som utblås.

Har min som inblås. Var också skeptisk i början men den har varken höjt värmen på grafikkort, moderkort eller hårddiskar.
Kör visserligen med 2st 140mms på toppen som blåser ut all värme.

Allt i ett Arc Midi.