Permalänk
Medlem

Corsair Force 3 SSD 128 grader varm???

har en Corsair Force 3 SSD (firmware 1.2) som enligt Speedfan 4.44 är 128 grader varm. samma program postår at min I5 2500k proc. är -60 grader...

allt annan e mellan 25-32 grader! är det för att jag har fel firmware eller? ska uppdatera tänkte jag , kanske i helgen behöver ha lite tid misttänker jag. eller är det nått annat?

mvh Peter

syftningsfel och stavfel förekommer säkert!!!

undrar om detta e rätt tråd, men det handlar ju om kylning???
Visa signatur

Stavfel och syftningsfel förekommer!!!

Chassi: NZXT H2 Midi Tower Svart | Nät Agg: Corsair TX V2 650W PSU |Moderkort: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 Processor: Intel® Core™ i5-2500K | SSD: Corsair SSD Force Series™ 3 120GB | HD: Western Digital Caviar® Black 1TB | CD: Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB

Permalänk
Medlem

Eftersom en ssd bara drar någon ynka watt så kan du strunta i temperaturer helt.

Testa andra program för cpun

Permalänk
Medlem
Skrivet av facksejk:

har en Corsair Force 3 SSD (firmware 1.2) som enligt Speedfan 4.44 är 128 grader varm. samma program postår at min I5 2500k proc. är -60 grader...

allt annan e mellan 25-32 grader! är det för att jag har fel firmware eller? ska uppdatera tänkte jag , kanske i helgen behöver ha lite tid misttänker jag. eller är det nått annat?

mvh Peter

syftningsfel och stavfel förekommer säkert!!!

Tja! har samma på min Force 3 SSD 128 grader hela tiden, bara en liten spontan gissning är att det inte sitter någon form av temp avkänning efter som diskarna inte blir så jäkla varma direkt. Så ur säkerhetssynpunkt så brukar mjukvaror ofta visa maximalavärdet om signalen från tempgivare m.m. saknas. Då för att väcka intresset för att faktiskt kolla vad som är fel!

Vad gäller din processor har jag inte en aning?

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk
Medlem

en ssd blir inte varm alls. sitter säkert inte ens någon temp avkännare i den.

Permalänk
Medlem

Den har ingen temperaturmätning och då visas alltid 128°. Om du känner på den med handen bör den inte vara mer äm ljumen.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

är det jätte viktigt att uppdatera till 1.3??? datorn tappade bord ssd i onsdags, fick starta om monstret:).... kan ju vart nått annant eller??? bara hänt den gången, har å andra sidan bara spelat 10 timmar eller nått!!!!

mvh peter

Visa signatur

Stavfel och syftningsfel förekommer!!!

Chassi: NZXT H2 Midi Tower Svart | Nät Agg: Corsair TX V2 650W PSU |Moderkort: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 Processor: Intel® Core™ i5-2500K | SSD: Corsair SSD Force Series™ 3 120GB | HD: Western Digital Caviar® Black 1TB | CD: Samsung DVD±RW Writer, SH-222AB

Permalänk
Skrivet av facksejk:

är det jätte viktigt att uppdatera till 1.3??? datorn tappade bord ssd i onsdags, fick starta om monstret:).... kan ju vart nått annant eller??? bara hänt den gången, har å andra sidan bara spelat 10 timmar eller nått!!!!

mvh peter

hände mig några gånger innan jag uppdaterade firmware, nyaste atm är 1.3.2 och det tar inte mer än max 5min att flasha firmware så finns ingen anledning att vänta

Visa signatur

Chassi: CoolerMaster HAF 922 CPU: i5 2500k@4.5GHz CPU kylning: Corsair Hydro H100
Moderkort: ASUS P8P67 Pro RAM: Corsair Vengeance Blue 1600MHz 16GB Grafikkort: ASUS Geforce GTX 960 DCII | MSI Geforce GTX 960
Nätaggregat: Corsair HX650W SSD: Samsung 850 EVO 250GB HDD: Western Digital Green 1.5+2TB
Mus: Logitech G400 Tangentbord: Microsoft SideWinder X4