Ojämna temperaturer i CF efter kylarbyte

Permalänk
Medlem

Ojämna temperaturer i CF efter kylarbyte

Tjenare. Bytte kylare på mina två 6950 idag(Acceler Xtreme Plus II). Det ena kortet ligger på 33 idle och går inte över 60, det andra ligger på 50 idle och går upp emot 80-90 grader vid spelande. Alla fläktar går på båda kylarna.Vad är det som gör att det blir såhär? Har jag lyckats skada ett kort när jag bytte kylare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nuck:

Tjenare. Bytte kylare på mina två 6950 idag(Acceler Xtreme Plus II). Det ena kortet ligger på 33 idle och går inte över 60, det andra ligger på 50 idle och går upp emot 80-90 grader vid spelande. Alla fläktar går på båda kylarna.Vad är det som gör att det blir såhär? Har jag lyckats skada ett kort när jag bytte kylare?

Hur är det med ventilering i burken? Du måste suga ut luften som fläktanra annars bara vispar runt.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

Jodå, har en fläkt(utsug) på sidan alldeles vid grafikkorten. Två insug fram, ett utsug bak.