Probelm med Battlefield 3 beta (PC)

Permalänk
Medlem

Probelm med Battlefield 3 beta (PC)

Har provat att ladda ner Battlefield beta till pc på Origin men de funkar inte!?!?!?
Kan ladda ner det men det händer inget när jag trycker Installera.
Såg någon stanns att de kanske inte funkar till Windows XP, kan det va därför eller är det något annat fel?!

Permalänk
Medlem

Du kan EJ köra Battlefield 3 med XP. Det är Vista och 7an som gäller då BF3 inte stödjer DX9, vilket XP har

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem

Är det bara Betan som inte funkar på XP eller är det hela spelet också när de kommer???

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk fortfarande kan sitta med ett 10år gammalt operativsystem... sanslöst

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem

Hela spelet.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Men det är ju inget fel på XP och de funkar ju jätte bra så.. Bättre en Vista iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweNoob:

Men det är ju inget fel på XP och de funkar ju jätte bra så.. Bättre en Vista iaf

Verkligen inte, vad baserar du det på?

Visa signatur

en dator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweNoob:

Är det bara Betan som inte funkar på XP eller är det hela spelet också när de kommer???

Battlefield 3 stöder bara DirectX 11 som inte windows exp har så du är tvungen att skaffa windows vista eller windows 7

även när spelet kommer så kommer det bara stöda DirectX 11

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anerhell:

Battlefield 3 stöder bara DirectX 11 som inte windows exp har så du är tvungen att skaffa windows vista eller windows 7

även när spelet kommer så kommer det bara stöda DirectX 11

Fel, fel. Minimumkravet är att man skall ha DX 10 och inget annat

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem

Har inte prövat det så mycke man från alla som har eller har haft de säger att det inte är så bra...

F*N

Permalänk
Medlem

Men mitt grafik kort stödjer DirectX11. Men det gör inte XP eller??

Permalänk
Skrivet av SweNoob:

Men mitt grafik kort stödjer DirectX11. Men det gör inte XP eller??

Nej. Förövrigt ska du inte lyssna på vad folk säger just nu eftersom att det är en gammal beta-build med bara en karta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niro:

Fattar inte hur folk fortfarande kan sitta med ett 10år gammalt operativsystem... sanslöst

Tjena,
det kanske inte är meningen att du skall fatta allt här i livet....

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Nej. Förövrigt ska du inte lyssna på vad folk säger just nu eftersom att det är en gammal beta-build med bara en karta.

Vänta va? Han frågade om han kunde spela Battlefield med XP. Svaret är enklet och det är Nej

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Nej. Förövrigt ska du inte lyssna på vad folk säger just nu eftersom att det är en gammal beta-build med bara en karta.

Nähä, men spelet kommer ändå inte funka till Windows XP.

Sorry Swe-vaddunuhette, men det är dags att uppgradera.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Hopp då får jag fixa Windows 7 eller en ny data då...

Permalänk
Skrivet av SweNoob:

Hopp då får jag fixa Windows 7 eller en ny data då...

Beror på vad du har nu:) win 7 kräver inte jätte mycket. Men ta Win 7 64 bitars inte 32 bitar (du lär ångra dig).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweNoob:

Men det är ju inget fel på XP och de funkar ju jätte bra så.. Bättre en Vista iaf

Fast upenbarligen fungerar det ju inte jättebra till bf3

Och om du råkar vara student så kan du få tag på win7 från pellesoft för 150:-

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Ja eller om din skola/universitet är med i MSDNAA, då får du det gratis!

Jag va med lite nojig över å byta bort gamla goda xp mot 7an men jag har faktiskt inte ångrat mig ännu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumscake:

Ja eller om din skola/universitet är med i MSDNAA, då får du det gratis!

Jag va med lite nojig över å byta bort gamla goda xp mot 7an men jag har faktiskt inte ångrat mig ännu!

Jag partitionerade om disken så att jag har kvar en liten XP-partition. Det finns en del spel som inte verkar fungera i Win7,
http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-u....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag partitionerade om disken så att jag har kvar en liten XP-partition. Det finns en del spel som inte verkar fungera i Win7,
http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-u....

Windows 7 ultimate har väl förmågan att starta exp operativsystemet när det behövs om jag minns rätt

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anerhell:

Windows 7 ultimate har väl förmågan att starta exp operativsystemet när det behövs om jag minns rätt

Menar du XP mode så går det inte att spela annat än typ MS röj i det (källa)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Humpas:

Menar du XP mode så går det inte att spela annat än typ MS röj i det (källa)

Eller "Run this program in compatibility mode for: Win XP"